Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LTD er billig-ESP så det kan sammenlignes.

Hvorfor tror du man får kjøpt klistremerker med ESP på til å sette over LTD merket slik at man skal vise at man har en ordentlig ESP viss LTD var så bra? :p

De har ofte EMG HZ pickuper og licensed floyds osv.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
LTD er billig-ESP så det kan sammenlignes.

Poenget er at det ikke er de samme modellene som selges under LTD og ESP navnet, det var mitt poeng, ikke noe annet. :)

Og hvis noen tar klistremerker over så er de bare tåpelig. Hvis folk syns gitaren er så viktig at de skifter merke på den, så får de bruke nok penger til å ha en dyr gitar i stedet for å late som hehe.

Lenke til kommentar

Er enig i at LTD kan ansees som "billig-ESP".

Forskjellen ligger i byggkvalitet og ikke minst deler.

Det stemmer sikkert at LTD tilbyr modeller som ESP ikke har, men det samme finner man igjen stort sett hos alle produsenter som har et "budget" label. Se f.eks. på Squier sin Showmaster, som selvsagt kan skaffes gjennom Fenders Custom Shop i Corona, men som ikke er en produksjonsmodell.

Tingen med LTD gitarene, er at de dyreste modellene fortsatt koster en god del. Jeg tror jeg heller vil sammenligne ESP og LTD med Gibson og Epiphone Elitist.

Endret av GTS
Lenke til kommentar
Har akkurat fått ny akkustisk gitar nå :D

Trenger derfor noen sanger å spille, eller bare noen fete sanger :p. Noen rent instrumentale sanger (helst bare en gitar) hadde vært fint.

The Call of KTULU! :w00t:

EDIT: Selvfølgelig.. :p .. my bad..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Har akkurat fått ny akkustisk gitar nå :D

Trenger derfor noen sanger å spille, eller bare noen fete sanger :p. Noen rent instrumentale sanger (helst bare en gitar) hadde vært fint.

Theme from the Deer hunter - Cavatina. (Fineste sangen jeg veit på akustisk gitar)

Eric Clapton - Signe

The Beatles - Blackbird

Metallica - Nothing else matters

I tillegg er det et must å kunne diverse postgirobygget-sanger dersom man skulle ende opp på et vorspiel med gitar :)

Lenke til kommentar

Noen som hvor jeg kan finne tabs til HIM sine akustiske sanger, den bonus plata der det bare er akustiske vesjoner av noen sangene deres(in joy and sorrow,predenting,close to the flame + noen til

Må ha tabs til de :thumbup:

Lenke til kommentar
den cavatins sangen, er den egentlig veldig vanskelig? har prøvd å spille litt på den, men jeg merker at jeg kommer til å bruke temmelig lang tid på å lære den.. Skal den ikke egnetlig spilles med to gitarer? Men jeg får bare øve :thumbup:

Ja, den er litt tricky, men ikke gi opp! Jeg sleit en stund jeg og, men kan den rimelig bra nå :)

Når du hører på opptak av cavatina så høres det ut som det er to gitarer ja, men den går helt fint å spille på èn! Bare noen som er så proffe at dem får det til å høres helt ut som det er to :) Riktignok ville den vel være lettere å spille med 2 gitarer...

Men finn skikkelige tabs til den, og sett deg ned og vær tolmodig :) Den er verdt det! Kjempefin sang!

Lenke til kommentar
Cavatina spilles med to gitarer... men det er ikke noe i veien for å spille den med en.

Hm...Jeg mener ganske sikkert å hørt at det bare brukes en....? Har hvertfall hørt folk spille den meget fint på en gitar. Menmen...Er mulig dem bruker to gitarer på "studioversjonen". Den spilles hvertfall uforskammet fint :)

Lenke til kommentar
Jeg har visst satt på Piano på den ene gitaren... det er bare å skifte tilbake til akustisk gitar hvis dere føler for det :p

Den gjør seg faktisk godt på piano også :) Faren min spiller den på piano, men jeg har aldri fått nok tiltak i meg til å lære den der og... Hatt nok med mario-låter på piano (mariopiano.wmv anyone? ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...