kalli Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Her er da min nye Line 6 Variax 700 *fine bilder* Ah! En sånn har jeg sikla på en stund! Hvordan er de forskjellige innstillingene? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) De er herlige. Du må nesten prøve de selv for å oppleve dem Hvis du absolutt ikke har noen sjanse for det, så kan du sjekke ut lydprøver fra den på sound1.no (startsiden -> gitarer/basser -> Line 6 -> Variax 700 -> lydprøver ) Endret 14. januar 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den "akustiske" Line gitaren...er det noe akustisk klang i den? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den "akustiske" Line gitaren...er det noe akustisk klang i den? Ja Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Hvilken forsterker anbefaler dere for en spirende metal gitarist som har spilt et halvt år? Spiller mest Metallica. Den må være så kraftig at jeg kan øve med bandet, men alikevell ikke koste mer enn 3500 kr. Også en ting jeg alltid har lurt på, de greiene gitaristene har i øret under konserter, hva er det? Endret 15. januar 2008 av Kjekssmulen Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hva med en Roland Cube 60 eller noe i den dur? Og det er nok "headsettet" du tenker på..kjekt å høre hva man spiller Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Noen som vet om det er no forskjell på Russisk og Amrikansk Bif Muff pedal? Hørte en nevnte at det engang, mente at den russiske var bedre. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Same shit, different wrapping bokstaveleg talt. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ahh, kjeder meg.. La igjen gitaren på bandøvelse igår, trudde exploreren skulle komme idag.. Finni ut at jeg må sitte å spille litt i ny og ne.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Når kommer den da? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ringte han fyren på musikkland for to dager sia, da sa han et par dager.. Sa satster på at den kommer i morra.. Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg skal lett kjøpe meg Epiphone Explorer eller en billig ESP Explorer med emg 60/81 og alt. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 @Kjekssmulen: Enten er det "in-ear" monitorer, altså monitorer, bare som ørepropper, eller så er det vanlige ørepropper pga lydstyrken. Vanligvis er det in-ear monitorering Jeg eier ikke slike in-ear monitorer selv, men jeg er ganske sikker på at de blokker MYE lyd utenfra de også.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 @Kjekssmulen: Enten er det "in-ear" monitorer, altså monitorer, bare som ørepropper, eller så er det vanlige ørepropper pga lydstyrken. Vanligvis er det in-ear monitorering Jeg eier ikke slike in-ear monitorer selv, men jeg er ganske sikker på at de blokker MYE lyd utenfra de også.. De blokkerer støy, og gjør lyden fra instrumentene klarere (?) Eller har jeg missforstått noe her? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Sier ordet in-ear monitor deg noe? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 *snip De fungerer som vanlige monitorer. Altså at man trekker ut noen av kildene til det hele lydbilde og fremhever disse. F.eks så har gitaristen mye gitar i monitor slik at han hører seg selv bedre, og gjerne noe bass/trommer for å holde rytmen feks. Hva man ønsker varierer fra person til person. Når man bruker vanlige kassemonitorer og går fra sin plass på scenen så beveger man seg inn i et område hvor monitorene er anderledes innstilt, og man mister de lydkildene man selv ønsker. Med in-ear slipper man dette, da monitorlyden er isolert og følger med artisten uansett hvor på scenen han er. Dessuten så oppleves også lyden bedre, gjerne fordi man får stengt ute annen lyd/støy. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Same shit, different wrapping bokstaveleg talt. Okay. Fant en annen pedal i samme sort. Hahah, tøff. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) *snip hehe, noen som har teste OnkartGromt sine produkter? *edit: fra den nynorske sideversjonen Me er ei lita verksemd på Vestlandet som utviklar og lagar effektpedalar for gitaristar og bassistar med tæl. Me satsar på ein trong marknad; nynorsk ungdom. Difor heiter me OnkartGromt ( oversatt til riksmål: Noe fett). Fra bokmål versjonen Vi er en liten bedrift lokalisert på Vestlandet som utvikler og produserer pedaler for tøffe bassister og gitarister. Vi satser på et bredt marked; det norske folk. Endret 16. januar 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har ikkje testa pedalane sjølv, men etter det vesle eg har lese om dei trur eg det ordrett er passe gromt. ;---D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå