Øyvind Skogseide Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg holder fremdeles en knapp på spideren pga. alle lydeffektene, signaturlyder osv. Men er villig til og ta Cube 60 viss den er MYE betre. Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Da stiller du ganske høye krav til hvor mye høyere gitaren skal være i forhold til trommene! Jeg stilte med min nette lille 15W på en "gig" slik vi musikksvin kaller det, og det funka helt fint. Men, når jeg tenker meg om. Den var micca opp. Og vi spilte i en konserthall. Hm. Kanskje det stemmer. 30w er ikke nok til å øve med trommer, så enkelt er det. Gitarlyden forsvinner totalt. LokarN: Finn deg en musikksjappe med begge forsterkerne og test. Jeg ville uansett gått for cuben, fordi jeg ikke liker lyden i Spideren, men det er min mening. Ingen kan ikke fortelle deg hva du bør eller ikke bør like/ville ha i en forsterker. Du må nesten teste selv Endret 20. januar 2008 av edge Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) ^ Det er det som er litt av problemet. Det er ingen butikker i nærheten med NOEN av desse. De har bare spider III 30. Ikke cube eller noe annet. Hadde tenkt til å bestille fra sound1.no Endret 20. januar 2008 av LokarN Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Spider 30 bør vel gi deg et hint om hvordan lyden er i 75ern. Kjøpte forøvrig min cube uten å ha prøvde jeg og, har ikke angret et sekund, på annet en at jeg ikke tok 60-wattern, så jeg kunne spilt sammen med kompiser med egen amp, ikke låne osv. Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Rart at det skal vere så enkelt å poste eit bilete av den beste gitaristen nokon sinne. Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Nice bilde Noen som kan si meg en gitarside der jeg kan lære litt skalaer osv..? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 http://www.justinguitar.com/ Lenke til kommentar
jealei Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei, hva er egentlig hoved forkjellen mellom en neck og brigde pickup, og hva skjer viss du plasserer brigde i neck og virsa versa? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Fy faen så uvandt explorer er å spille på, går fint når man sitter, men stående var uvant.. venner seg til det etterhvert vel.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Vi ønsker ikke å bidra til svindel her på forumet. Noen poster blir slettet. Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Fy faen så uvandt explorer er å spille på, går fint når man sitter, men stående var uvant.. venner seg til det etterhvert vel.. Man må lide for skjønnheten.. Neida, det er nok en tilvenningssak. Er den tung ved halsen, dvs at du føler du må holde halsen oppe når du spiller? Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei, hva er egentlig hoved forkjellen mellom en neck og brigde pickup, og hva skjer viss du plasserer brigde i neck og virsa versa? Er ikke noen forskjell på selve pickupene, såvidt jeg vet. Forskjellen er at neck-pickupen står ved halsen, og bridgen står ved tremoloen/broen. Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kjøpte i går en ESP KH-2 og en ESP KH-3 på Ebay. Kom vel på rundt om 3000$ tilsammen. Bilder kommer når de er i hus. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kan jeg spørre hva du skal med begge to? Uansett, gratulerer. Jeg er på nippet til å kjøpe en Mesa Boogie F-50 og en TC Electronics G-Major. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvorfor i all verden kjøpte du to så og si prikk like gitarer? Eneste forskjellen er vel utseende og at KH-2 er 25.5" mens KH-3 er 24.75"? Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) KH-3 er Les Paul style, mens KH-2 litt mer standard metall-øks? Vil ikke kalle det prikk like Kirk Hammet har jo begge to. Endret 20. januar 2008 av edge Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei, hva er egentlig hoved forkjellen mellom en neck og brigde pickup, og hva skjer viss du plasserer brigde i neck og virsa versa? Er ikke noen forskjell på selve pickupene, såvidt jeg vet. Forskjellen er at neck-pickupen står ved halsen, og bridgen står ved tremoloen/broen. Antall viklingar og output er forskjellig for å kompansere for svakare svingingar frå strengen og for at det er større behov for avstand frå strengen ved hals. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Fy faen så uvandt explorer er å spille på, går fint når man sitter, men stående var uvant.. venner seg til det etterhvert vel.. Man må lide for skjønnheten.. Neida, det er nok en tilvenningssak. Er den tung ved halsen, dvs at du føler du må holde halsen oppe når du spiller? Ja, den føles litt tung, må hele tia løfte den opp, den glir automatisk ned.. Veldig uvant det.. Hjelper det å feste reima lenger opp kanskje? Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Antall viklingar og output er forskjellig for å kompansere for svakare svingingar frå strengen og for at det er større behov for avstand frå strengen ved hals. Mulig jeg tok utgangspunkt i EMGs her nå Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Fy faen så uvandt explorer er å spille på, går fint når man sitter, men stående var uvant.. venner seg til det etterhvert vel.. Man må lide for skjønnheten.. Neida, det er nok en tilvenningssak. Er den tung ved halsen, dvs at du føler du må holde halsen oppe når du spiller? Ja, den føles litt tung, må hele tia løfte den opp, den glir automatisk ned.. Veldig uvant det.. Hjelper det å feste reima lenger opp kanskje? Tror ikke det er så mye man kan gjøre med... har ikke nok erfaring til at jeg kan si noe på det området.. men gitarer med utradisjonelle former har utifra min erfaring gjennomsnittlig en del tyngde ved ved halsområdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå