Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Bruk lillefingeren til å ta hammer on på 3 etter akkorden, så slipper du og slår akkorden en gang til, så tar du en pull off til åpen B-streng o tar resten av fingrene av gripebrettet, for så å ta en hammer on på 1 før du begynner med akkorden igjen.

Kan hende det er feil, men i så fall tror jeg tabben har blitt forskjøvet slik at den ikke leses riktig i forumet.

edit: Forsto ikke helt om du trengte hjelp til å tyde h3p1p0h1 eller til hvordan det lettest mulig skulle spilles sammen med akkordene, så prøvde å ta begge deler i forklaringen.

Tusen, Tusen, Tusen, Tusen takk! Det skal prøves ut, men må legge meg, skal på fjellet i morgen og stå på litt ski =D Sov godt Hw`s gitarister!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags lisens er det du tenker på? Modellene til ESP er ganske lik modellene til Gibson, Fender osv. Men det er ikke så rart heller siden ESP startet som produsent av gitardeler og ikke hele gitarer. Et eksempel er Eclipse-serien som ligner på en Les Paul ved første øyekast. Om en ser nærmere er det små forskjeller slik at de får lov av Gibson til å selge dem i USA. ESP har forandret "layouten" på volumknappene og det nedre hornet er annerledes enn hornet til en Les Paul.

Lenke til kommentar

Tenker spesielt på Fender og Gibson-modellane ja. Fender har tatt patent på kvar einaste miste detalj opp i mente på alle sine modellar, det same med Gibson. Gibson saksøkte jo f.eks PRS i fjor (elelr var det forfjor?) fordi dei meinte dei hadde sikra seg eineretten på blant anna single cutaway. Eg sit litt igjen her som eit spørsmålstegn når ESP ikkje får noko slags form for trøbbel.

Lenke til kommentar
Tenker spesielt på Fender og Gibson-modellane ja. Fender har tatt patent på kvar einaste miste detalj opp i mente på alle sine modellar, det same med Gibson. Gibson saksøkte jo f.eks PRS i fjor (elelr var det forfjor?) fordi dei meinte dei hadde sikra seg eineretten på blant anna single cutaway. Eg sit litt igjen her som eit spørsmålstegn når ESP ikkje får noko slags form for trøbbel.

Nå skal det sies at jeg ikke er 100% sikker på det her, men;

Jeg trodde at Fender kun tok patent på headstock, og ikke kropp...

Når det gjelder "gibson-gitarene" så tror jeg de slipper unda pga. "spissere" cutaways på LPen, og litt "skjevt" design på SGene..

De hadde en nærmest tro kopi av Exploreren også, men den fikk de dessverre ikke lage lenger etter en saksøkelse fra Gibson. De har en kopi nå også, men den er for edgy og ser for "BCRichy" ut :p

...or so I've heard, right? ^^

Lenke til kommentar

Er det noen her som har gått på LIPA (Paul McCartney skolen)?

Driver å vurderer det om dagen..

For de som ikke vet hva jeg snakker om, så er det en musikkskole (eller performing arts skole generellt) i Liverpool. www.lipa.ac.uk

Lenke til kommentar
De patentene, varer de evig? Eller er det slik at at etter 30 år så kan hvem som helst lage en Les Paul som Gibson lager de?

Dette er et vanskelig område. Patentene gjelder tydeligvis ikke for landene i Asia. ESP Japan produserer ennå sin explorer, MX-250. De selges bare ikke i USA, så amerikanerne må gå på ebay for å kjøpe. Kopiene av diverse modeller blir også produsert under merkene Grassroots og Edwards.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Nokon som såg Norge Rundt i dag? Dei var på Hagstrøm i Bergen, og der var eg i dag! :D Kunne sjå gitarar eg "nettopp" hadde spelt på.

Prøvde forresten Ibanez ADX120 og 12-strengs Rickenbacker i dag på Musikk-Magazinet. Likte Ibanezen svært godt, mens Rickenbackeren var ikkje så god å spele på.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Nokon som såg Norge Rundt i dag? Dei var på Hagstrøm i Bergen, og der var eg i dag! :D Kunne sjå gitarar eg "nettopp" hadde spelt på.

Prøvde forresten Ibanez ADX120 og 12-strengs Rickenbacker i dag på Musikk-Magazinet. Likte Ibanezen svært godt, mens Rickenbackeren var ikkje så god å spele på.

så ikke programmet, men var innom idag og kjøpte en ny kabel.

hva var det de sa da? kan episoden finnes på nett?

edit: fant episoden :D

var faktisk Jan Ove jeg snakket med idag også. han burde sagt noe ifra om at jeg burde se norge rundt idag :p

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...