Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EN fin akustisk sang med en gitar er:

Eric Clapton - Classical Gas.

Mason Williams - Classical Gas tenker du nok på...

Nei...Clapton spiller den også. Er det ikke opprinnelig hans?

Forresten: Kom over en video av en japse som spiller ukulele... Anbefaler å se videoen. Han spilte meget bra! Link her

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Sitti og klimpra på Classical Gas i dag. Må si den var smooth å spille på akustisk! Liker sanger med litt spenstige taktskifter underveis osv.

Men hvordan er det med dere folkens: Hva liker dere best og spille på når det gjelder akustisk gitar? Stål- eller nylon-strenger? Har en av hver (i tillegg til stratocasteren), og har lenge likt stålstrenger'n best pga lyden, men i motsetning til en kamerat av meg så syns jeg også nylon er fint og digg å spille på til en del sanger.. Generelt sett glad at jeg har en av hver

Lenke til kommentar
Sitti og klimpra på Classical Gas i dag. Må si den var smooth å spille på akustisk! Liker sanger med litt spenstige taktskifter underveis osv.

Men hvordan er det med dere folkens: Hva liker dere best og spille på når det gjelder akustisk gitar? Stål- eller nylon-strenger? Har en av hver (i tillegg til stratocasteren), og har lenge likt stålstrenger'n best pga lyden, men i motsetning til en kamerat av meg så syns jeg også nylon er fint og digg å spille på til en del sanger.. Generelt sett glad at jeg har en av hver

jeg hater nylon, hender jeg nekter å ta i en gitar med slikt møk av strenger. spilte engang på en sort fender akkustisk gitar med stål strenger. verdi.ca.20tusen.. det var digg :love: *ønske seg*

Lenke til kommentar
jeg hater nylon, hender jeg nekter å ta i en gitar med slikt møk av strenger. spilte engang på en sort fender akkustisk gitar med stål strenger. verdi.ca.20tusen.. det var digg :love: *ønske seg*

Men mitt spørsmål er da: Hvorfor hater du nylon? Jeg vet jo at det er begrenset hvaslags musikk som er egnet for klassisk gitar, men er det selve spillbarheten du ikke liker, eller lyden? Til F.eks Cavatina og Classical Gas liker jeg best nylon..

Lenke til kommentar
Men mitt spørsmål er da: Hvorfor hater du nylon? Jeg vet jo at det er begrenset hvaslags musikk som er egnet for klassisk gitar, men er det selve spillbarheten du ikke liker, eller lyden? Til F.eks Cavatina og Classical Gas liker jeg best nylon..

Jeg bare liker ikke strengene, fingrene mine sklir lett av og det er som det ligger strikker på halsen. Får ikke følelse av at jeg spiller eller tar på strengene. Lyden er stygg og kort og rund osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...