apegryn Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 skalloperte.. Det var vel en anglisisme. Det heter scalloped på engelsk fordi det minner om buene i skallet på en musling. Noe norsk ord har vi kanskje ikke, så da kan kanskje skallopert være like godt som noe annet...? Geir Du har nok helt rett i det. I disse tider skal vel alt være english, men er greit med norske ord for slikt også. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Når det var så mykje snakk om slide her. Hah, fyttigrisen. Dette er det som skiller ein dårleg og god slidegitarist. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Lurer på et sett Fralin-buckere på straten nå Hva tror folket? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Fralin SSS sa du? Jess. Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Tenkte mer på to humbuckere. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Som eg skulle sagt det sjølv. "E du steikje tulen?" Kva strat er det? Fralin buckers høyrer ikkje heime på Strat tykkjer eg. Ser ikkje det store poenget i å ha ein "klassisk-låtande" humbucker i ein gitar som ikkje let som seg sjølv med humbuckers. Det er jo kopiar av gamle Gibson-PU's. Edit: Er det Squiern du pratar om? Gløym det. Dei kjem ikkje til å finne seg til rette i ein gitar som omtrent er laga av spon med glasfiberlakk. Fralin krever mykje av gitaren. Kjøp enten SSS eller meir moderne buckers med meir output om du absolutt skal ha ein superstrat. Å spandere over 2k på ein gitar som kosta mindre i utgangspunktet skjønnar eg heller ikkje mykje av poenget med. Endret 29. desember 2007 av KimNK Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hmm.. Kanskje sette Fralin-bucker i necken på Telen og EMGs på straten da(metal! ) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Det er sikkert ein betre idè. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Å HELLO GAS! Holy caramel. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 ^ ME WANT! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Å HELLO GAS! Holy caramel. Åssen modell? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Pent. Mye ligger de på nå for tida egentlig? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Er veldig usikker, fant lite på eBay, men antar dei ligg rundt det same som gamle Ampeg og Fender Bassman. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hm. En sånn Fender bassmann har jeg da stående her. Synes den er helt grei, jeg. Nesten like bra som Behringer- forsterkeren min, men pleier å bruke den siste, fordi den er lettere å flytte på. Endret 29. desember 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Kva i all verda slags Bassman er det du har klart å skrape i hus sidan du meiner den ikkje er like god som behringeren din? Cleanlyden til Bassmann er jo legendarisk, spesielt tweed-modellane. Og så er den jo ein pedaleater utan like. Aldri spelt på ein amp som har likt pedalar så godt før. (Bassman '59 reissue) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Skulle vel ha lagt til en liten ironisk smiley der, men jeg har faktisk en Fender Bassmann. Det er nok ikke en av de "legendariske" som du tenker på, dessverre. Det er en Bassman compact, med en femtentommer i, og transistorforsterker. Kjøpte den engang på åttitallet, og det er i og for seg en meget habil bassforsterker. Duger fint på bass, gitarlyden er ikke noe å snakke om. Funker greit. Så slik sett kan du kanskje anta at dømmekraften min ikke er så svekket som det virker som i første rekke. Men når vi er inne på det, liker Behringer GX212-en bra, den spiller fint, og moduleringseffektene på den gjør den veldig allsidig. Selv om den sikkert ikke er så bra som "The real deal", holder den til mine spinkle nybegynnerforsøk på gitarspilling. Må nok øve i mange år før jeg trenger en bedre forsterker. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Aha, men det forklarer jo ein del. =P Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) tror jeg driter i det Endret 29. desember 2007 av edge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå