Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Nå prøvde jeg å heve broen ganske høyt og det løste ikke problemet. Jeg skjønner ikke helt hvor denne klirringen oppstår egentlig. Det virker ikke som om det er på båndene det klirrer.

 

1. Finn strengen som klirrer, om det ikke er flere da

2. gå nedover halsen et og et bånd, spill av tonen, og se om det gir seg et sted.

 

Det kan også være slark i stemmeskruene som gir en ulyd? Prøv å holde hånden på alle stemmeskruene, og slå an en tone på ny. Fortsatt problem?

 

Det kan også være plekterbrettet som sitter litt løst i en skrue, om du har en stratocaster type gitar.

 

edit:

LTD Truckster.

da er det IKKE plekterbrettet :)

Endret av [space]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gitarrunking er vel fort opp og ned på halsen med venstrehånden?

 

Det han her kommer til å ødelegge seg på er høyrearmen med plekteret. Han bruker hele underarmen til å "speedpicke" eller hva en skal kalle det, mens det kun behøver en liten bevegelse i håndleddet, som selvfølgelig er mye mindre anstrengende.

 

Det var bare en måte å forklare det, hadde du resonert litt over hva jeg skrev i sammenheng med videoen hadde du vel forstått det selv.

Lenke til kommentar

Henki er mannen for å få skikk på en gitar ja. Jeg leverer til og med nye gitarer til ham og får dem satt opp perfekt. Han har også laget min Mary Kaye strat og min "Tuxedo" Thinline tele.

 

Må bare få advare om at han har en smule backlog, selv om den er bedre nå enn for en tid tilbake. Så det kan ta litt tid å slippe til hos ham...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det er jo bare å se i TWFA's prosjektlogg hvilket arbeid mannen kan utføre.

 

Snorre: Det var lua di på det ene bildet i prosjektloggen, ikke sant?

Var nok ikke luen min nei. Jeg går ikke med lue lenger. Delvis fordi jeg rett og slett liker å føle meg kald i toppen. men også fordi hodet mitt er noe stort. Så vet du det. Men dette var strengt tatt veldig off-topic. Så nok om det.

Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt en Gibson Explorer fra Tyskland, men så så jeg på siden at det stod "Goods are liable to customs duty". Betyr dette at jeg må betale ekstra? :cry:

 

"Bumper" denne til neste side og håper på svar, må nesten avbestille om jeg må betale ekstra. :(

 

Du må betale MVA og tollgebyr på den, ja, uten at jeg er noen ekspert på dette. Hvis jeg ikke tar feil, er musikkinstrumenter tollfrie ut over det.

 

MVA er jeg klar over, men hva og hvor mye vil tollgebyr si?

 

Bestilte fra thomann for nesten ett år sia, og såvidt jeg kan huske og se på kvitteringen, så betalte jeg kun MVA. Det kan jo hende at du får et tollgebyr (kommer vel an på humøret til tollvesenet :p ) men det pleier å være rundt 90 kroner. Mener også å huske at thomann trakk fra den momsen som var lagt til på nettsiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...