Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk har fingre og håndflater i alle størrelser, så å si at den gitaren er lettspilt er jo som å sammenligne epler og appelsiner... :)

 

Godt poeng ;)

Får stikke til Marios musikk imorgen/lørdag i Harstad for å høre og føle hva jeg synes om de forskjellige gitarene :D

Lenke til kommentar
Rør til den prisen er å glemme(med mindre du kjøper brukt, men da må du nok uansett kjøpe nye rør(ingen selger en amp med gode rør..))

 

Kjøp Roland Cube, beste til den prisen.

 

Du har blant annet fender champion 600 og epiphone junior som er to kjekke fullrørs forsterkere til ca 1500-2000 kr.

 

 

Hva med Epiphone Valve Special Combo?

Er den noe spess?

Lenke til kommentar
Du har blant annet fender champion 600 og epiphone junior som er to kjekke fullrørs forsterkere til ca 1500-2000 kr.

Hadde hørt im Epien, men visste ikke at fender lagde så "billige" fullrørs amper.

 

Uansett så trenger man vel noen pedaler for å kunne variere tonen med de, så slik sett står jeg fortsatt på at Cube er et bedre kjøp.

 

EDIT - Holy crap! Om den Special Combo-saken er bra, skal jeg ha til hybelen. Vurderer å trekke Cube-argumenteringen min :p

Endret av edge
Lenke til kommentar

Har spillt en del i CFA#D#GC-tuning (to hakk ned) i det siste, men merker at strengene på gitaren ikke er optimale for å bli stemt såpass langt ned. En kar på Youtube bruker og anbefaler Ernie Ball 12-56, men lurer på om dette passer til gitaren jeg bruker. Og kanskje dere har noen andre anbefalinger? Jeg spiller på en Epiphone Les Paul Standard.

 

Har ikke hatt behov å bytte strenger noen gang, så har ingen peiling. :C

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...