Suppelars2k Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Butikken har ikke 2700 kroner i avanse, de importerer stort sett ikke selv. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 2700 kr i avanse hadde da heller ikke vært så ille hvis prisen var 4500 kr. 60% avanse er ikke uvanlig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 2700 kr i avanse hadde da heller ikke vært så ille hvis prisen var 4500 kr. 60% avanse er ikke uvanlig. Joa, 60% er j*vla mye avanse. Men så skal vi huske at butikken skal leie lokaler, lønne ansatte, holde rent, betale skatt, etc. etc. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Å, fysøren så utrolig irriterende det er å stemme ned/opp med en Floyd Rose - neste gitar blir uten ^^ Ah, perfekt stemt Eb -Jar Endret 18. juni 2005 av Jarek Lenke til kommentar
hylo Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Å, fysøren så utrolig irriterende det er å stemme ned/opp med en Floyd Rose - neste gitar blir uten ^^ Ah, perfekt stemt Eb -Jar Floyd er deilig når det er stemt. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Å, fysøren så utrolig irriterende det er å stemme ned/opp med en Floyd Rose - neste gitar blir uten ^^ Ah, perfekt stemt Eb -Jar Det tar jo ikke særlig tid det? Og Eb får du jo bare ved å bruke finstemmingen, trenger jo ikke skru opp strengelåsen for det. Uansett så synes jeg det er en større fordel at gitaren holder seg helt perfekt stemt over en lengre periode, i motsetning til at det tar litt tid å stemme den om. Kommer sikkert til å skaffe meg en gitar til med tid og stunder uten floyd rose som jeg kan stemme opp og ned i hytt og pine (vel.. har forøvrig en gitar til, men det er ikke noe jeg har benyttet meg mye av). Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Sier ikke at Floyd er no dårlig - for all del, digger Floyd'en når den er stemt og holder seg uansett hva eg gjør og spiller. Og, joda - man kan vel komme ned i Eb med finjusteringen, men så har vel ikke alle samme instillingene der? Eller hva? ^^ Stemte ned gitaren i 4 tiden i går natt/morgen - når er det på tide med litt Hammerfall. -Jar Endret 18. juni 2005 av Jarek Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Det jeg gjør når jeg skal stemme gitaren min er å sku alle knottene på finjusteringen ganske langt ut og slik at alle er like. På denne måten sikrer jeg at jeg har en del å gå på når det gjelder seinere finjustering av gitaren og jeg greide fint å stemme ned to hakk bare ved hjelp av finjusteringen. Men du har rett, alle har vel ikke lik innstilling der Endret 18. juni 2005 av SBS Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Viss man ikke bruker floyd naturlig mye når man spiller så trenger man ikke en! Med floyd ofrer man nedstemming og en del av tonen (den blir tynnere), det jeg derimot liker med floyd er plassen til høyrehånda for demping. Eier 3 gitarer med Floyd (OFL, OFL & SpeedL) og bruker dem sjelden siden jeg skifter tuning relativt ofte, bruker den med SL til lead-arbeid i Open D-tuning. Jevnt over ville jeg foretrukket at ingen av mine gitarer hadde floyd rose (med unntak av min USA Soloist). Hold dere særlig unna Floyd Rose kopierer, disse er aldri like bra som originalen!! Fks. de som sittter på de japanske Jackson-gitarene er helt forferdelige fks. SL3, RR3 osv. (disse er ubrukelige!) BC Rich sine vil jeg ikke en gang nevne, samme gjelder ibanez sine billigere RG'r. Så moralen er, er du SIKKER på at du trenger en, for all del kjøp en, viss ikke, styr unna! Endret 18. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Edge, Lo-Pro Edge og Edge Pro. <3 Tykkjer igrunn òg at LO-TRS går ganske greit sjølv om den ikkje er like bra som dei ovanfor. Men er enig med deg. Den som satt på RR3'en var egenteleg ikkje mykje å skryte av. Var ein grunn til at den gikk ut av huset for å sei det slik. =P Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Har et spørsmål ang. Power Tab Editor... Er det mulig å få den til å spille sanger raskere/tregere ? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Har et spørsmål ang. Power Tab Editor... Er det mulig å få den til å spille sanger raskere/tregere ? Selvfølgelig heh Er bare å slenge inn en såkalt "tempo marker" ser ut som en note + = tegnet. edit: Kan også finnes under fanen "Music Symbols" Endret 18. juni 2005 av SBS Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Jeg tenkte mer på å gjøre det med hele sangen, for å først lære meg en sang ved litt lavere tempo EDIT: huff, nei - glem det Endret 18. juni 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg tenkte mer på å gjøre det med hele sangen, for å først lære meg en sang ved litt lavere tempo Vel det er jo ikke mulig heh. Hele sangen kan ikke settes ned en viss prosent da sangen "spilles" av lydkortet, det er ikke en ferdiglaget lydfil. Så hvis det er mange temposkifter i sangen så sliter du litt heh Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Jepp - fant ut av det nå bare 6 temposkifter, så det går vel greit Må de settes ned med like mange bpm hver, eller likt i forhold til hverandre? F.eks: 100 - 120 og 140 - 160 eller 100 - 120 og 140 - 168 (Kjapp hoderegning ^^ ) Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Så på www.espguitars.com at alle Explorer-gitarene var av merke "LTD" Kan noen forklare meg hva som er forskjellen på ESP og LTD? Fins det overhodet Explorere som det står ESP på? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 LTD er billig-ESP. Slik som Squier og fender. Og Japanske og Amerikanske Jackson. Gibson og Gibson Special osv osv osv. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 LTD er billig-ESP.Slik som Squier og fender. Og Japanske og Amerikanske Jackson. Gibson og Gibson Special osv osv osv. Det er vel ikke helt sånn det funker. Det er sånn på et par modeller, men ikke på de fleste. Var det ikke slik at ESP kjøpte opp LTD i sin tid? Uansett, så har vel gitarene merket LTD, mange flere modeller enn de som er merket ESP. Er ikke så stor andel eller så mange forskjellige modeller som er merket ESP. Er for det meste Signature-serien, der ESP-merket har den dyreste modellen. Så etter å ha sett gjennom esp sine sider og hvilke modeller de tilbyr, så synes jeg ikke det kan sammenlignes. Lenke til kommentar
Kunnskapen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Å, fysøren så utrolig irriterende det er å stemme ned/opp med en Floyd Rose - neste gitar blir uten ^^ Ah, perfekt stemt Eb -Jar Floyd er deilig når det er stemt. Jasså? Jeg sliter med at min blir ganske fort ustemt, må være noe galt Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Trikset med Floyds og andre dobbeltlåsende systemer er å strekke strengene maks før man låser. T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå