Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem med en klassisk akustisk gitar:

D strengen blir slitt på 7bånd, så 5bånd, så 3bånd, så slites de resterende på samme måte, slik at det bare er trående igjen, mens trådene rundt bare surres opp. Dette skjer på D strengen lenge før noen av de andre strengene får antydning til slitasje....det er ikke noe ugjevnheter eller slitasjer på båndet, har sjekket båndene når jeg har skiftet strengene, ikke noe antydning til skade i det hele tatt. Hva kn det være som gjør at gitaren rett os slett spiser strenger?

Lenke til kommentar

OKAY!

Nå har jeg kutta ut USA planene mine og ser etter en forsterker fra 1600-3000kr!

Det er så vanvittig mye å velge i at jeg blir kvalm. Så nå vil jeg gjerne ha bittelitt brainstorming her!

tenkte egentlig på en Marshall MG50DFX, men viss det er noen betre forslag i denne prisklassen (1600-3000) så er det bare å komme med dem.

Lenke til kommentar

Da blir det vel Cube 30X som anbefales :p

EDIT: Epi'en er vel gode saker. Kan nok ikke få så mange lyder ut av den som Cube 30X, men det er jo rør. Selvom det kanskje ikke har så mye å si hvis du er nybegynner :p

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

LokarN

Cuben banker både Line6 og Marshall ned i støvlene når det kommer til lydkvalitet. Dog har den lite å stille opp med mot Line6 75. Har du råd til 75-wattern fra Line6 har du dog råd til Cube 60, som er sterk nok til både å spille med trommer og det som verre er ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...