CastorFiber Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Gitar-ledning-boks-ledning-miksepult. Det vil virke, men ikke forvent rå lyd. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Men det er ingen inn eller utganger på pedalen (bruker kanskje ordet pedal ganske vagt her). Det er bare en ledning som stikker ut fra den. Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Høres ikke ut som en gitarpedal isåfall Skal være en jack inngang og enutgang(like ved eller på motsatt side). Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er det en slags "gasspedal" du har? I såfall er det trolig en volum/expression- pedal beregnet på et keyboard. Den kan du nok ikke bruke på en gitar. Trodde du hadde en effektboks /overdrive/fuzz av en eller annen type. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 På øvingslokalet vi har fått leiet, har kun en gitarforsterker, og vi er 2 gitarister. Men noen andre som øver der hadde visst fått til å kjøre gitaren gjennom et miskebord til en høyttaler og fått lyd. Og når vi prøver dette får vi det til, men vi får bare clean lyd. Vi har en pedal og sånn, og jeg lurer på om hvordan vi skal koble det for å få disortion. Men vær obs på at ikke inn-signalet er for høyt, kan fort ende opp med at du brenner inngangen. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nei, det er nok noe gitargreier. Står overdrive og clean på den i hvert fall. Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Står det noe merke på den da? Se på baksiden etter modellnavn eller noe slikt. Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Står det noe merke på den da? Se på baksiden etter modellnavn eller noe slikt. Er ikke en sånn som følger med forsterkeren da? For å switche mellom clean/od eller channel1/channel2? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det du snakker om er en pedal for å skifte kanal i forsterkeren. Om du vil ha overdrivemå du nok koble gitar og pedal til forsterker, for så å koble forsterkeren til mikepulten. edit: Litt treig der. Til mitt forsvar så kan jeg si at jeg ikke reloada sida. =p Endret 9. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Finn en på ebay, så sparer du penger også. =) Hva er det med nesten alle på diskusjon.no og ebay? Er det ikke litt usikkert? skjer det no underveis, skader osv, er vel ikke så lett å bare sende den tilbake? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 eBay er faktisk svært sikkert. Har du en bekreftet paypal-adresse er du forsikret mot svindelselgere ved kjøp inntil $2000 (har du ikke bekreftet paypal-adresse er grensa $200). Man kan også se på en selgers feedback for å se hvor mange varer han har solgt og ikke minst: hvor mange av kundene som var fornøyde med handelen. Jeg er langt mer komfortabel med å handle med en eBay-selger med god feedback, enn en hvilken som helst selger på finn.no, qxl eller en hvilken som helst annen norsk annonseside Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Går for Epiphone Goth Explorer jeg, kanskje litt emo-stil ifølge noen men, ganske fet, er jo akuratt lik 58 exploreren, bare andre farger.. http://www.epiphone-signature.de/dl/Wallpa...phoneGothic.jpg Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Epiphone Goth er fanden meg en råstilig gitar, digger formen på den! Ser ganske metal ut. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 er jo akuratt lik 58 exploreren, bare andre farger.. Nåja, Men er sikkert heilt ok til førstegitar. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Formen er vel lik de fleste explorere? Men ja, drittøff gitar. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Blir den andre gitaren da men.. Er den dårlig liksom? Eller bare det at det er spesiell form? Var beregnet til KimNK dette innlegget.. edit: Digger formen, ganske greie farger på den også.. Endret 9. januar 2008 av SideburnsKongen Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 På øvingslokalet vi har fått leiet, har kun en gitarforsterker, og vi er 2 gitarister. Men noen andre som øver der hadde visst fått til å kjøre gitaren gjennom et miskebord til en høyttaler og fått lyd. Og når vi prøver dette får vi det til, men vi får bare clean lyd. Vi har en pedal og sånn, og jeg lurer på om hvordan vi skal koble det for å få disortion. Men vær obs på at ikke inn-signalet er for høyt, kan fort ende opp med at du brenner inngangen. Ser gjerne at du kommer med en teknisk begrunnelse for dette utsagnet. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Blir den andre gitaren da men.. Er den dårlig liksom? Eller bare det at det er spesiell form? Var beregnet til KimNK dette innlegget.. Finn ut hva slags Floyd Rose gitaren har. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Oo, er det wammy på goth exploreren? Her er et annet bilde med vanlig stol: Klikky Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er det noen som kan anbefale en rørforsterker til rock/hard rock/metal? Tenkte å begynne og spille i band etterhvert, i tillegg til at jeg syntes VOX'en er litt begrenset når det kommer til skikkelig High-Gain lyder, selv om det er en knakenes god øvingsamp. Har sett litt på brukte Marshall JCM800, har hørt en del klipp på nettet, og prøvd en JCM800 Kerry King model og syntes den låt temmelig heftig. Finnes jo noen JCM800 til en god pris på bruktmarkedet. Men annet enn det er jeg temmelig blank, hva anbefales? Har også prøvd Mesa Boogie Dual Rectifier og syntes den låt knall, men er jo altfor dyr Hadde ikke tenkt meg noe mer enn 7000-8000, det er maks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå