KimNK Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Konnis: På en transistorforsterker eller en forsterker med mastervolume har ikke en powersqueezer så mye å si, i og med at du kan få vreng og samtidig skru ned lydstyrken.Men for all del, er det på forsterkeren så er det på forsterkeren På ein rørforsterker med master har det ein funksjon då mange forsterkarar knekk både på preamp og power-trinnet. Endret 19. januar 2008 av KimNK Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Gitaren har gradvis blitt utrolig vanskelig å stemme. Det blir lysere, ikke mørkere, og i tillegg har allerede to av strenge gått ut av hullet sitt nede ved tremoloen. Kan det være at det er for mye strekk i tremoloen i forhold til strengene, eller at strengene er dårlige? En annen ting er at jeg justeterte tremoloen sånn at den er høyere ved den lave e-strengen, slik at jeg kan ha de så langt nede som mulig uten klirr. kan dette skape problemer? Ser selvfølgelig på muligheten om at ttremoloen rett og slett er dårlig, eller at jeg satt den opp feil/ødela den, og ser allerede litt på priser på originale floyd rose på ebay. Ser ut til å være ganske lett å sette opp, nå som jeg allerede har tatt mitt nåværende floyd rose-system fra hverandre, og satt det sammen igjen. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hva med å la en fagperson ta en titt? Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 OK! da har jeg bestemt meg. Jeg tar en Line 6 Spider III 75. Viss noen har eit lite innspill før jeg bestiller så kom med det! Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hva med å la en fagperson ta en titt?Vurdert det, men liker best å fikse ting selv, lærer så mye nyttig.Slikt koster da også en del, i tillegg til å ta en stund? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Du kan jo spørre om du kan være med å se hvordan han/hun gjør det. Da lærer du en del. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Kan jo spørre, men mtp. hvor få plasser man får gjort slikt her i Stavanger-området er det sikkert litt ventetid. =/ Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 OK!da har jeg bestemt meg. Jeg tar en Line 6 Spider III 75. Viss noen har eit lite innspill før jeg bestiller så kom med det! Cube 60 er bedre. /innspill Neida, mange jeg kjenner som er fornøyd med den der. Problemet, i mine øyne, er at den er så kunstig. Gitaren høres ikke ut som det er noen som spiller uansett, det høres ut som lyden er lagd på en datamaskin. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kan jo spørre, men mtp. hvor få plasser man får gjort slikt her i Stavanger-området er det sikkert litt ventetid. =/ Hør med musikksenteret i rosenkildegata. De er hyggelige og lærer deg gjerne litt. De har det ihvertfall vært mot meg når jeg har handlet der. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Tok en titt på pakkesporing på en bestilling fra sound1.no.. Er det vanlig at de sender varer fra Harstad, eller er det mer et engangstilfelle? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Sound1, eller Marios musikk som det også heter, hører til i Harstad. Endret 20. januar 2008 av king_of_kong Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Ok Takk for svar! Lenke til kommentar
Innos Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kan jo spørre, men mtp. hvor få plasser man får gjort slikt her i Stavanger-området er det sikkert litt ventetid. =/ Hør med musikksenteret i rosenkildegata. De er hyggelige og lærer deg gjerne litt. De har det ihvertfall vært mot meg når jeg har handlet der. Tenker jeg spør når jeg er innom og ser på forsterker. Onkelen min kjenner han som driver der tror jeg, så kan jo hende jeg får vært med og sett der mtp. at han sikkert blir med. =) Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 og i tillegg har allerede to av strenge gått ut av hullet sitt nede ved tremoloen. Du kan prøve å "brette" strengen, om du klipper av den rundingen, slik at den sitter bedre. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Skal prøve det neste gang. =) Rundingen kan man jo ikke bruke der nede uansett? Og så er det jo utrolig greit å bruke den oppe ved stemmeskruene. edit: Leif. Endret 20. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 OK!da har jeg bestemt meg. Jeg tar en Line 6 Spider III 75. Viss noen har eit lite innspill før jeg bestiller så kom med det! Cube 60 er bedre. /innspill Neida, mange jeg kjenner som er fornøyd med den der. Problemet, i mine øyne, er at den er så kunstig. Gitaren høres ikke ut som det er noen som spiller uansett, det høres ut som lyden er lagd på en datamaskin. Men viss jeg skal kjøpe en cube så kan jeg like godt kjøpe 30x. Eneste forskjellen er jo antall watt. Og cube 30x har jo flere funksjoner. (tuner osv.) Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Men viss jeg skal kjøpe en cube så kan jeg like godt kjøpe 30x.Eneste forskjellen er jo antall watt. Og cube 30x har jo flere funksjoner. (tuner osv.) Grunnen til at du kjøper med mer watt er jo for å spille høyere. Hvis du skal spille i et trangt øvingslokale med trommer og bass så klarer du deg aldri i verden med Cube 30. Har prøvd selv, selv på fullt hyl så druknet den totalt. 60 wattern på sin side har nok kraft til å høres over trommer. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Men da er jo fremdeles Spider III 75W høyere. Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Når du ser på amper i den klassen, så gjør ikke 15w noen stor forskjell. Cube 60 har mer enn nok kraft til å overdøve det meste. Lenke til kommentar
binko Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Men viss jeg skal kjøpe en cube så kan jeg like godt kjøpe 30x.Eneste forskjellen er jo antall watt. Og cube 30x har jo flere funksjoner. (tuner osv.) Grunnen til at du kjøper med mer watt er jo for å spille høyere. Hvis du skal spille i et trangt øvingslokale med trommer og bass så klarer du deg aldri i verden med Cube 30. Har prøvd selv, selv på fullt hyl så druknet den totalt. 60 wattern på sin side har nok kraft til å høres over trommer. Da stiller du ganske høye krav til hvor mye høyere gitaren skal være i forhold til trommene! Jeg stilte med min nette lille 15W på en "gig" slik vi musikksvin kaller det, og det funka helt fint. Men, når jeg tenker meg om. Den var micca opp. Og vi spilte i en konserthall. Hm. Kanskje det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå