Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Konnis: På en transistorforsterker eller en forsterker med mastervolume har ikke en powersqueezer så mye å si, i og med at du kan få vreng og samtidig skru ned lydstyrken.

Men for all del, er det på forsterkeren så er det på forsterkeren ;)

På ein rørforsterker med master har det ein funksjon då mange forsterkarar knekk både på preamp og power-trinnet.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gitaren har gradvis blitt utrolig vanskelig å stemme. Det blir lysere, ikke mørkere, og i tillegg har allerede to av strenge gått ut av hullet sitt nede ved tremoloen.

 

Kan det være at det er for mye strekk i tremoloen i forhold til strengene, eller at strengene er dårlige? En annen ting er at jeg justeterte tremoloen sånn at den er høyere ved den lave e-strengen, slik at jeg kan ha de så langt nede som mulig uten klirr. kan dette skape problemer?

 

Ser selvfølgelig på muligheten om at ttremoloen rett og slett er dårlig, eller at jeg satt den opp feil/ødela den, og ser allerede litt på priser på originale floyd rose på ebay.

Ser ut til å være ganske lett å sette opp, nå som jeg allerede har tatt mitt nåværende floyd rose-system fra hverandre, og satt det sammen igjen.

Lenke til kommentar
OK!

da har jeg bestemt meg. Jeg tar en Line 6 Spider III 75. :D

Viss noen har eit lite innspill før jeg bestiller så kom med det!

Cube 60 er bedre.

 

/innspill

 

Neida, mange jeg kjenner som er fornøyd med den der. Problemet, i mine øyne, er at den er så kunstig. Gitaren høres ikke ut som det er noen som spiller uansett, det høres ut som lyden er lagd på en datamaskin.

Lenke til kommentar
Kan jo spørre, men mtp. hvor få plasser man får gjort slikt her i Stavanger-området er det sikkert litt ventetid. =/

Hør med musikksenteret i rosenkildegata. De er hyggelige og lærer deg gjerne litt. De har det ihvertfall vært mot meg når jeg har handlet der.

Tenker jeg spør når jeg er innom og ser på forsterker. Onkelen min kjenner han som driver der tror jeg, så kan jo hende jeg får vært med og sett der mtp. at han sikkert blir med. =)
Lenke til kommentar
OK!

da har jeg bestemt meg. Jeg tar en Line 6 Spider III 75. :D

Viss noen har eit lite innspill før jeg bestiller så kom med det!

Cube 60 er bedre.

 

/innspill

 

Neida, mange jeg kjenner som er fornøyd med den der. Problemet, i mine øyne, er at den er så kunstig. Gitaren høres ikke ut som det er noen som spiller uansett, det høres ut som lyden er lagd på en datamaskin.

 

Men viss jeg skal kjøpe en cube så kan jeg like godt kjøpe 30x.

Eneste forskjellen er jo antall watt. Og cube 30x har jo flere funksjoner.

(tuner osv.)

Lenke til kommentar
Men viss jeg skal kjøpe en cube så kan jeg like godt kjøpe 30x.

Eneste forskjellen er jo antall watt. Og cube 30x har jo flere funksjoner.

(tuner osv.)

Grunnen til at du kjøper med mer watt er jo for å spille høyere. Hvis du skal spille i et trangt øvingslokale med trommer og bass så klarer du deg aldri i verden med Cube 30. Har prøvd selv, selv på fullt hyl så druknet den totalt.

 

60 wattern på sin side har nok kraft til å høres over trommer.

Lenke til kommentar
Men viss jeg skal kjøpe en cube så kan jeg like godt kjøpe 30x.

Eneste forskjellen er jo antall watt. Og cube 30x har jo flere funksjoner.

(tuner osv.)

Grunnen til at du kjøper med mer watt er jo for å spille høyere. Hvis du skal spille i et trangt øvingslokale med trommer og bass så klarer du deg aldri i verden med Cube 30. Har prøvd selv, selv på fullt hyl så druknet den totalt.

 

60 wattern på sin side har nok kraft til å høres over trommer.

 

Da stiller du ganske høye krav til hvor mye høyere gitaren skal være i forhold til trommene!

 

Jeg stilte med min nette lille 15W på en "gig" slik vi musikksvin kaller det, og det funka helt fint.

 

Men, når jeg tenker meg om. Den var micca opp. Og vi spilte i en konserthall. Hm. Kanskje det stemmer. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...