Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

halloen oky nå er det jul snart og greier så sitter jeg her med ønske lista og tenker på hva jeg skal ønske meg og jeg har kommet frem til at jeg ønsker meg no effekt greier til gitaren.

 

jeg tenker litt på en pod xt kanskje (de røde rune greiene) eller no i den durn kan noen med litt erfaring jo meg no tips eller råd hva som er bra der ute som man har flere muligheter med? noe som helst ikke burde krysse en vis pris klasse altså at det fanken ikke blir jule og bursdags gave jeg får :p

 

så kan noen gi meg no tips ?

Lenke til kommentar

Om du skal ha deg et en multieffektspedal kjøper du POD X3, eller Live! versjonen som jeg akkurat har kjøpt selv. De har omtrent de samme effektene, bare det er enklere og håndtere Live! versjonen fordi den har pedaler. Den har også en stor wah wah/volume pedal som er ganske fiffig.

 

Jeg er ihvertfall storfornøyd! (Live versjonen er noget drøy i pris. Rundt 5 høvdinger)

Lenke til kommentar
Jeg kan lage sånn "fiolin"-lyd når jeg kjører vibrato over strengene, er ikke det vanlig?

Blir ikke helt det samme, hvis jeg har rett i hva jeg tror dette er.. Slik som du mener, så må du jo slå av strengen først og fremst, der får du jo en lyd du unngår med denne "Bow -saken". Når det først er gjort, klarer du umulig å holde en tone så lenge med bare å vibrere.. en tredje sak er vel faktisk at du vibrerer, som jo igjen er en annen lyd enn å ikke vibrere.. Bow'n hjelper vel bare med å holde tonen i sving..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...