Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Jarek: Det avhenger av hvor mange rør som sitter i forsterkeren. I ditt tilfelle regner jeg med at det sitter enten 2 elelr 4 6L6 rør, og de billigste av disse burde koste rundt 170,- stk. Pass på at du får matchede, da dette gjør at ampen låter best mulig. Preamprør holder seg mye lengre, men har ampen vært brukt i flere år, så kan det være lurt å skifte dette også. Jeg er ikke sikker på hva som sitter i ampen din, men preamprør er generelt en del billigere enn utgangsrørene. Du kan eventuelt skifte utgangsrørene først, og sjekke hvordan resultatet blir.

GNUfan:

Vai brukte etter det jeg vet Bogner 100A og 100B. Disse er den eldre utgaven av den jeg har. Personlig mener jeg at Vai ville hørtes Vai ut på en 10W Marshall, men det er ingen tvil om at jeg nærmer meg en go' lyd, selvom jeg ikke nødvendigvis ville kalle den Vaisk ;)

Men men..nå må jeg løsrive meg fra PC'en og SKRU! Hentet et Marshall 1936 2x12 kabbis idag, så nå får jeg endelig lyd i krabaten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dream on, har den ikke selv en gang.

Fant dessuten ut at den var litt dyrere i Norge (11k) enn det som står der, hadde visst glemt moms og frakt jeg :p

Og koffert, hehe! :p

...men det må jo være en enorm avanse butikken skal ha, da. Mannen vi snakka med sa jo at frakten lå på ca. 1500. Prisen var jo 10880 i butikken, og hvis prisen var 4500 (var det ikke det du sa?) i USA, så blir prisen bare ca. 6000 med frakt. For at butikkprisen skal være 10880 m/mva (25%), så må prisen u/mva være ca. 8700, og da har butikken 2700 kroner i avanse. Jeg vet ikke om dette er rimelig eller ikke, men det trekker i hvert fall prisen ganske godt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...