Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken forsterker anbefaler dere for en spirende metal gitarist som har spilt et halvt år? Spiller mest Metallica. Den må være så kraftig at jeg kan øve med bandet, men alikevell ikke koste mer enn 3500 kr.

Også en ting jeg alltid har lurt på, de greiene gitaristene har i øret under konserter, hva er det?

Endret av Kjekssmulen
Lenke til kommentar
@Kjekssmulen: Enten er det "in-ear" monitorer, altså monitorer, bare som ørepropper, eller så er det vanlige ørepropper pga lydstyrken.

Vanligvis er det in-ear monitorering

Jeg eier ikke slike in-ear monitorer selv, men jeg er ganske sikker på at de blokker MYE lyd utenfra de også..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
@Kjekssmulen: Enten er det "in-ear" monitorer, altså monitorer, bare som ørepropper, eller så er det vanlige ørepropper pga lydstyrken.

Vanligvis er det in-ear monitorering

Jeg eier ikke slike in-ear monitorer selv, men jeg er ganske sikker på at de blokker MYE lyd utenfra de også..

De blokkerer støy, og gjør lyden fra instrumentene klarere (?)

Eller har jeg missforstått noe her?

Lenke til kommentar
*snip

De fungerer som vanlige monitorer. Altså at man trekker ut noen av kildene til det hele lydbilde og fremhever disse.

F.eks så har gitaristen mye gitar i monitor slik at han hører seg selv bedre, og gjerne noe bass/trommer for å holde rytmen feks.

Hva man ønsker varierer fra person til person.

Når man bruker vanlige kassemonitorer og går fra sin plass på scenen så beveger man seg inn i et område hvor monitorene er anderledes innstilt, og man mister de lydkildene man selv ønsker.

Med in-ear slipper man dette, da monitorlyden er isolert og følger med artisten uansett hvor på scenen han er.

Dessuten så oppleves også lyden bedre, gjerne fordi man får stengt ute annen lyd/støy.

Lenke til kommentar
*snip

hehe, noen som har teste OnkartGromt sine produkter?

*edit: fra den nynorske sideversjonen

Me er ei lita verksemd på Vestlandet som utviklar og lagar effektpedalar for gitaristar og bassistar med tæl. Me satsar på ein trong marknad; nynorsk ungdom. Difor heiter me OnkartGromt ( oversatt til riksmål: Noe fett).

Fra bokmål versjonen

Vi er en liten bedrift lokalisert på Vestlandet som utvikler og produserer pedaler for tøffe bassister og gitarister. Vi satser på et bredt marked; det norske folk.
Endret av Montgomery
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...