edge Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ser ut som en helt grei gitar: http://reviews.harmony-central.com/reviews...ckson/DKMG/50/1 Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hva ville folket valgt hvis de kunne velge mellom disse 3 forsterkerene: - Vox AD50VT til 3300,- (50 watt hybrid) - Roland Cube 60 til 3000,- (60 watt transistor) - Peavey ValveKing 112 til 3700,- (50 watt helrør) Lydkvalitet, hvor praktisk den er og byggekvalitet er noen vurderingskriterier Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Vox'en har eg svært god erfaring med. Dei andre har eg dessverre aldri prøvd. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 50 rør-watt låter også høyere enn 50 transistor-watt. Sukk... En watt er en watt, om den kommer fra rør eller transistor spiller overhodet ingen rolle. En rørforsterker kan drives hardere enn en transistorforsterker men en watt er fortsatt en watt. Hele diskusjonen om rør-watt vs transistor-watt burde vært lagt død for veldig mange år siden. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Mulig me's noob, men effektiviteten av wattene kan kanskje spille inn? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Effekt blir målt i watt, 1watt = 1 watt. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) 50 rør-watt er like høyt som 50 transistor-watt på samme måte som at 50 kg bly er like tungt som 50 kg fjær. Kan godt hende Peavyen spiller litt høyere enn de andre, men 50 watt er 50 watt. edit: Omformulerte det. edit2: edge: Det er ikke helt den samme gitaren, den nye typen bruker EMG 81 & 85 (skulle kanskje nevnt hvilke det gjaldt). Har deirmot lest et par av dem, da alt utenom lyden stort sett er det samme. Skulle uansett likt å hørt fra folk her inne som har hørt eller tatt i en slik. Endret 1. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Mulig me's noob, men effektiviteten av wattene kan kanskje spille inn? Watt er en måleenhet for effekt. Det finnes ikke mer eller mindre "effektive" watt. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Enig i det, Kjeklulf- men det er mange måter å måle disse wattene på, og det kan resultere i ganske forskjellig tall på målingen. Hvor mange Watt en forsterker kan avgi, vil variere ganske mye hvis man måler avgitt effekt ved 1KHz, 4 Ohm, og ved 5% forvregning, kontra om man måler ved 20-20KHz, 8 Ohm, og 0,02% forvregning. Det spiller da egenltlig liten rolle hvor mange Watt man har til rådighet, bare det er høyt nok, og ikke vrenger. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det er riktig, men det har fortsatt ikke noe med rør-watt og transistor-watt å gjøre. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Nei, det er vi nok helt enige i. Bortsett fra at hvis man først skal ha "vreng" på lyden, vil en rørforsterker for de fleste oppleves som "mer behagelig" i lyden, og derfor presses marginalt hardere før noen klager over at det vrenger. Men det er heller ikke noe poeng i forhold til hvor mange Watt en forsterker kan avgi, fordi at skal man sammenligne, må man bruke samme målemetode på de enhetene man skal måle. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Vel, vel gutta boys. No er det berre å begynne å spare fram mot slepp.http://www.fender.com/lenny/ ARGH! Den linken skulle vore ulovleg. Dæven døtte for ei fjøl. Etter prisen på Andy Summers Telen som er laga i 250 eks. å døme vil eg tippe at prisen på denne vert noko høgare. Sei 140-160.000,- så nærmar vi oss. Berre å jobbe. Der kom den, og prisen vart ENDA spenstigare enn venta. http://www.sound1.com/index.html?http&...Produkt_ID=4344 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Nokre tips til kjøp av metronome og tuner til meg? Greit å ha for å få takten i kroppen og stemme gitaren med, er ikkje alltid eg har ein PC eller eit piano i nærleiken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Eg har ein kombinert tuner og metronom som eg likar svært godt. Den heiter Cherub WMT-555C http://www.cherubtechnology.com/eproducts/...l.php?proid=176 Endret 2. januar 2008 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Gleder meg til lønningsdag, da blir det en Line6 PodX3 Live å leke med og planer om en telecaster er under arbeid. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som har erfaring med Jackson DKMG? De har alt jeg er ute etter i en gitar stock (floating bridge tremolo, 24 bånd og EMG pickups), og fra ebay ser det ut til at jeg kan få dem helt nye til nesten halv pris av hva de koster i Norge, ferdig levert (altså ca 3,5-4k).Er ingen butikker i nærheten som selger dem, så blir vanskelig å få prøvd. Om jeg ikke liker den kan jeg vel selge den uten å ha tapt noe særlig, eller kanskje til og med tjene litt også? Har en kompis som har en slik (hvis ikke det var DXMG, ble plutselig usikker). Den er ganske ålreit å spille på, lav "action" (stol..?), og EMG HZ som låter fett . Sjekk opp hva den ligger på hos sound1, så ikke du går i momsfella Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som kan anbefale en rør/hybrid forsterker til 1500-2000kr? Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Rør til den prisen er å glemme(med mindre du kjøper brukt, men da må du nok uansett kjøpe nye rør(ingen selger en amp med gode rør..)) Kjøp Roland Cube, beste til den prisen. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hvilken Cube er å anbefale? 20X,30X eller 60X? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå