tørrfisk Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) LTD er billig-ESP så det kan sammenlignes. Hvorfor tror du man får kjøpt klistremerker med ESP på til å sette over LTD merket slik at man skal vise at man har en ordentlig ESP viss LTD var så bra? De har ofte EMG HZ pickuper og licensed floyds osv. Endret 22. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 LTD er billig-ESP så det kan sammenlignes. Poenget er at det ikke er de samme modellene som selges under LTD og ESP navnet, det var mitt poeng, ikke noe annet. Og hvis noen tar klistremerker over så er de bare tåpelig. Hvis folk syns gitaren er så viktig at de skifter merke på den, så får de bruke nok penger til å ha en dyr gitar i stedet for å late som hehe. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Er enig i at LTD kan ansees som "billig-ESP". Forskjellen ligger i byggkvalitet og ikke minst deler. Det stemmer sikkert at LTD tilbyr modeller som ESP ikke har, men det samme finner man igjen stort sett hos alle produsenter som har et "budget" label. Se f.eks. på Squier sin Showmaster, som selvsagt kan skaffes gjennom Fenders Custom Shop i Corona, men som ikke er en produksjonsmodell. Tingen med LTD gitarene, er at de dyreste modellene fortsatt koster en god del. Jeg tror jeg heller vil sammenligne ESP og LTD med Gibson og Epiphone Elitist. Endret 22. juni 2005 av GTS Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Kom over en veldig bra lesson i går - vet ikke hvor nyttig den er for dere mer erfarne spillerne, men for alle som er rundt mitt nivå vil vel finne det her nyttig Endret 23. juni 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Kom over enveldig bra lesson i går - vet ikke hvor nyttig den er for dere mer erfarne spillerne, men for alle som er rundt mitt nivå vil vel finne det her nyttig ;D det guiden så deilig ut...... skal gå igjennom den nå tenker jeg =) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Har akkurat fått ny akkustisk gitar nå Trenger derfor noen sanger å spille, eller bare noen fete sanger . Noen rent instrumentale sanger (helst bare en gitar) hadde vært fint. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Finch har noen sanger som er herlige å spille på akkustisk gitar. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Har akkurat fått ny akkustisk gitar nå Trenger derfor noen sanger å spille, eller bare noen fete sanger . Noen rent instrumentale sanger (helst bare en gitar) hadde vært fint. The Call of KTULU! EDIT: Selvfølgelig.. .. my bad.. Endret 24. juni 2005 av Bone Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Har akkurat fått ny akkustisk gitar nå Trenger derfor noen sanger å spille, eller bare noen fete sanger . Noen rent instrumentale sanger (helst bare en gitar) hadde vært fint. The Call of KUTULU! aka. ktulu Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Har akkurat fått ny akkustisk gitar nå Trenger derfor noen sanger å spille, eller bare noen fete sanger . Noen rent instrumentale sanger (helst bare en gitar) hadde vært fint. Theme from the Deer hunter - Cavatina. (Fineste sangen jeg veit på akustisk gitar) Eric Clapton - Signe The Beatles - Blackbird Metallica - Nothing else matters I tillegg er det et must å kunne diverse postgirobygget-sanger dersom man skulle ende opp på et vorspiel med gitar Lenke til kommentar
MKej Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Noen som hvor jeg kan finne tabs til HIM sine akustiske sanger, den bonus plata der det bare er akustiske vesjoner av noen sangene deres(in joy and sorrow,predenting,close to the flame + noen til Må ha tabs til de Lenke til kommentar
andesam Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 den cavatins sangen, er den egentlig veldig vanskelig? har prøvd å spille litt på den, men jeg merker at jeg kommer til å bruke temmelig lang tid på å lære den.. Skal den ikke egnetlig spilles med to gitarer? Men jeg får bare øve Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 den cavatins sangen, er den egentlig veldig vanskelig? har prøvd å spille litt på den, men jeg merker at jeg kommer til å bruke temmelig lang tid på å lære den.. Skal den ikke egnetlig spilles med to gitarer? Men jeg får bare øve Ja, den er litt tricky, men ikke gi opp! Jeg sleit en stund jeg og, men kan den rimelig bra nå Når du hører på opptak av cavatina så høres det ut som det er to gitarer ja, men den går helt fint å spille på èn! Bare noen som er så proffe at dem får det til å høres helt ut som det er to Riktignok ville den vel være lettere å spille med 2 gitarer... Men finn skikkelige tabs til den, og sett deg ned og vær tolmodig Den er verdt det! Kjempefin sang! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Cavatina spilles med to gitarer... men det er ikke noe i veien for å spille den med en. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Cavatina spilles med to gitarer... men det er ikke noe i veien for å spille den med en. Hm...Jeg mener ganske sikkert å hørt at det bare brukes en....? Har hvertfall hørt folk spille den meget fint på en gitar. Menmen...Er mulig dem bruker to gitarer på "studioversjonen". Den spilles hvertfall uforskammet fint Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Her er en bra tab... så vidt jeg hører så er den helt korrekt. Til Guitar Pro 4 og hentet fra My Song Book edit: Jeg har visst satt på Piano på den ene gitaren... det er bare å skifte tilbake til akustisk gitar hvis dere føler for det Endret 24. juni 2005 av SBS Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg har visst satt på Piano på den ene gitaren... det er bare å skifte tilbake til akustisk gitar hvis dere føler for det Den gjør seg faktisk godt på piano også Faren min spiller den på piano, men jeg har aldri fått nok tiltak i meg til å lære den der og... Hatt nok med mario-låter på piano (mariopiano.wmv anyone? ) Lenke til kommentar
MKej Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Fant et genialt norsk gitar program, der man velger et grep og og se får man så hvordan man tar det. Meget bra før nybegynnere FinnGitargrepet.zip Endret 25. juni 2005 av MKej Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå