Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til å kjøpe crybaby hvis du er ute etter wah?

Låter jo strengt talt ganske forskjellig.

 

Mine gyldne tips er Fulltone Clyde og Real McCoy. Det einaste som gjelder hvis du vil det skal låte som dei gamle, originale kretsane. Ein Vox kjøpt ny let ikkje som ein '67 Vox for fem flate. Søk litt rundt, så finn du ut kva namnet til mannen bak Vox-kretsen var. ;)

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Vurderer ny gitar og forsterker, da det jeg har er nitrist (fire år gammel nybegynnerpakke til under 4000). Har ikke så godt med penger, så vurderer å kjøpe brukt på ebay. Noen som har erfaring med å få sendt instrumenter, og da spesielt forsterker, fra USA med jetcarrier? Gitaren jeg tenkte å kjøpe var en Epiphone Les Paul Standard, og forsterkeren en Epiphone Valve Standard. Hørt mye positivt om disse, og er ganske sikker på at det er en Les Paul jeg skal ha. Vet at mitt største idol når det gjelder gitar brukte en Gibson Les Paul Standard, og når Epiphone Les Paul Standard jo skal være en god kopi er det vel billiggitaren for meg?

Etter å ha tittet litt på ebay ser det ut til at jeg skal klare å skaffe meg begge for ca 2500 eksl. frakt, som jo må sies å være ganske bra?

 

Vet at man bør prøve en gitar før man kjøper, men da Sagevik er den eneste plassen jeg vet om som tillater dette i nærheten, er mulighetene for dette svært dårlige. Er ganske sikker på at de ikke fører Epiphone i hvert fall.

 

Håper noen har noe vettug input angående dette. =)

Lenke til kommentar
Noen som vil anbefale en billig wah-pedal?

 

Vil bare ha en for å teste litt, så kan jeg evt. kjøpe en dyrere etter en stund.

Ibanez Weeping Daemon er bra, men litt dyr (ca 1500). Behringer har en billig til rundt 500, men den er heller dårlig. Har begge. Har hatt to Jim Dunlop Crybaby, min erfaring er at de går lett i stykker ved litt røff bruk, og ikke har de auto on/off-switching.

Lenke til kommentar

Innos: Det å kjøpe forsterker fra USA er ikke verdt bryet. Og hvorfor ikke se på en Hagstrøm Swede? Ser at noen ligger til $250 med $100 frakt. Inkludert moms og tollgebyr vil jo dette komme på ca. 2500 NOK. Ikke dårlig for en gitar som vanligvis ligger på rundt 5400 NOK uten frakt her i landet. :)

 

Edit: Ser at budsjettet ditt var på 2500 NOK uten frakt. Da må jeg si meg enig med Kim, med mindre du vil putte litt mer penger i det og kjøpe Sweden fra eBay og forsterker her.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

Klar over at man ikke bare kan plugge de rett til størmnettet her i Norge, men en omformer koster afaik ikke all verden. Fant derimot en brukt Epiphone LP Standard til 2000 i Norge, så kanskje jeg prøver meg på den isteden. Hvordan er Super Swede ifht. denne? Ser man får de til rundt 300 $, som ifht. prisen i Norge skulle tilsi at man får mer for pengene her enn med Epiphonen (sett at uttrykket "man får hva man betaler for" gjelder 100% i dette tilfellet).

 

Veldig klar over risikoene osv, men må si de svært svært lave prisene frister meg. Har lite penger til rådighet, da ny maskin til TG prioriteres. Jeg vil derimot fortsatt ha noe som er et stort hopp fra det jeg har nå, før jeg tar det endelige steget og får meg en ekte Les Paul.

Lenke til kommentar

viss du er ute etter en billig og bra les paul, kan jeg anbefalle tradition s20, jeg fikk den for 2500,- koster 3000 hos gitarhuset, er absolutt en konge gitar, og er på nivå med epiphone i 4000kr klassen og oppover, 3000kr er ca prisen på den gitaren ny i norge, men viss du hadde fått tak i en brukt hagstrom fra statene til 2500 ville jeg heller gått for hagstromen, men det kommer ann hva du vil

Endret av jealei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...