Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koster 5500 hos sound1.no, men den de har er det brukt EMG HZ på, den jeg skal kjøpe er den nye versjonen med EMG 81/85 stock (som forresten koster 7000 på intersalg.no og 6700~ på playback-europe). Tror nok ikke det blir noe mva/toll da han skal merke den med 20$, skrive at den er brukt, sende den som gave og ikke legge oppi kvittering e.l som viser virkelig pris. Da blir det nok til at jeg kjøper den om jeg ikke blir overbydd kraftig. =)

Takk for tilbakemeldingene! Tipper jeg har gitaren i neste uke en gang da, og komme selvfølgelig tilbake med min erfaring, riktignok på en 15w billigforsterker som synger på sitt siste vers. =p

Når vi først er inne på det; hva kan forårsake "ekko" og veldig høy susing i en forsterker, og går det an å fikse uten for mye bry? Begynte vel for en måned siden ellerno. Forsterkeren er et par år gammel, men er bare blitt brukt det siste året (dog aktivt).

Lenke til kommentar

En stykk gitar med humbucker, gjerne en PRS Santana, men det går brukbart med andre merker. Så kobler du på en TubeScreamer, en delaypedal og en wah-wah, og i andre enden en Mesa Boogie combo.

Så er det å finne passe mengder med Tubescreamer, riktig posisjon på wah'en (avhengig av hvilken låt du skal spille) og sette Mesa'en på full guffe til glede for naboene.

Noe sånt...

Geir :)

Lenke til kommentar
Neeei, Santana låt feitast med SG. Du treng ein '61SG, helst med vibrola og ein svæær gammal Marshall lead på full juling og litt 60's fuzz. Deretter er det berre å rigge seg opp på næraste fotballstadion. :)

Ok, han spilte en SG på Woostock. Med P90'er til og med, om jeg ikke husker feil. Men så var de ulike humbuckergitarer utover 70- og 80-tallet. Ta en titt på YouTube.

Men hvor har du Marshall og fuzz fra? Han brukte det sikkert til tider. Jeg går ut fra at det var solo-tonen Nordfonn var ute etter. Det hender jeg er helt på villspor. Men Santana kjørte vel Mesa (Eller Mesa-moddete Fendere) nesten fra starten?

Når vi snakker om Santana og P90'er: Jeg synes denne var søt:

Geir :)

Lenke til kommentar
Rør til den prisen er å glemme(med mindre du kjøper brukt, men da må du nok uansett kjøpe nye rør(ingen selger en amp med gode rør..))

Kjøp Roland Cube, beste til den prisen.

Du har blant annet fender champion 600 og epiphone junior som er to kjekke fullrørs forsterkere til ca 1500-2000 kr.

Lenke til kommentar

Vant nettopp Jackson DKMG Dinky for 529 dollar (+139 i frakt)!

Gitaren er helt ny, og han sørger for at jeg ikke må betale moms.

Selv inkl. frakt er det halv pris av hva den ville kostet i Norge, noe jeg må si meg fornøyd med.

Jeg kan jo selvfølgelig bli lurt, men siden han er en tilsynelatende seriøs "power seller" så tror jeg nok at alt går som det skal. Så verdt å sitte oppe til fire selv om man skal stå opp syv! =D

Blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg får den. Han sender med express, som ifølge postverket skal ta 2-5 dager, og da er det jo lov å håpe på at den kommer i begynnelsen av neste uke.

Skal selvfølgelig komme med tilbakemelding om hvordan den er, selv om det sikkert ikke er av så altfor stor interesse. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...