Innos Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Om du har "floating bridge" så må du ha like mye strekk i broa som strengene. Om broa blir dratt fram av strengene er det mer strekk i broa enn strengene, og da må du nok legge til en fjær. Om broa trekker strengene tilbake må du fjerne en fjær. Om det bare er bittelitt kan det hende det holder å justere dem, men dette kom du jo ikke noen vei med. Var vel dette KimNK og tronni_87 prøvde å hinte til. edit: Antar du prøver ut nye typer strenger siden du ikke har hatt dette problemet før. Å bytte til tynnere/tykkere strenger funker også. Endret 27. desember 2007 av Innos Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Valkyria. Mitt beste råd er at du tar med gitaren til en instrument butikk og får dem til å justere gitaren for deg.. Følg med på hva de gjør, så lærer du det lett Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Kø på service har vel heller litt med hvor du bor Kan ikke huske og ha hørt noen snakket om kø på gitar-service før her jeg bor. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 God Romjul alle sammen. Lurte på om noen kunne supplere tab til Nils Lofgrens Keith Don't Go? For de som ikke har hørt ham Gitaristen til Bruce Springsteen. Finnes også på plata Nils Lofgren - Acoustic Live for de som måtte lure. Har nettopp skaffet meg den, og for de som setter pris på litt akkustisk stålstrengs gitarmusikk...så kan denne absolutt anbefales. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 De fleste gitarforretninger jeg vet om har en del kø på service, så om du vil se på må du kanskje stå i butikken i to-tre dager =PMen en fjær eller to til burde gjøre susen. For en liten justering som det? Jeg bor i Skien, så det er vel kanskje ikke like mye pågang her som i en større by, men her kan jeg bare få slikt fikset mens jeg er der, tar da ikke mer enn 5 minutter uansett.. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Var innom hagstrøm idag, og de fikset det gratis for meg Og jeg prøvde gitaren til Geir i samme slengen. skilte seg ut fra alle de andre gitarene i butikken i spillkvalitet! skjønner ikke hvordan du kan finne på å selge en slik perle Geir. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Ikke jeg heller. Det er en av de beste gitarene jeg har hatt. Men jeg trenger pengene, og det er ingen andre jeg kan/vil selge... Geir Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Da var det påsatt ny hals på Squierstraten. Warmoth med skapellerte(?) bånd Men nå har jeg lyst på nye pickups. Lurer på EMG KH-21 eller hva det heter(plekterbrett med to EMG 85s). Tok av plekterbrettet i dag, og det er faktisk frest plass til buckere, så det er vel bare å kutte to kabler på nåværende og lodde på to nye? Eventuelt den med to singlecoils og en bucker. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 skalloperte.. emg er aktive, standard squier er ikke. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 skalloperte.. Det var vel en anglisisme. Det heter scalloped på engelsk fordi det minner om buene i skallet på en musling. Noe norsk ord har vi kanskje ikke, så da kan kanskje skallopert være like godt som noe annet...? Geir Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 skalloperte.. Det var vel en anglisisme. Det heter scalloped på engelsk fordi det minner om buene i skallet på en musling. Noe norsk ord har vi kanskje ikke, så da kan kanskje skallopert være like godt som noe annet...? Geir Kamskjellopert? ^^ Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hei Hvis jeg skal spille slide gitar, å holde bottlenecken over den lyse E-strengen.. Hvordan må jeg stemme for at det skal bli en E? (Sorry for dårlig forklaring, men håper dere sjønner) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hæ? Hang ikkje heilt med på den der. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Ok.. la oss si at jeg har standard Tuning. Jeg holder sliden over den lyse E-strengen i band nummer 12 (E). Da blir det ikke en E når jeg spiller, eller..? Så jeg lurer på hvordan jeg må stemme for at det skal bli en E. Håper du skjønner Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hei Hvis jeg skal spille slide gitar, å holde bottlenecken over den lyse E-strengen.. Hvordan må jeg stemme for at det skal bli en E? (Sorry for dårlig forklaring, men håper dere sjønner) Ikke helt 100% på hva du er ute etter...men prøver. Dersom du benytter standard tuning, så har du en E på den strengen når du slår løs streng. Dersom du forsøker å slakke den ned til f.eks. en D, så vil du ha E'en på 2.bånd. Dersom du ønsker å holde en E akkord bare ved å holde bottlenecken som en barre over strengene, så kan du f.eks. benytte følgende stemming. Du holder da en E akkord dersom du holde bottlenecken over 2.bånd. -D- -A- -F#- -D- -A- -D- Håper dette hjalp, men jeg er jaggu ikke sikker på om det gjorde det Ok.. la oss si at jeg har standard Tuning.Jeg holder sliden over den lyse E-strengen i band nummer 12 (E). Da blir det ikke en E når jeg spiller, eller..? Så jeg lurer på hvordan jeg må stemme for at det skal bli en E. Håper du skjønner Ah... Du skal da ha en helt clean E ja... men siden du ikke har båndene til hjelp, så må du holde neck'en over selve båndet. Dersom det ikke stemmer overens med en E når du har en E ved løs streng, så trenger gitaren din å intoneres. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Okei, tusen takk for hjelp, det hjalp meg veldig mye Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Når du held bottlenecken over 12.bånd på e-strengen får du fortsatt tonen e, men ein oktav over. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Tusen takk til Kim og Griffin Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Tusen takk til Kim og Griffin Bare hyggelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå