Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Har spilt i ca 9 måneder, og er ute etter en lett til middels vanskelig solo å øve på. Vanskeligste jeg kan fra før av er:

@ ca 4:00

@ ca 2:40

http://youtube.com/watch?v=YoRqn1i1p4c (kan bare fra starten til ca 1:15)

 

Sjanger er ikke så viktig, liker egentlig ingen av sangene nevnt over (for ordens skyld: det er den "versjonen" av sangen jeg ikke liker ved den første, en annen versjon av Freezing Moon er faktisk den definitive favorittsangen min). Trenger ikke være helt samme type spilling som disse, men noen lunde samme vanskelighetsgrad. Hadde dog vært greit om den var nokså likt, da jeg virkelig har falt for den type spilling som de to første er (masse hammer-ons).

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweet Child O' Mine virket litt vanskelig, men ska få stemt ned gitaren og i hvert fall prøve. De to siste var for lette. Fant en versjon av In Memoriam som ikke var fullt så lett, men denne var for 7-strengers gitar, og sikkert gjort mer fancy enn den skal være (kan selvfølgelig gjøre den om, men da blir det ikke helt pent).

Det optimale er sanger der jeg kan bruke det jeg kan av solo-tekniker, men spille fortere.

 

Takk for alle forslagene!

Noen som kan komme på flere? =)

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Klarer bare begynnelsen jeg :ermm:

Jeg er ikke rask nok med plekteret til Master of Puppets, det irriterer meg litt. Det er et teknisk enkelt og tøft riff som jeg har lyst til å kunne. :( Jeg prøver dette av og til med et lite håp om å trene opp hastigheten med plekteret, men jeg er foreløpig ikke rask nok (uten alternate picking).

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Sweet Child O' Mine virket litt vanskelig, men ska få stemt ned gitaren og i hvert fall prøve. De to siste var for lette. Fant en versjon av In Memoriam som ikke var fullt så lett, men denne var for 7-strengers gitar, og sikkert gjort mer fancy enn den skal være (kan selvfølgelig gjøre den om, men da blir det ikke helt pent).

Det optimale er sanger der jeg kan bruke det jeg kan av solo-tekniker, men spille fortere.

 

Takk for alle forslagene!

Noen som kan komme på flere? =)

 

Da kan du prøve:

 

Pagan's Mind - Aegean Shores.

Liquid Tension Experiment - Acid Rain.

Liquid Tension Experiment - Universal Mind.

Liquid Tension Experiment - Paradigm Shift.

Eddie Van Halen - Eruption.

 

tror noen av disse skal funke hvis de andre var for lette.

Lenke til kommentar
Klarer bare begynnelsen jeg :ermm:

Jeg er ikke rask nok med plekteret til Master of Puppets, det irriterer meg litt. Det er et teknisk enkelt og tøft riff som jeg har lyst til å kunne. :( Jeg prøver dette av og til med et lite håp om å trene opp hastigheten med plekteret, men jeg er foreløpig ikke rask nok (uten alternate picking).

MoP må man bare jobbe med.. Spille den omtrent hele tida, og øve speeden. Gjerne bruk GuitarPro som en spillekompanjong, da du har noe å spille sammen med. Begynn med lavt tempo, og øk når du føler du klarer det litt heftigere. Husk også at det ikke er noe særlig alternate i noen av riffene.

 

Også må man jo lære seg clean soloen! :love: Den er så herlig!

 

Slik lærte jeg meg å spille den hastigheten som er i MoP (ikke 100% hastighet da.. :innocent:) Rå sang!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Igang med Master of Puppets nå. Soloen var ganske enkel (er stort sett det samme som går igjen), så den kan jeg nær 100% fart nå. Kan også to av riffene nesten 100% (de som er nesten like, og går annenhver), og ett er omtrent halvparten så tregt, men ikke fått øvd så mye på dette. At jeg ikke har problemer med denne sangen kan ha noe med at jeg ikke kan alternate picking skikkelig, slik at jeg alltid picker vanlig såfremt det ikke høres fullstendig galt ut. Dette er nok derimot ikke de vanskeligste riffene, så for nok mer problemer etterhvert.

 

Stratosphere: Skal se på sangene når jeg er ferdig med denne. =)

 

PS: Med 100% tenker jeg på fart, ikke at jeg aldri spiller feil e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...