Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Prøvde en Epi LP i går, og den var vond å spille på (verre enn strat-kopien min, som fulgte med i en "nybegynnerpakke"). Om du tenker på "tøft" utseende, så må jeg si at selv om LP er tøffe, så er det Blackout Telen hakket tøffere. Nå er det derimot mest lyden jeg tenker på, da jeg personlig elsker utseendet til Telecastere. Mye fordi det er annerledes, har til gode å se en metal-gitarist bruke Telecaster (tviler derimot ikke på at det finnes). Har du erfaring med Tele som metal-gitar selv?

 

edit: Skal få prøvd en del gitarer nå i juleferien en gang håper jeg. Blir derimot mest for å kjenne hvordan de er å spille på, og klang osv, da jeg skal bruke EMG uansett (må vel få prøvd en gitar med slike i også, men imponert over det jeg har hørt).

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan putte dem på en to tom fire med strenger på, og det vil låte metall...

 

Om det er godt eller dårlig er subjektivt. Jeg synes EMG'ene på min nye vakre Mary Kaye låter knall. Men typisk metall-lyd har jeg ikke så mye sansen for, uansett hvilke pickuper som brukes. Akkurat det låter ikke noe bedre med passive pickuper, i mine ører, for å si det sånn.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...