Livert Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Noen som har erfaringer rundt kjøp av gitarer fra f.eks. USA? Vurderer å kjøpe derfra hvis det er blir mye billigere. Vil gjerne ha en Ibanez SZ720FM Gjerne PM meg Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 kjøpte min Epi LP fra USA, ingen problemer og sparte vell 1500-2000 i forhold til norsk pris. Litt lang leveringstid (nesten tre uker), men det var fordi den ble sendt på billigste måte (~550 kroner i porto). Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Kan jeg spørre hva du skal med begge to? Uansett, gratulerer. Skal spille Creeping Death live om ikke lenge: og siden Kirk bruker Spider gitaren sin til det, så tenkte jeg at jeg kunne gjøre det samme. Etter det skal den opp på veggen. Skal bruke KH-2 til vanlig. Hvorfor i all verden kjøpte du to så og si prikk like gitarer?Eneste forskjellen er vel utseende og at KH-2 er 25.5" mens KH-3 er 24.75"? KH-3: KH-2: Fordi jeg liker det ? Endret 21. januar 2008 av BrightSide Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hmm, gitar på bass-amp en dårlig ide? Kan kanskje få kjøpt en bra bassamp til en billig sum, en kamerat som kjøpte den brukt for litt over 5k for noen år siden men har ikke vært i bruk no særlig. Har også tenkt og få kjøpt en bass så en bass-amp trenger jeg jo uansett. Men lurer på hvordan det er og bruke gitar på de? Lenke til kommentar
Livert Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) ventle, hvilken butikk brukte du i USA? Og hvordan valgte du den typen frakt? Endret 21. januar 2008 av Livert Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hmm, gitar på bass-amp en dårlig ide? Kan kanskje få kjøpt en bra bassamp til en billig sum, en kamerat som kjøpte den brukt for litt over 5k for noen år siden men har ikke vært i bruk no særlig. Har også tenkt og få kjøpt en bass så en bass-amp trenger jeg jo uansett. Men lurer på hvordan det er og bruke gitar på de? Min erfaring er at bass-amper liker gitarer dårlig. Bassamper er ikke bygd for å takle de høye frekvensene en gitar gir fra seg. Prøvde med en Behringer bassamp for et knapt år siden, og lyden var helt forferdelig. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hmm, gitar på bass-amp en dårlig ide? Kan kanskje få kjøpt en bra bassamp til en billig sum, en kamerat som kjøpte den brukt for litt over 5k for noen år siden men har ikke vært i bruk no særlig. Har også tenkt og få kjøpt en bass så en bass-amp trenger jeg jo uansett. Men lurer på hvordan det er og bruke gitar på de? Med erfaring kan jeg si at det fungerer veldig bra. Kan ikke se at det skulle være noe videre problem heller. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Okay, kommer til å prøve. Har jo en helt grei gitarforsterker itillegg. Venter på en Big Muff pedal så er spent. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 ventle, hvilken butikk brukte du i USA? Og hvordan valgte du den typen frakt?Han kjøpte den på ebay, og det samme gjorde jeg. Anbefaler deg derimot å bruke ekspress, det koster ca 750 kr bare, altså 200 mer. Min ble sendt på en fredag og kom mandagen uka etter, verdt de 200 kronene IMO. Ellers er erfaringen relativt god. Er noe galt med lakken på min, men han jeg kjøpte av er veldig behjelpelig. Han skal betale reperasjonskostnade sier han (tror dog det koster mer enn gitaren selv...), slik at jeg slipper å sende den inn. Skal derimot prøve å forhandle meg til avslag istedenfor, da jeg bryr meg svært lite om utseende. Husk for all del å få de til å merke pakken med lav verdi og/eller gave, da betaler du under 400 kr i ekstraavgifter bare. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) ventle, hvilken butikk brukte du i USA? Og hvordan valgte du den typen frakt? Som Innos sier eBay, nærmere bestemt brukeren maggio-music. Type frakt var valgt av selger, men jeg regner med de fleste er villige til å sende med raskere (men dyrere) måter, det er jo kjøper som betaler uansett... edit - å få pakken merket som gave med lav verdi er ikke å anbefale - pakken er ikke forsikret for mer enn oppgitt verdi! Kjedelig å få igjen 200 kroner hvis en gitar til 5000 blir ødelagt på tur over dammen... Endret 21. januar 2008 av ventle Lenke til kommentar
Innos Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Du sparer sjeldent noe særlig om du skal betale moms også. Prisen er til vanlig ca 40-30% billigere enn i Norge, om du da tar vekk 25% av det synes jeg personlig ikke at det er verdt det. Selvfølgelig, du kan få en bedre deal enn vanlig, slik at det fortsatt er verdt det, men nå tenker jeg sånn generelt. Er selvfølgelig mulig at den forsvinner eller blir ødelagt under transport, men har ikke hørt om folk som har mistet noe så stort og dyrt som en gitar sendt fra USA, og om den blir skadet har selgeren pakket den dårlig, og da skal han fikse det. Folk med tittelen "power seller" gjør ofte det de kan for å hjelpe, for å kunne beholde titelen. Endret 21. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hmm, gitar på bass-amp en dårlig ide? Kan kanskje få kjøpt en bra bassamp til en billig sum, en kamerat som kjøpte den brukt for litt over 5k for noen år siden men har ikke vært i bruk no særlig. Har også tenkt og få kjøpt en bass så en bass-amp trenger jeg jo uansett. Men lurer på hvordan det er og bruke gitar på de? Er det en litt bedre bass forsterker er det utrolig fin clean lyd, så vil du ha vreng må du kjøpe en pedal. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Se i brife tråden nå karer.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Husk for all del å få de til å merke pakken med lav verdi og/eller gave, da betaler du under 400 kr i ekstraavgifter bare. Nå er det vel egentlig svindel å oppgi annet enn de faktiske forhold. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Du sparer sjeldent noe særlig om du skal betale moms også. Prisen er til vanlig ca 40-30% billigere enn i Norge, om du da tar vekk 25% av det synes jeg personlig ikke at det er verdt det. Selvfølgelig, du kan få en bedre deal enn vanlig, slik at det fortsatt er verdt det, men nå tenker jeg sånn generelt. Er selvfølgelig mulig at den forsvinner eller blir ødelagt under transport, men har ikke hørt om folk som har mistet noe så stort og dyrt som en gitar sendt fra USA, og om den blir skadet har selgeren pakket den dårlig, og da skal han fikse det. Folk med tittelen "power seller" gjør ofte det de kan for å hjelpe, for å kunne beholde titelen. Men nå som dollarkursen er så lav må det vel lønne seg, selv med 25% moms? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hva ligger dollaren på foresten? 5.1? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) nei, kronen har svekket seg siste dagene, er rundt 5,54 tror jeg. edit: i skrivende stund er dollaren på 5,57 kr Endret 21. januar 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei. Nå har jeg NESTEN bestemt meg. Jeg tror jeg går bort fra transistorforsterker, og kjøper meg en Mastshall AVTX50 eller en Peavey ValveKing 112. Begge er 50W. Er det en av desse som er betre enn den andre? Noen som har prøvd begge? Skal bestille iløpet av uken. Peavey: http://norskmusikk.no/visNettbutikk.aspx?V...p;n1=9&n2=2 Marshall: http://www.sound1.com/index.html?http&...Produkt_ID=3382 Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Peaveyen er en ren rør-amp, mens Marshallen er en hybrid (rør i forforsterker, transistorer i sluttrinn). Pleier å bli litt mer punch med bare rør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå