Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På øvingslokalet vi har fått leiet, har kun en gitarforsterker, og vi er 2 gitarister. Men noen andre som øver der hadde visst fått til å kjøre gitaren gjennom et miskebord til en høyttaler og fått lyd. Og når vi prøver dette får vi det til, men vi får bare clean lyd. Vi har en pedal og sånn, og jeg lurer på om hvordan vi skal koble det for å få disortion.

Men vær obs på at ikke inn-signalet er for høyt, kan fort ende opp med at du brenner inngangen.

Lenke til kommentar

Det du snakker om er en pedal for å skifte kanal i forsterkeren.

Om du vil ha overdrivemå du nok koble gitar og pedal til forsterker, for så å koble forsterkeren til mikepulten.

edit: Litt treig der. Til mitt forsvar så kan jeg si at jeg ikke reloada sida. =p

Endret av Innos
Lenke til kommentar

eBay er faktisk svært sikkert. Har du en bekreftet paypal-adresse er du forsikret mot svindelselgere ved kjøp inntil $2000 (har du ikke bekreftet paypal-adresse er grensa $200). Man kan også se på en selgers feedback for å se hvor mange varer han har solgt og ikke minst: hvor mange av kundene som var fornøyde med handelen. Jeg er langt mer komfortabel med å handle med en eBay-selger med god feedback, enn en hvilken som helst selger på finn.no, qxl eller en hvilken som helst annen norsk annonseside :)

Lenke til kommentar
På øvingslokalet vi har fått leiet, har kun en gitarforsterker, og vi er 2 gitarister. Men noen andre som øver der hadde visst fått til å kjøre gitaren gjennom et miskebord til en høyttaler og fått lyd. Og når vi prøver dette får vi det til, men vi får bare clean lyd. Vi har en pedal og sånn, og jeg lurer på om hvordan vi skal koble det for å få disortion.

Men vær obs på at ikke inn-signalet er for høyt, kan fort ende opp med at du brenner inngangen.

Ser gjerne at du kommer med en teknisk begrunnelse for dette utsagnet.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale en rørforsterker til rock/hard rock/metal?

Tenkte å begynne og spille i band etterhvert, i tillegg til at jeg syntes VOX'en er litt begrenset når det kommer til skikkelig High-Gain lyder, selv om det er en knakenes god øvingsamp.

Har sett litt på brukte Marshall JCM800, har hørt en del klipp på nettet, og prøvd en JCM800 Kerry King model og syntes den låt temmelig heftig. Finnes jo noen JCM800 til en god pris på bruktmarkedet. Men annet enn det er jeg temmelig blank, hva anbefales?

Har også prøvd Mesa Boogie Dual Rectifier og syntes den låt knall, men er jo altfor dyr :p

Hadde ikke tenkt meg noe mer enn 7000-8000, det er maks! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...