Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Shit man, shit man boogie.

Får se hva jeg gjør, er det bare å sende en mail med bilde til gitarhuset.no og si at jeg krever en ny?

Unnskyld meg, mente reklamasjon istad. Regner med butikken du kjøpte gitaren på opererer med vanlige regler for reklamasjon.

Kontakt butikken, si du vil reklamere på produktet i henhold til norsk lov - blablabla. Så får du vel noe info fra butikken om hvor du skal returnere gitaren osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unnskyld meg, mente reklamasjon istad. Regner med butikken du kjøpte gitaren på opererer med vanlige regler for reklamasjon.

Kontakt butikken, si du vil reklamere på produktet i henhold til norsk lov - blablabla. Så får du vel noe info fra butikken om hvor du skal returnere gitaren osv.

Om han har bestilt over nett, som det ser ut som han har gjort, så er det vel angrerett som gjelder?

Lenke til kommentar
Randy Rhoads V-ene er gode å spille på, men det er klin umulig å sitte å spille med den, må være tidenes mest upraktiske gitarform, bortsett fra sånne gitarer som er formet som land og flagg og diverse ting.

Smakssak vet du :)

Jeg synes V-gitarer er gode å holde, da man kan sitte med splitten på hver side av høyre for, og når man står med den er den null forskjell. :thumbs:

til 18-årsdagen neste år vurderer jeg fremdeles Explotion Razorback og Explotion Razorback V :)

Lenke til kommentar

Om han har bestilt over nett, som det ser ut som han har gjort, så er det vel angrerett som gjelder?

Han vil jo ikke returnere produktet mot å få pengene tilbake, han vil klage på produktet og få et nytt tilsendt.

Lenke til kommentar
Nok et argument mot å kjøpe gitar på postordre...

Psh, klapp igjen :p

Da sender jeg mail med bilde og får faren min til å ringe på mandag, og håper på ny gitar.

Foreløpig er det bare flekken som er feilen. Har ikke fått forsterkeren ennå så vet ikke hvordan det står til med elektronikken.

Lenke til kommentar
Randy Rhoads V-ene er gode å spille på, men det er klin umulig å sitte å spille med den, må være tidenes mest upraktiske gitarform, bortsett fra sånne gitarer som er formet som land og flagg og diverse ting.

Smakssak vet du :)

Jeg synes V-gitarer er gode å holde, da man kan sitte med splitten på hver side av høyre for, og når man står med den er den null forskjell. :thumbs:

til 18-årsdagen neste år vurderer jeg fremdeles Explotion Razorback og Explotion Razorback V :)

Synes gitaren kommer alt for langt til venstre når når man sitter med "splitten" snn som du sier, men om man ikke har den mellom beina (lulz) så glir den bare ned og havner alt for langt til høyre.

Razorbacks og ML'er har ikke det problemet fordi de har en kombinasjon av Explorer og Flying V i form.

Dean Dixie Rebel er den beste gitaren jeg noensinne har prøvd i spillbarhet, lyd (spilte riktignok gjennom en Mesa Boogie til beskjedne 25 000,-), form, alt stemte.

Den 3000,- kroners Strat-kopien jeg har nå gruser derimot alt i ren sjarm, herre , jeg elsker den :love:

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
1. Nå for tiden har jeg ingen gitar, hadde en Squier Showmaster før

2. Metal for det meste, men også litt mykere ting som rock og så videre

3. Har 8000 totalt å bruke. Skal ha forsterker og gitar

4. Spillbarhet kommer naturligvis først, men hadde vært et pluss om gitaren har en V/X-form

5. Jo, men jeg var ikke fornøyd og solgte den videre. Tror ikke et FR-tremolo-system er noe for meg. Vil helst ha en flunkende ny gitar også, ikke brukt.

siden jeg er metallfan også føler jeg det er min plikt å hjelpe deg :innocent:

Forsterker:

Jeg ville gått for en Roland Cube 20 evt. Roland Cube 30 dersom du vil ha en litt bedre :)

Gitar:

Du kan gå for en K King Sign. Special dersom du satser på form, og god gitar for billig penge

eller dersom du liker Alexi Laiho kan du kjøre Jackson Randy Rhoads Signaturgitar eller personlig ville jeg valgt Jackson RR3

personlig ville jeg gått for (skal gå for neste år) en Dean gitar (finner du plenty av på ebay, men ikke norske nettbutikker)

Dersom du satser på spillbarhet:

Gå for en Ibanez der du selv velger form

:)

edit:

Konnis: Det er en prduksjonsfeil og du kan kreve ny (skal kunne gjøres)

edit2:

dean leverer noen av verdens beste gitarer. Selv billiggitarene deres blir brukt av proffer.

Cube-forsterkerene ser gode ut, ja!

Hmm, er litt usikker angående de gitarene du linket til. BC rich har ikke akkurat fått så god kritikk for gitarene sine, JS30RR-en virket litt i billigste laget (jeg er fælt pirkete, jeg vet :D) og RR3-en hadde FR tremolo. :(

Dean-gitarene ser flotte ut ja, fant en nydelig på ebay og:

http://cgi.ebay.com/DEAN-ML-79-CUSTOM-TRAN...1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar

Halv pris, da begynner det å smake fugl. 2000 for en Epi LP Standard er jo ikke så gæli :p

Skal på mandag høre hva de tilbyr.

Forøvrig gleder jeg meg stort til amp'en kommer. Sitter her og storkoser meg med blues, unplugged :p

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Det som har skjedd med gitaren din, er at lakken har løsnet fra gitarkroppen fordi lakken også henger fast i halsen, og noe har skjedd i sammenføyningen der. Det kan kun være at gitaren har krympet litt i treverket, eller det kan også være at halsen ikke sitter helt fast. Helt umulig å si. Hadde jeg vært der, hadde jeg ikke tatt noen sjanser med det der, og fått en ny gitar. Det er for dumt hvis det er at halsen ikke er skikkelig innfestet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...