jon67 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Noen som har et bilde som viser alle power chords? Har et fint et med vanlige akkorder, men finner ikke noe skjema som viser "kraftakkordene" () på nettet. "power chord" = grunntone + kvint (syv halvtoner opp fra grunntonen). Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Okey, takk for oppklaringen folkens Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Må bare ha en post på side 500.. Begynte her når tråden var på rundt 250..! Tenker jeg går for noen EMG pickups til Ibanez S-470'n snart også.. Litt bedre en stock.. Satte på EMG 81 på min S470, låter myyyye bedre enn stock. Måtte frese ut litt for å få plass til batteriet, men det var verdt det Skal kjøpe meg EMG85 og sette i halsposisjon også, så blir det komplett Du måtte frese litt ja? Var det slik at det var umulig å få stappet inn batteriet uten å frese til litt plass? Tenker jeg kjører EMG på humbuckerne, og en annen i singlecoilen. Kanskje en Seymour Duncan eller DiMarzio. Hva hadde passet egentlig? Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kjøpte nylig min LTD Truckster som har EMG 81 og 60 i seg. Synes bare lyden er utrolig rå og passer meg utrolig bra. Mye bedre enn min Ibanez GSA60. Lenke til kommentar
[space] Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Har ikke utelukket en Baja enda, men er forelsket i Koa'en. Koa Telecaster @ intersalg.no Artig. Satt akkurat med en Koa Tele oppe i en annen browser her Lekker gitar ja! Til sammenligning med de norske prisene koster den 3800,- i statene... Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Du måtte frese litt ja? Var det slik at det var umulig å få stappet inn batteriet uten å frese til litt plass? Tenker jeg kjører EMG på humbuckerne, og en annen i singlecoilen. Kanskje en Seymour Duncan eller DiMarzio. Hva hadde passet egentlig? Var helt umulig å få putta inn batterier uten å gjøre noen form for modifikasjoner (med mindre du finner et 9V batt som er ekstremt lite).. Det kan fungere hvis du mekker et custom deksel/lokk, men da vil det jo stikke ut litt, så det ser jo mye bedre ut hvis du freser innvendig. Vet egentlig ikke hva som "gjelder" når det er snakk om singlecoils, så der får noen andre komme med tips. (Selv ville jeg kanskje valgt noe alà EMG S/SA for at det skal matche ) Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Noen som vet om en webshop som kan sende som brevpost? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Du måtte frese litt ja? Var det slik at det var umulig å få stappet inn batteriet uten å frese til litt plass? Tenker jeg kjører EMG på humbuckerne, og en annen i singlecoilen. Kanskje en Seymour Duncan eller DiMarzio. Hva hadde passet egentlig? Var helt umulig å få putta inn batterier uten å gjøre noen form for modifikasjoner (med mindre du finner et 9V batt som er ekstremt lite).. Det kan fungere hvis du mekker et custom deksel/lokk, men da vil det jo stikke ut litt, så det ser jo mye bedre ut hvis du freser innvendig. Vet egentlig ikke hva som "gjelder" når det er snakk om singlecoils, så der får noen andre komme med tips. (Selv ville jeg kanskje valgt noe alà EMG S/SA for at det skal matche ) Riktig... Jeg får nesten se når jeg får dem! Blir nok sannsynligvis en liten modifikasjon i form av fresing ja. Hvor freste du? Freste du bare litt plass innover? Angående pickups, så tenkte jeg å ha en litt annerledes lyd i singlecoilen som jeg kan bruke en annen musikksjanger til (blues f.eks). Husker ikke hvem som anbefalte meg dette, men mener det var TWFA.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Det viser hvor overpriset gitarer er i Norge. Hvordan er en Koa i forhold til en standard Tele? Og hvor er den produsert? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Norge er ikkje så værst på pris faktisk. Koa'en er Korea-produesrt. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei! Bestilte Line 6 TonePort UX2 for noen dager siden, gleder meg til å få den i posten . Jeg kom tilfeldigvis til å se at UX2 har en egen inngang for pedal, og jeg har en Roland EV-5 Expression pedal liggendes! Vil pedalen være kompitabel med UX 2? Hvis ikke, hvilke pedaler er det som vil være kompitabel? Er det slik at jeg kan spille med Wah-Wah osv.? Andak Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Merkelig nok lå infoen lett tilgjenglig på nettet, til og med på en side du sikkert har vært på ofte. http://line6.com/support/entry!default...SearchPage=true http://line6.com/support/entry!default...SearchPage=true Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Fikk nettopp Toneport UX1 i hus og er veldig fornøyd! Har drevet og spilt og satt innstillinger i flere timer nå. Nettopp koblet Wah-pedal foran, og det funket finfint det Nå venter jeg bare på at jeg skal få tilbake gitaren min, J & D Strat-Kopi er ikke det samme som min kjære Ibanez... Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hva har skjedd med den pene ibanezen din da? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Uttaket ble litt ødealgt, Jack'en satt fryktelig løst, volume-knobben løsnet, og Floyd'en var litt gærent justert og knirket. Er på tide at jeg lærer meg å gjøre slikt selv snart, men følte at det var greit å få den levert nå, første service og greier! Men nå har den vært siden torsdag forrige uke, snart to uker! Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Vet ikke om dette er den rett plassen å poste på, men jeg prøver. Er gitaren brukbar for en total nybegynner som har tenkt å spille litt for seg selv? denne Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nja, selv ville jeg heller gått for en billig stålstrenger. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Vet ikke om dette er den rett plassen å poste på, men jeg prøver. Er gitaren brukbar for en total nybegynner som har tenkt å spille litt for seg selv? denne Sannsynligvis helt OK. Man får det man betaler for, så noe superkvalitet skal du ikke regne med. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 I dag kom den 3. Les Paul'en min, og den.... *trommevirvel* fungerer! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Nja, selv ville jeg heller gått for en billig stålstrenger. Ikke helt enig. En "billig stålstrenger" er etter min mening den aller verste nybegynnergitaren det går an å bruke. Vel, kanskje bortsett fra en 12- strenger, da.. Det er ren tortur for jomfruelige fingertupper. En nylonstrenger er et bedre valg, eller også en elgitar, men det er gjerne litt mer mikk og makk som ikke alle nødvendigvis er viktig. Jeg synes det der var veldig billig, men trolig er den spillbar. Uansett, trekket er jo verdt det de skal ha for den. Vil du ha et råd, hadde jeg gått litt opp i pris. På den annen side, jeg har aldri opplevd at man får mer gitar for pengene enn det man gjør nå om dagen, så det er bare å fyre på. Uansett er det lettere å spille på en gitar til 400 kroner enn ingen gitar. Endret 11. desember 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå