Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare ha en post på side 500.. :) Begynte her når tråden var på rundt 250..! Tenker jeg går for noen EMG pickups til Ibanez S-470'n snart også.. Litt bedre en stock.. :D

 

Satte på EMG 81 på min S470, låter myyyye bedre enn stock. Måtte frese ut litt for å få plass til batteriet, men det var verdt det :D Skal kjøpe meg EMG85 og sette i halsposisjon også, så blir det komplett :ph34r:

Du måtte frese litt ja? Var det slik at det var umulig å få stappet inn batteriet uten å frese til litt plass? Tenker jeg kjører EMG på humbuckerne, og en annen i singlecoilen. Kanskje en Seymour Duncan eller DiMarzio. Hva hadde passet egentlig?

Lenke til kommentar
Du måtte frese litt ja? Var det slik at det var umulig å få stappet inn batteriet uten å frese til litt plass? Tenker jeg kjører EMG på humbuckerne, og en annen i singlecoilen. Kanskje en Seymour Duncan eller DiMarzio. Hva hadde passet egentlig?

 

Var helt umulig å få putta inn batterier uten å gjøre noen form for modifikasjoner (med mindre du finner et 9V batt som er ekstremt lite).. Det kan fungere hvis du mekker et custom deksel/lokk, men da vil det jo stikke ut litt, så det ser jo mye bedre ut hvis du freser innvendig.

 

Vet egentlig ikke hva som "gjelder" når det er snakk om singlecoils, så der får noen andre komme med tips. (Selv ville jeg kanskje valgt noe alà EMG S/SA for at det skal matche :shrug: )

Lenke til kommentar
Du måtte frese litt ja? Var det slik at det var umulig å få stappet inn batteriet uten å frese til litt plass? Tenker jeg kjører EMG på humbuckerne, og en annen i singlecoilen. Kanskje en Seymour Duncan eller DiMarzio. Hva hadde passet egentlig?

 

Var helt umulig å få putta inn batterier uten å gjøre noen form for modifikasjoner (med mindre du finner et 9V batt som er ekstremt lite).. Det kan fungere hvis du mekker et custom deksel/lokk, men da vil det jo stikke ut litt, så det ser jo mye bedre ut hvis du freser innvendig.

 

Vet egentlig ikke hva som "gjelder" når det er snakk om singlecoils, så der får noen andre komme med tips. (Selv ville jeg kanskje valgt noe alà EMG S/SA for at det skal matche :shrug: )

Riktig... Jeg får nesten se når jeg får dem! :) Blir nok sannsynligvis en liten modifikasjon i form av fresing ja. Hvor freste du? Freste du bare litt plass innover?

 

Angående pickups, så tenkte jeg å ha en litt annerledes lyd i singlecoilen som jeg kan bruke en annen musikksjanger til (blues f.eks). Husker ikke hvem som anbefalte meg dette, men mener det var TWFA.. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Bestilte Line 6 TonePort UX2 for noen dager siden, gleder meg til å få den i posten :love: .

 

Jeg kom tilfeldigvis til å se at UX2 har en egen inngang for pedal, og jeg har en Roland EV-5 Expression pedal liggendes!

 

Vil pedalen være kompitabel med UX 2?

Hvis ikke, hvilke pedaler er det som vil være kompitabel?

 

Er det slik at jeg kan spille med Wah-Wah osv.?

 

Andak :)

Lenke til kommentar
Nja, selv ville jeg heller gått for en billig stålstrenger.

 

Ikke helt enig. En "billig stålstrenger" er etter min mening den aller verste nybegynnergitaren det går an å bruke. Vel, kanskje bortsett fra en 12- strenger, da..

Det er ren tortur for jomfruelige fingertupper.

 

En nylonstrenger er et bedre valg, eller også en elgitar, men det er gjerne litt mer mikk og makk som ikke alle nødvendigvis er viktig.

 

Jeg synes det der var veldig billig, men trolig er den spillbar. Uansett, trekket er jo verdt det de skal ha for den.

Vil du ha et råd, hadde jeg gått litt opp i pris. På den annen side, jeg har aldri opplevd at man får mer gitar for pengene enn det man gjør nå om dagen, så det er bare å fyre på. Uansett er det lettere å spille på en gitar til 400 kroner enn ingen gitar.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...