Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På Gibson Les Paul Standard, hva er forskjellen på 60's Slim Taper og 59's Rounded Neck?

'59 er tjukkare og rundare, '60 er smalare, og har eit lite nesten flatt parti langs midten av baksida. Uansett avviker alle halsar ein smule frå kvarandre.

Bare til opplysning...siden jeg lurte selv på dette for en liten tid siden..

50's og 60's neck er temmelig like. Jeg kjente ikke noe særlig forskjell egentlig.

Det var så lite forskjell at jeg valgte å se bort ifra det når jeg kjøpte min Gibson Les Paul.

59 er derimot en svært markan forskjell.. Tror kanskje en må ha litt lengre fingre for den halsen. for meg er den halsen et mareritt å spille på i allefall.

 

Har svært normale fingre og kjører 50's neck...fungerer veldig bra. :yes:

Lenke til kommentar

 

Pickupdeksel. Deksel av nikkel til å ha over pickupane.

pickx2456.jpg

 

No har eg så GAS at eg snart dør på meg her.

 

Les%20Paul%20Custom%202004%201.jpg

 

Noen som har erfaringer med dritfetegitarer.com.

 

Slo meg at denne kisen annonserer en del...ja...drit fete gitarer...

MEN... internettsiden er ikke akkurat tillitsvekkende.

Har vært et par gitarer jeg definitivt kunne tenkt meg å vurdert, men på grunn av siden, så føler jeg at det er litt å gamble...

E-post adressen hans er jo ikke noe mer tillitsvekkende... [email protected] :ermm:

Kommentarer som:

Disse er så JÆVLA fete!!!! Sjekk finishen!!!!!! jesus.... Orginal kasse.

Javel, javel javel og et lite trippelt hallois! Måtte kjøpe inn denne, for til billig-Gibson å være blir det ikke tøffere!!

Denne var vel feit??? Brura' her har vært med på litt av hvert opp igjennom, let me tell ya!!

Green Day har blitt ett kollosalt dårlig band, men vokkisen skal ha cred for den her!

 

Men en blir jo litt nysgjerrig med tanke på at det er bilder av noen seriøst flotte gitarer på den siden...

 

En liten ting til...off the side...

Jeg har en Boss GT6 pedalbrett...type strøkent, kun stuebrukt.

Dersom jeg ønsker å selge denne...hvilken pris bør jeg legge meg på?

 

Grunnen jeg spør er fordi en kompis har spurt om han kan kjøpe det da jeg nesten ikke bruker det lengre. Har gått over til andre pedaler.

Men jeg ønsker ikke rippe ham og ønsker ikke "gi" det bort heller.

Pengene blir evt. lagt i en bass gitar.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Hvorfor er "V-ene" på disse to gitarene av ulik størrelse? (skal visstnok være samme gitar(ignorer øverste bilde)):

 

 

alexi-350al_sw.jpg

alexiblktd3.jpg

 

bumper denne jeg :)

så lurer jeg på om hvordan lydkvaliteten blir med bare en humbucker?

noen som har noen erfaringer?

den øverste svarte gitaren synest jeg ser tøffere ut enn den nederste... på ESP sin hjemmeside får man bare opp den nederste, men hvor kan man da skaffe den øverste svarte?

Det er en Alexi-600, men om dere finner en ESP/LTD Alexi-200 med samme form som øverste svarte, går det bra (bedre ;) )

Geir skal få lov til å svare :)

Lenke til kommentar

Gear Acquisition Syndrome - Utstyrs-anskaffelses-syndrom. Altså den tilstanden hvor du bare må ha nye duppeditter. Gitarer, forsterkere, pedaler, you name it. Mer konkret for vår bransje kalles det ofte Guitar Acquisition Syndrome. Finnes ingen kur, men man kan kjøpe en pedal eller en bunke B.B. King CD'er for å døyve trangen en smule...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er "V-ene" på disse to gitarene av ulik størrelse? (skal visstnok være samme gitar(ignorer øverste bilde)):

 

 

alexi-350al_sw.jpg

alexiblktd3.jpg

 

bumper denne jeg :)

så lurer jeg på om hvordan lydkvaliteten blir med bare en humbucker?

noen som har noen erfaringer?

den øverste svarte gitaren synest jeg ser tøffere ut enn den nederste... på ESP sin hjemmeside får man bare opp den nederste, men hvor kan man da skaffe den øverste svarte?

Det er en Alexi-600, men om dere finner en ESP/LTD Alexi-200 med samme form som øverste svarte, går det bra (bedre ;) )

 

Ser bare ut som den nederste er animert.

Lenke til kommentar
Hvorfor er "V-ene" på disse to gitarene av ulik størrelse? (skal visstnok være samme gitar(ignorer øverste bilde)):

 

 

alexi-350al_sw.jpg

alexiblktd3.jpg

 

bumper denne jeg :)

så lurer jeg på om hvordan lydkvaliteten blir med bare en humbucker?

noen som har noen erfaringer?

den øverste svarte gitaren synest jeg ser tøffere ut enn den nederste... på ESP sin hjemmeside får man bare opp den nederste, men hvor kan man da skaffe den øverste svarte?

Det er en Alexi-600, men om dere finner en ESP/LTD Alexi-200 med samme form som øverste svarte, går det bra (bedre ;) )

 

Ser bare ut som den nederste er animert.

 

Hva du har røykt? Den står da ganske så på stedet hvil :)

Lenke til kommentar

Jeg har ny gitar! weee, litt dyr for meg, men faen, det er jo jul!

 

Tanglewood heter den, 4000kr og en heeeerlig lyd! Jeg lånte en Morgan WG05BK, den, ærlig talt, sugde iforhold. Nå vet jeg ikke hva prislappen er på den, men jesus, så glad jeg er i gitaren min! =D

 

kan få bilder senere =D Jeg har bare et produsent bilde av den nå =D

post-45176-1197986159_thumb.jpg

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Nydelig :D

og Torpern har rett.. det er digitalt laget, for å kunne sammenlikne farger:

http://www.espguitars.com/guitars_alexi.html

Men alle er fremdeles med en V som er nesten like lang nede som oppe, mens det bildet som er knipset av en ekte gitar har kortere V nede (ergo tøffere)

 

Før dere kommer med kommentarer om at gitaren er som på det ekte bilde, så sjekk ut forskjellige bilder jeg har funnet:

 

Picture001.jpg

alexi_scythe.jpg

IMG_0259.JPG

CHILDREN_OF_BODOM_-_Alexi_Laiho.jpg

 

Poenget mitt er at den samme gitaren har ulik størrelse... om jeg skal kjøpe en ESP alexi gitar, vil jeg være forsikret om at jeg får en som har de målene som jeg ønsker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...