akristina92 Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 Har fått ny forsterker nå, en Roland Cube 30x! Er kjempefornøyd, har spilt i rundt 4 timer nå, selv om jeg bare har en billig-gitar fra Elkjøp! Lenke til kommentar
aiwass89 Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 halloen oky nå er det jul snart og greier så sitter jeg her med ønske lista og tenker på hva jeg skal ønske meg og jeg har kommet frem til at jeg ønsker meg no effekt greier til gitaren. jeg tenker litt på en pod xt kanskje (de røde rune greiene) eller no i den durn kan noen med litt erfaring jo meg no tips eller råd hva som er bra der ute som man har flere muligheter med? noe som helst ikke burde krysse en vis pris klasse altså at det fanken ikke blir jule og bursdags gave jeg får så kan noen gi meg no tips ? Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 Ønsk deg en Pod X3, nyeste versjonen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 Om du skal ha deg et en multieffektspedal kjøper du POD X3, eller Live! versjonen som jeg akkurat har kjøpt selv. De har omtrent de samme effektene, bare det er enklere og håndtere Live! versjonen fordi den har pedaler. Den har også en stor wah wah/volume pedal som er ganske fiffig. Jeg er ihvertfall storfornøyd! (Live versjonen er noget drøy i pris. Rundt 5 høvdinger) Lenke til kommentar
aiwass89 Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 hmm tror folka vil si at den er nesten litt for dyr Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 Noen tips til hvordan jeg ungår bånd-klirring hvis jeg senker action'en? Synes strengehøyden er litt høy nede ved 12. bånd og nedover (mot 22.) men hvis jeg prøver å senke den resulterer det bare i båndklirring, særlig på D-strengen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 Forsøk å stramme litt på trussrod-en. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 Okey, vet ikke om det er noe jeg vil begi meg utpå, får se. Er det mulig å levere gitaren til nærmeste gitarbutikk og betale litt for å justere actionen? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 Det er ganske ufarlig så lenge du er forsiktig og ikke tar for mye. Maks en kvart omdreining. Ellers vil de fleste butikker kunne gjøre det for deg. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 20. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2007 vel du kan alltid kjøpe pod xt live den koster mindre og er ganske bra, eller så er ikke boss gt 8 et dumt kjøp heller Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Hva er dette for noe? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Hva er dette for noe? hmmz.. Mulig jeg bommer litt nå.. Men, det er en magnet -sak.. Så når du da holder den over strengene dine, så vil de reagere og da vibrere og lage lyd.. så du kan liksom holde en tone i evigheter.. til strømregninga di tar deg.. Du slipper liksom å slå.. Ikke 100 % sikker.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Hvorfor ikke gå til kilden og få masse informasjon og eksempler? http://www.ebow.com/ebow/flash/index.htm Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg kan lage sånn "fiolin"-lyd når jeg kjører vibrato over strengene, er ikke det vanlig? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg kan lage sånn "fiolin"-lyd når jeg kjører vibrato over strengene, er ikke det vanlig? Blir ikke helt det samme, hvis jeg har rett i hva jeg tror dette er.. Slik som du mener, så må du jo slå av strengen først og fremst, der får du jo en lyd du unngår med denne "Bow -saken". Når det først er gjort, klarer du umulig å holde en tone så lenge med bare å vibrere.. en tredje sak er vel faktisk at du vibrerer, som jo igjen er en annen lyd enn å ikke vibrere.. Bow'n hjelper vel bare med å holde tonen i sving.. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Okay, men jeg trenger ikke å plinge strengen for å få lyd, trenger bare å kjøre vibrato, så kommer lyden. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Noen som har noe fint og si om LACE sine humbucking pickups? Ser etter en metal pickup med, og vurderer LACE Drop&Gain. Noen innspill noen? Takk på forhånd Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Er det noe jeg kan gjøre med gitaren for å få den mer lettspilt? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 Det kommer da helt an på hva som gjør gitaren tungspilt nå... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) justere halsen(evt. bro/sadel) eller/og sette på tynnere strenger. Hva slags gitar har du? Endret 21. desember 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå