Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann godtfolk..

Har en fender squier liggende, og lyst til å gjøre noe artig med den.. Den skal pusses ned og males om, så skal jeg ha nye pick-ups og tjukkere strenger..

Jeg helt grønn hva gjelder single coil pick-ups, men kunne tenke meg å plukke opp noen relativt billige på ebay.. Er ute etter å få litt blues-lyd ut av den.. Noen tips til noen jeg kan sjekke ut?

Lenke til kommentar

Får muligens gitaren min i dag, med licensed floyd rose. Produsenten sier at den er laget for 09-strenger, men det vil vel funke med 10 også? Har pleid å brukt 09, men de hadde bare 10 inne i butikken.

Er vel først når man går til 11 og 12 det blir problemer? Vet det ikke ville vært noe problem med vanlig tremolo, men floyd rose er jo generelt litt mer vrien.

edit: Og når jeg først "er her"; er Marshall Mode Four gode greier? En som er i "henteavstand" som skal selge en Mode Four topp til 5k, og da jeg er ute etter forsterker har tanken om å i hvert fall ta en titt streifet meg.

Har derimot ikke mer enn ca 3k å bruke på kabinett da, så da kommer spørsmålet om det blir et problem med kabinett på 50-100w sammen med 350w forsterker opp.

Burde vel gå greit så lenge man ikke guffer?

Spiller mest black metal, som betyr mye gain, enda mer diskant og veldig lite bass.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg hadde kanskje tenkt til å utnytte dollarkursen, å bestille meg en forsterker fra statene!

Noen anbefalinger i prisklassen 0-350 dollar?

Og btw, er det ekstraavgift på musikkutstyr?

Og forresten. Kan jeg ikke bestille fra musiciansfriend.com?

Ser ikke ut som det, men viss noen har bestiillt noe derfra og det går så er det knall!

Endret av LokarN
Lenke til kommentar
Den er ikke laget for .09-strenger, men satt opp for det. DVS, intonert, og halsen justert for det.

Jepp, og siden det er snakk om et floating system er nok også fjærene justert deretter. I utgangspunktet ser det ikke ut som det skal være noe særlig forskjell i spenn mellom et 009 og et 010 sett, men selv på min gamle -79 strat må jeg justere fjærene for å holde stabiliteten vedlike. Dette må jeg gjøre med jevne mellomrom, og spesielt når jeg monterer nye strenger, uansett om det er samme tension. (jeg har satt opp en vintage trem med bare de to ytterste skruene tilstede og ca 2mm klaring mellom bridge og kropp - semi-floating)

Tidkrevende greier om du ikke kjenner gitaren din godt, men i det tidkrevende ligger det mye læring!

Lenke til kommentar

Visste at en finjustering og en fjær fra eller til er alt som skal til på et vanlig tremolosystem, men var litt usikker på floyd rose. Ble vel litt feil å si laget ja.

Jeg hadde ikke umbraconøkler i riktig størrelse uansett (han husket å slenge med en gratis gigbag, men disse glemte han tydeligvis =p), så det blir til at jeg prøver å få tak i et par 09-strenger i samme slengen.

Det er 3mm og 2,5mm jeg trenger, ikke sant?

Lenke til kommentar

LokarN: Du bør kjøpe fra en plass som tilbyr å sende som gave, og merke med lavere sum. Da må du bare betale moms på en "referanseverdi" for typen vare (er som oftest ganske lav), på gitarer er det litt under 400 kr i avgifter bare. Tviler på at det er så mye mer på forsterkere. Ville derimot kjøpt fra Storbritania, slik at du slipper å tulle med konvertere pga ulikt strømnett osv, i tillegg til å få billigere frakt. Punden er rekordlav den også (dog ikke på samme måte som dollaren). Fra sent i fjor til nå har den stupt med over en krone, og ligger nå på rundt 10,5 kr.

Ebay.co.uk er nok det beste alternativet, så lenge du passer litt på hvem du kjøper fra. Se etter folk som har mye god feedback, eller aller helst brukere som har tittelen "power seller".

Lenke til kommentar

Lakken på gitaren min har fått et "skjold", altså, det ser ut som det er dårlig grunn på gitaren og lakken flaker av på store områder.

Det dreier seg om en TangleWood til 4000kr og ble kjøpt den 18.12 - 07.

Altså, akkurat 1mnd gammel.

Gitaren ligger pakket inn, på et rom som alltid er 15-25grader.

Gitaren har aldri vært i bakken, aldri blitt slått eller noen form for skader.

Jeg har kvitteringer osv på den, men har jeg noe grunnlag på å få noe igjen for den? Den er jo nesten ikke brukt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...