Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=120....svl=Hovedbilde

 

Denne gitaren er fin. Tror han har vansker med å få solgt den gitt.

Hadde i alle fall ikkje kjøpt den. Lite med ein del uheldige features som var "kult" på 80-talet og ein svært uheldig søm i toppen. 2 faktisk.

 

For oss som ikke er like opplyste som deg, hadde det vært greit med en utdyping av de avlegse "kule" 80- tallsfinessene?

Ser ikke noen hvite tennissokker eller skinnslips på den, jeg. Ikke en eneste Ball- genser i sikte, heller.

Lenke til kommentar

For det første- disset ikke noe som helst. I den grad noen del av meg kan kalles "kul", var det vel på åttitallet, men det er en annen historie, og har mange gode minner fra den tiden. Bare vent, så blir det moderne. Jeg er godt forberedt, har en hel bærepose med "vintage" skinnslips i diverse pastellfarger, liggende klare til å selges på finn.no.

Poenget er at jeg ikke kan se noe 80- talls- stash på den gitaren. Ser bare en litt overpriset gitar, med pent tre, og en ganske pen alder. Ser ikke noe som skulle tilsi at den er "billig". Null Milli- Vanilli- faktor. Modern talking? Det var jo skikkelige greier! Før Antares Autotune ble oppfunnet. De sang faktisk selv. Tror jeg.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

La meg kort tilføye at jeg ikke er enig i at de var de verste, men at det burde vært forbudt ved lov, det er greit for meg.

La gå at de er godt inne på lista, men- de var på topp i 1984, og ble glatt utklasset av folk som Daryl Hall, Thomson twins, Dan Hartman, Juli Iglesias, og andre. En av de få høydarene det året, sånn i retrospektiv, er jo faktisk Footloose med Kenny Logins, nok et skikkelig "one- hit- wonder". Fantastisk gitarspill. Hør på den. Utrolig bra.

 

På den tiden hadde jeg et uheldig sidesprang ned i synthiziserens verden, det å kunne spille med seg selv, og ikke miste lydkvalitet var veldig forlokkende.

Jeg har betalt dyrt for at jeg var utro, og framstår i dag som en elendig gitarist. Hadde jeg holdt meg til den rette og smale sti, hadde jeg kanskje vært ganske flink.

 

Nok om det. Dette er nok blottlegging for en kveld.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Du sier noe. Kanskje en egen tråd med syndbekjennelser på synth- sidesprang fra åttitallet, med TWFA som yppersteprest er på sin plass? :D

Ikke for det, kan tenkes at han ikke er helt uhildet..

 

Men siden det det er den tiden på året det er- god jul til alle som gidder å følge med på denne tråden. Gleder meg til juleaften.

 

Skal spille i kirken. Noen små utfordringer- har en firestrengs bass, har fått en bass- stemme, notert i Gnøkkel, for en Eb- blåsebass.

På et instrument som til normalt er notert i C, i F- nøkkel. Og siden mesteparten av sangene går i Eb eller Bb, må mye av stemmene oktaveres i tillegg, siden den dypeste tonen på bassen er en halv tone over det som kreves. Koser meg! Vi har øvd en hel time på rundt ti julesanger. Dette tror jeg blir knall! Slikt tar man selvsagt på sparket.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...