FJERNET111 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Her er forresten en morsom versjon av Bouree jeg hadde på maskinen. Kanskje festlig å spille hehe Lenke til kommentar
MKej Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Noen som vet hvor jeg kan finne tabs til luxsus leverpostei, har lyst på sangen : Jeg så henne komme Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Det er noen luxus leverposteitabs her, men ikke den du ser etter.. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Fant et genialt norsk gitar program, der man velger et grep og og se får man så hvordan man tar det. Meget bra før nybegynnere Her har du en nettside som gjør samme jobben: http://chordfind.com/ Greit hvis man ikke er på sin egen pc Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 EN fin akustisk sang med en gitar er: Eric Clapton - Classical Gas. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 EN fin akustisk sang med en gitar er: Eric Clapton - Classical Gas. Mason Williams - Classical Gas tenker du nok på... Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) EN fin akustisk sang med en gitar er: Eric Clapton - Classical Gas. Mason Williams - Classical Gas tenker du nok på... Nei...Clapton spiller den også. Er det ikke opprinnelig hans? Forresten: Kom over en video av en japse som spiller ukulele... Anbefaler å se videoen. Han spilte meget bra! Link her Endret 26. juni 2005 av Knut Marius Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Er nok ikke Clapton sin nei... Er Mason Willams som har den orginalt Har ikke sett noe video av clapton som spiller den, bare det jeg har antatt har vært feilmerkede mp3er Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Den ligger under Clapton-tabs på f.eks http://www.mxtabs.net Men ser at den også ligger under Mason Williams Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Er derimot ikke på ericclapton.com, så det er ikke hans sang. På tide å skifte navn på mp3ene edit: Han kan dog ha spilt den en eller annen gang Endret 26. juni 2005 av SBS Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Lærte meg sånn tapping med plekter litt halvveis i dag Skikkelig stolt Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Sitti og klimpra på Classical Gas i dag. Må si den var smooth å spille på akustisk! Liker sanger med litt spenstige taktskifter underveis osv. Men hvordan er det med dere folkens: Hva liker dere best og spille på når det gjelder akustisk gitar? Stål- eller nylon-strenger? Har en av hver (i tillegg til stratocasteren), og har lenge likt stålstrenger'n best pga lyden, men i motsetning til en kamerat av meg så syns jeg også nylon er fint og digg å spille på til en del sanger.. Generelt sett glad at jeg har en av hver Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Sitti og klimpra på Classical Gas i dag. Må si den var smooth å spille på akustisk! Liker sanger med litt spenstige taktskifter underveis osv. Men hvordan er det med dere folkens: Hva liker dere best og spille på når det gjelder akustisk gitar? Stål- eller nylon-strenger? Har en av hver (i tillegg til stratocasteren), og har lenge likt stålstrenger'n best pga lyden, men i motsetning til en kamerat av meg så syns jeg også nylon er fint og digg å spille på til en del sanger.. Generelt sett glad at jeg har en av hver jeg hater nylon, hender jeg nekter å ta i en gitar med slikt møk av strenger. spilte engang på en sort fender akkustisk gitar med stål strenger. verdi.ca.20tusen.. det var digg *ønske seg* Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 jeg hater nylon, hender jeg nekter å ta i en gitar med slikt møk av strenger. spilte engang på en sort fender akkustisk gitar med stål strenger. verdi.ca.20tusen.. det var digg *ønske seg* Men mitt spørsmål er da: Hvorfor hater du nylon? Jeg vet jo at det er begrenset hvaslags musikk som er egnet for klassisk gitar, men er det selve spillbarheten du ikke liker, eller lyden? Til F.eks Cavatina og Classical Gas liker jeg best nylon.. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Men mitt spørsmål er da: Hvorfor hater du nylon? Jeg vet jo at det er begrenset hvaslags musikk som er egnet for klassisk gitar, men er det selve spillbarheten du ikke liker, eller lyden? Til F.eks Cavatina og Classical Gas liker jeg best nylon.. Jeg bare liker ikke strengene, fingrene mine sklir lett av og det er som det ligger strikker på halsen. Får ikke følelse av at jeg spiller eller tar på strengene. Lyden er stygg og kort og rund osv Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jaja...hver sin smak. Den første tida jeg spilte gitar spilte jeg kun på nylon, og jeg syns faktisk det er ganske digg å spille på (Nei, ikke til all mulig musikk). Men er enig i at lyden generelt sett appelerer mer til meg på en stålstrengs-gitar. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 men vil anbefalle nylon til nybegynnere. selv startet jeg med stål og spilte til jeg blødde og det lå hud rester på strengene (men jeg elsket det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå