HeHauken Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) noen som vet om noen digge jamme låter? bare sånn sitte for seg selv og bare kose seg med å spille. Ikke heavy, akkurat sånn passe. Litt rolige fine. noen? Jimi Hendrix - Who Knows ( Går an å jamme til det meste av Hendrix) Tom Morello - Know The Enemy (litt heavy denne, men tar den med) Jimi Paige - Moby Dick (egentlig John Bonham som virkelig spiller her, men gøy å jamme blues) Fleetwood Mac - Oh Well Sikker vinner: Lag et riff eller lick på pentatonisk mollskala (E, D, H, A, G) Endret 30. juni 2005 av HenHau Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Selvfølgelig går det an Haltan!! Ja, selvfølgelig, jeg kan godt bruke en høyttaler for å ta opp synging også, men det blir ikke noen god lyd av den grunn... ;-] Det er seff snakk om vanlige strenger til akkustisk gitar. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Jo tykkere strenger jo mer lyd er tommerfingelregelen. Jo tykkere strenger jo hardere å bende, vibrato og generelt spille på gitaren. En justering av truss-rodden er nok lurt, men så lenge halsen din tåler det så er det ikke noe problem. Det er jo "seff" en grunn til at de lager strenger så tykke! Jeg bruker 12-70 og 10-60 på to av elgitarene mine. Endret 30. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Er mer bekymra for hvor mye buzz og drit det blir. *gulp* Endret 30. juni 2005 av HalTan Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ikke noe problem det viss du setter opp gitaren riktig! Pass på at sporene i "nøtta" er høye nok, viss ikke kjøper du deg en ny!Sadelen må og være høy nok, men det burde den være viss du ikke har slipt den ned! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Menmenmenmen!!!... Jeg vil ikke ha høye strenger. Boohoo. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Du bruker tilfeldigvis ikke Zakk Wylde Boomers strengene tørrfisk? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 ble pluttselig litt i tvil på hvor c dur skalaen skal spilles.. (ikke spør hvorfor) her: a|-------1-2-4- osv. e|--2-4-------- eller her: a|-------2-3-5- osv. e|--3-5-------- ? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Ikke spis meg til frokost i mårra tidlig hvis dette er feil, men den siste er vel den riktige? Alternativ 1 har ikke en C i seg.. Edit - Og derfor lar man ikke sida ligge i bakgrunnen mens man leser andre tråder - fort gjort at noen har svart allerede Endret 30. juni 2005 av Halvsame Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Du bruker tilfeldigvis ikke Zakk Wylde Boomers strengene tørrfisk? Mon tro om jeg gjør det Det stemmer, jeg bruker de til DR lager egne signaturstrenger til meg! Du vet ikke om noen netbutikk som selger de? Jeg kjøpte 20 sett når jeg var i statene (kjempebillig der), men nå er jeg på siste settet og de begynner å bli døde. Lenke til kommentar
jameswilliam Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Gibson Les Paul er vakkert, explorer er ikke i nærheten en gang Couldn't agree more... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Gibson Les Paul er vakkert, explorer er ikke i nærheten en gang Couldn't agree more... hva faen er det snakk om nå? vakrest gitar? Explorer er så sinnsykt mye penere enn alt som er! Selv har jeg en epiphone Goth Explorer Endret 30. juni 2005 av skate4life Lenke til kommentar
jameswilliam Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Kan noen si meg hva som er forskjellen på en ibanez tubescreamer TS 10 og en TS 808? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Selv har jeg en epiphone Goth Explorer Beklager, men den er grisestygg Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Selv har jeg en epiphone Goth Explorer Beklager, men den er grisestygg Siste den er, når den står på plassen sin og det kommer litt lys på den fra vinduet..... bare står å stirrer på den litt... den er så sexy! Uansett, smaken er som baken, noen er litt heavy og skarpe i kantene og er litt røffesant, mens andre er litt smått gammeldagse og runde sant Endret 30. juni 2005 av skate4life Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Goth explorer er ikke stygg, men er sterkt preget av prisen dessverre Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Goth explorer er ikke stygg, men er sterkt preget av prisen dessverre så en orginal gibson explorer 58' til 80tusen får en fin epiphone explorer og goth explorer til 5tusen da. det jeg ga. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Noen som vet om et sted (på internet) hvor man kan finne Øystein Sunde noter (tabs)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå