Innos Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hvordan er Bassman mot Marshall Superbass? Redigert: Og er Bassman en bassforsterker, eller har jeg misforstått noe? Stusset på dette selv. Det er en bassforsterker, men er blitt brukt hyppig til gitar også. Når fender lagde reissue av den ble den "presentert" (fant ikke et bedre ord i farten) som gitarforsterker. edit: La til quote, slik at folk ikke undrer på hva jeg svarte på nå som han redigerte sin. =p Endret 29. desember 2007 av Innos Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Bassman var i utgangspunktet ein bassforsterkar ja, men som mange andre bassforsterkarar på den tida passa den òg ypperleg til gitar, spesielt om ein var ute etter eit vanvittig headroom. Desse forsterkarane var konstruert for å spele høgt som pokker utan å vrenge. Og Bassman vs. Superbass. To vidt forskjellige forsterkarar. Begge var konstruerte for bass, men det er fortsatt ein Fender og ein Marshall med alle dei tinga det fører med seg. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Noen som har tips til noe blues/"bluesy" jeg kan lære meg å spille? Trenger et lite avbrekk fra metall, mye det samme når man har de fleste teknikkene inne. =p Har spilt litt under ett år, men uten å skryte for mye, så vil jeg si at jeg kan klare mer enn "spilletiden" skulle tilsi mtp. hurtighet og teknikk. Tenker da på noe til el-gitar som er litt "soloaktig". Takk på forhånd for forslag. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Noen som har tips til noe blues/"bluesy" jeg kan lære meg å spille? Trenger et lite avbrekk fra metall, mye det samme når man har de fleste teknikkene inne. =pHar spilt litt under ett år, men uten å skryte for mye, så vil jeg si at jeg kan klare mer enn "spilletiden" skulle tilsi mtp. hurtighet og teknikk. Tenker da på noe til el-gitar som er litt "soloaktig". Takk på forhånd for forslag. Stevie Ray Vaughn Lenke til kommentar
Innos Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Takker! "The Sky is Crying" var akkurat det jeg lette etter! Riktignok en cover fra Vaughans side, men allikevel. =) edit: Kan forresten nevne at Vaughan ikke er ny for meg. Tar gjerne imot flere forslag, gjerne litt mer konkrete. =) edit: Kan forresten være litt vanskeligere enn "The Sky is Crying". Skal se på mer av Vaughan når jeg er ferdig med den. Endret 29. desember 2007 av Innos Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 God Romjul alle sammen. Lurte på om noen kunne supplere tab til Nils Lofgrens Keith Don't Go? For de som ikke har hørt ham Gitaristen til Bruce Springsteen. Finnes også på plata Nils Lofgren - Acoustic Live for de som måtte lure. Har nettopp skaffet meg den, og for de som setter pris på litt akkustisk stålstrengs gitarmusikk...så kan denne absolutt anbefales. Tar sjansen på en aldri så liten *bump* i håp om napp... Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Noen som har noen humbuckere å anbefale til PRS Custom 22'en min? Har lyst på noe litt Hi-Gain, spiller mest post-hardcore i bandet, og de som står i nå er litt soft til slik musikk. Vi spiller musikk ala dette: www.myspace.com/blessthefall www.myspace.com/askylitdrive Takker for svar:) (PS: Nekter å sette inn EMG'er) ^^ Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Noen som har noen humbuckere å anbefale til PRS Custom 22'en min? Har lyst på noe litt Hi-Gain, spiller mest post-hardcore i bandet, og de som står i nå er litt soft til slik musikk. Vi spiller musikk ala dette: www.myspace.com/blessthefall www.myspace.com/askylitdrive Takker for svar:) (PS: Nekter å sette inn EMG'er) ^^ SEYMOUR DUNCAN OMGOMG!!!!!11ONE Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Duncan SH4 kanskje. Eller PRS Hot Fat Screams som kjem standard i C24. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Tror dere SH-6 vil være noe tess? Virker som folk er fornøyde med den (mtp reviews på Harmony Central). Sammenligna også lydklipp mellom SH4, SH5, SH6. Virka som SH6 hadde høyere output enn de to andre. EQ-innstillingene ifølge SD på pickupene er: SH-4 5/6/8 SH-6 5/8/9 Endret 30. desember 2007 av razh0r Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Takker! "The Sky is Crying" var akkurat det jeg lette etter! Riktignok en cover fra Vaughans side, men allikevel. =) edit: Kan forresten nevne at Vaughan ikke er ny for meg. Tar gjerne imot flere forslag, gjerne litt mer konkrete. =) edit: Kan forresten være litt vanskeligere enn "The Sky is Crying". Skal se på mer av Vaughan når jeg er ferdig med den. Kan prøve deg på den her Fulgte med en pakke på 30.000 GP-tabs jeg lasta ned. Du må ha Guitar Pro for den fila her riktignok. Blues_Exercises___A_Blues_Shuffle_n_Booggie.zip Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Godt Nyttår til alle i Gitar-tråden! Ser frem til et nytt år med mange diskusjoner om gitar med dere Endret 1. januar 2008 av GibsonLesPaul Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Godt nytt år til hele gjengen her inne ja Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Godt nyttår.. Skal inn på onsdag å handle gitar da.. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Godt nyttår ja! Får håpe på et godt og bra gitarår! Lenke til kommentar
thadon Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Gleder meg så hardt til min første gitar kommer!!1111 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Hvilken gitar har du bestilt? Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Kom til å tenke på noe morsomt Jeg fikk klar beskjed fra gutta i bandet om at hvis jeg ikke snuste var jeg ikke ordentlig musiker Måtte gå under for presset Edit: Feil tråd, men får poste den i snus-tråden også Endret 1. januar 2008 av GibsonLesPaul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå