Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pen gitar! mykje penere enn ein stratocaster :)

 

Nå er det jo en helt annen type gitar enn en stratokaster også, med et helt annet bruksområde, men ja, nydelig gitar!

Kul lyd i de også!

 

Skal til statene igjen i påska. Må finne noe mer stasj å kjøpe!

En Fender Jaguar HH hadde kanskje ikke vært dumt. :)

 

633165955759201319.jpg

 

3800,- der borte :)

Endret av [space]
Lenke til kommentar
Anbefaler alle å ta en titt på videoene til StSanders på YouTube.

 

Dere kommer til å le dere i hjel! :D

 

Metallica - One

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=ttaqVd0rOjA

Max utight på slutten. <3

 

 

 

Steve Vai - Tender Surrender

 

http://www.youtube.com/watch?v=wsXS5fCq4LU

Haha, fantastisk :D Hadde sett Tender Surrender fra før, men ikke andre ^^

 

Eddie Van Halen Shreds var jo fantastisk

Se filmen hos Youtube

Spesielt når han prøver på Iron Man :!:

 

Edit: Dobbelpost. Unnskyld :blush:

Endret av Aivio
Lenke til kommentar
skal til statene etter jul og tenker på å anskaffe meg en gibson sg...

 

noen som har sg, hvordan er lyden/spillbarheten??

 

har noen en spesifikk modell å anbefalle?

 

Litt uvant å spille på i forhold til en fender stratocaster, men det er kun en tilvenningssak.

Jeg har kun spilt på den mørk brune Faded-versjonen, og må si både utseendet og lyden er helt rå på den gitaren!

 

Dessuten er den nesten gratis i statene :)

Lenke til kommentar
Hvis man tar å setter neck humbuckern slik at pole piecen vender mot bridge istede for neck, hva vil man oppnå med det? Peter Green hadde jo et slikt oppsette på sin Les Paul...noen som har prøvd, evt, vet noe?

Om du bare snur humbuckeren oppnår du en marginal (men hørbar) endring i lyden. Det er fordi spolen under skruene er litt kraftigere enn den under de faste polstykkene. Det igjen fordi signalet blir svakere jo nærmere du kommer stolen, (mindre utslag i strengenes svingninger) og pickupen kompenserer for det. Når du snur pickupen 180 grader får du de sterkeste polstykkene lenger vekk fra stolen, faktisk nesten dobbelt så langt unna på den lyse e-strenger, og dermed får du en rundere lyd ut av den. Dette er spesielt interessant dersom du splitter coilene på pickupen.

 

Peter Green hadde visstnok ikke bare snudd pickupen, han hadde vendt magneten i den også, slik at den var i motsatt "fase" av magneten i halspickupen. Det sies å være hemmelig heten bak lyden. (Men jeg har ingen kilder på at det faktisk er slik. Ikke er jeg istand til å forklare effekten av det heller, i hvert fall ikke på denne tiden av døgnet...)

 

Geir :)

 

Takk takk!

Hadde vært morsomt å prøvd dette, fikk så innmari lyst, helt ny Hagström Super Swede kom i hus på torsdag, allerede da begynte tankene om lett modifisering å svirre, hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Jeg har utrolig lyst på en Telecaster.

Akkurat nå står det mellom en Tele og en Gibson LP Standard.

Elsker formen og følelsen på en Tele, og på en LP.

Akkurat nå har Tele en liten ledelse, men får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Har nå bestemt megfor å kjøpe en Ibanez RG gitar. 370 eller 350 regner jeg med at det havner på. Hva er forskjellen på de egentlig? utenom at 350 hvit er med plekterbrett og mye finere :p Har sett på Ibanez sin side og der fant jeg ikke noe forskjell. Ser også på brukte RG 5xx og 6xx og noen prestige i RG serien. (helst neck through)

 

Men det jeg tenker på er å gå for 350 eller 370 og bytte til EMG 85/81. Er helt ny på modifisering av gitarer så tenker på å la den lokale musikksjappa gjøre jobben. Hvor mye kan jeg regne med at det blir for pickupene med montering? Eller hvor vanskelig er det å bytte selv? Hvordan tror dere resultatet blir i forhold til lyd?

 

Blir det 370 tenker jeg også på å montere plekterbrett kanskje og lakering. Er det noen butikker i eller rundt oslo som holder på med dette?

 

Skal poste resultatet når det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...