Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk, takk! Jeg bestilte en slik gitar for en stund siden, men leveringen av forsterkeren ble utsatt, og i mellomtiden ble jeg nedlesset med andre utgifter. Nå er imidlertid sakene kjøpt og betalt, og alt var på lager. Fikk en god pris på gitaren også, bestilte fra sound1.no. :)

 

• Epiphone Les Paul Stand Cherry Sunburst : 3.595,- ( veil 5.295,- )

• Roland Cube 30X : 1.990,- ( 2.390,- )

• Hercules GS412B : 235,- ( 275,- )

• Perris Lærreim : 190,- ( veil 390,- )

• Korg MA30 metronom : 195,-( veil 245,- )

• D`addario 010-046 strenger ( 3 pack ! ) 147,- ( veil 270,- )

• Elixir Nanoweb 011-052 akk strenger : 180,- ( veil 209,- )

• 12 plekter : 100,- ( veil 120,- )

 

Komplett tilbud : 6.600,-

Hvorfor fikk du den gode prisen? Ser etter noe lignende selv, men jeg ser ikke engang ut til å få bruke den fantastiske "prisgarantien" deres.
Lenke til kommentar

Får noe av det samme som Rikky kjøpte med tilbuspris for 6600 fra sound1, til rundt 4500 inkl. frakt fra playback-europe.com. Tror ikke de har et hovedkvarter i Norge, men avgifter osv. er lagt til prisen (litt på samme måte som pixmania tror jeg, for de som kjenner til dem), og frakt er gratis på ordre over 500 euro (50 euro på ordre under det). Når man kjøper gitar derfra får man gratis strenger, strap, plekter, stemmer osv, så eneste man mangler sammenlignet med det Rikky kjøpte er gitarstand, men de har da alt fra billiggreier til samme merke som det han kjøpte.

 

Vurderer sterkt å kjøpe, så om noen som har erfaring med playback-europe.com hadde jeg blitt takknemlig om du kan si om den var positiv eller negativ.

Lenke til kommentar

Angående riff.no så er de helt utrolig treige å lever ting du bestiller på web-shopen deres. Bestilte noe studioutstyr (en 6-ports mikser, lydkort og mic) derfra og da gikk det fort en og en halv måned før vi fikk noe, og da fikk vi til og med feil varer, altså ikke det vi hadde bestilt. En annen jeg kjenner bestilte også utstyr derfa, og etter en måned så mail'te han de og da måtte han plutselig bestille på nytt.

Lenke til kommentar
Hvis man tar å setter neck humbuckern slik at pole piecen vender mot bridge istede for neck, hva vil man oppnå med det? Peter Green hadde jo et slikt oppsette på sin Les Paul...noen som har prøvd, evt, vet noe?

Om du bare snur humbuckeren oppnår du en marginal (men hørbar) endring i lyden. Det er fordi spolen under skruene er litt kraftigere enn den under de faste polstykkene. Det igjen fordi signalet blir svakere jo nærmere du kommer stolen, (mindre utslag i strengenes svingninger) og pickupen kompenserer for det. Når du snur pickupen 180 grader får du de sterkeste polstykkene lenger vekk fra stolen, faktisk nesten dobbelt så langt unna på den lyse e-strenger, og dermed får du en rundere lyd ut av den. Dette er spesielt interessant dersom du splitter coilene på pickupen.

 

Peter Green hadde visstnok ikke bare snudd pickupen, han hadde vendt magneten i den også, slik at den var i motsatt "fase" av magneten i halspickupen. Det sies å være hemmelig heten bak lyden. (Men jeg har ingen kilder på at det faktisk er slik. Ikke er jeg istand til å forklare effekten av det heller, i hvert fall ikke på denne tiden av døgnet...)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Hvorfor fikk du den gode prisen? Ser etter noe lignende selv, men jeg ser ikke engang ut til å få bruke den fantastiske "prisgarantien" deres.

Jeg spurte etter en pris på gitar og forsterker samt diverse stæsj, og nevnte at det var andre nettbutikker som hadde betraktelig lavere pris på gitaren. Det var dessverre ingen hentelapp i postkassa i dag. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...