Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har med dette gleden av å meddele at Hardware.no har en verdensmester blant sine medlemmer.

Vedkommende er faktisk undertegnede. Guinnes book of records har godtatt rekordforsøket, holdt i Stockholm den 18. august, som gjeldende verdensrekord i grenen "Largest ukulele ensemble". Sitat fra www.ukulelefestivalen.se :

Det gamla fjuttiga rekordet på 125 pers slogs alltså med råge den 18 augusti 2007 på Långholmen i Stockholm. Guinness World Records har nu upphöjt ukuleleorkestern UKULELE 07 till världsrekordhållare i ämnet "largest ukulele ensemble".

Ikke verst å være verdensmester i ukulele, da. :D

ikke for å tappe luft ut av ballongen din, men er litt forskjell på verdensmester og rekordholder :p

Lenke til kommentar
FANTASTISK!

kom med noen filmer da :D

Du finner linker til youtube- filmer på ukulelefestivalen.se. Vil anbefale deg å kikke på Elviara Bira, hun spilte grønsjaktige ting på ukulele. Det låt faktisk ganske tøft.

Og tusen takk til alle som har gratulert.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Du finner linker til youtube- filmer på ukulelefestivalen.se. Vil anbefale deg å kikke på Elviara Bira, hun spilte grønsjaktige ting på ukulele. Det låt faktisk ganske tøft.

Og tusen takk til alle som har gratulert.

Må nesten gratulere selv, ikke hver dag man får gratulere en verdensrekordholder :D

Gratulasjoner og litt misunnelse går til Konnis også.

Hahaha! En Flying V-ukulele, faktisk! :!:

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Hmm, jeg trenger et par råd. :(

Har planlagt kjøp av ny gitar en stund, solgt en del skrap jeg ikke trenger for å skrape sammen litt penger. Er svæææært usikker på et par ting nå. Sitter her med 8000 snart som skal brukes på en grei forsterker og en god gitar som helst holder en stund. Middel-klasse. Men det jeg er usikker på er hovedsaklig er hvor jeg skal kjøpe fra. Skal jeg ta sjangsen på ebay? Skal jeg kjøpe en eller annen overpriset gitar her i Norge?

Jeg blir gal, så mye tenking!

Lenke til kommentar
Svar på følgende spørsmål:

1. Har du en god gitar fra før?

2. Hvilken musikkstil spiller du?

3. Hvor mye er du villig til å betale?

4. Utseende eller spillbarhet?

5. Har du ikke akkurat mottat en ny gitar, eller er det en annen jeg tenker på?

1. Nå for tiden har jeg ingen gitar, hadde en Squier Showmaster før

2. Metal for det meste, men også litt mykere ting som rock og så videre

3. Har 8000 totalt å bruke. Skal ha forsterker og gitar

4. Spillbarhet kommer naturligvis først, men hadde vært et pluss om gitaren har en V/X-form

5. Jo, men jeg var ikke fornøyd og solgte den videre. Tror ikke et FR-tremolo-system er noe for meg. Vil helst ha en flunkende ny gitar også, ikke brukt.

Lenke til kommentar
1. Nå for tiden har jeg ingen gitar, hadde en Squier Showmaster før

2. Metal for det meste, men også litt mykere ting som rock og så videre

3. Har 8000 totalt å bruke. Skal ha forsterker og gitar

4. Spillbarhet kommer naturligvis først, men hadde vært et pluss om gitaren har en V/X-form

5. Jo, men jeg var ikke fornøyd og solgte den videre. Tror ikke et FR-tremolo-system er noe for meg. Vil helst ha en flunkende ny gitar også, ikke brukt.

siden jeg er metallfan også føler jeg det er min plikt å hjelpe deg :innocent:

Forsterker:

Jeg ville gått for en Roland Cube 20 evt. Roland Cube 30 dersom du vil ha en litt bedre :)

Gitar:

Du kan gå for en K King Sign. Special dersom du satser på form, og god gitar for billig penge

eller dersom du liker Alexi Laiho kan du kjøre Jackson Randy Rhoads Signaturgitar eller personlig ville jeg valgt Jackson RR3

personlig ville jeg gått for (skal gå for neste år) en Dean gitar (finner du plenty av på ebay, men ikke norske nettbutikker)

Dersom du satser på spillbarhet:

Gå for en Ibanez der du selv velger form

:)

edit:

Konnis: Det er en prduksjonsfeil og du kan kreve ny (skal kunne gjøres)

edit2:

dean leverer noen av verdens beste gitarer. Selv billiggitarene deres blir brukt av proffer.

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar
Ok, nå er jeg nesten på gråten her.

Gitaren min som er flunkende ny har et lyst område ved siden av halsen, akkurat som om lakken er borte. Jeg har ikke gjort noe med den, gitaren var sånn da jeg tok den ut av esken. Hva gjør jeg? cry.gif

Returnerer den og bruker angreretten?

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar
siden jeg er metallfan også føler jeg det er min plikt å hjelpe deg :innocent:

Forsterker:

Jeg ville gått for en Roland Cube 20 evt. Roland Cube 30 dersom du vil ha en litt bedre :)

Gitar:

Du kan gå for en K King Sign. Special dersom du satser på form, og god gitar for billig penge

eller dersom du liker Alexi Laiho kan du kjøre Jackson Randy Rhoads Signaturgitar eller personlig ville jeg valgt Jackson RR3

personlig ville jeg gått for (skal gå for neste år) en Dean gitar (finner du plenty av på ebay, men ikke norske nettbutikker)

:)

Randy Rhoads V-ene er gode å spille på, men det er klin umulig å sitte å spille med den, må være tidenes mest upraktiske gitarform, bortsett fra sånne gitarer som er formet som land og flagg og diverse ting.

Skal personlig gå for enten Explorer eller en Dean Dimebag. Har prøvd Dimebag-en, og den er mye bedre i form (og, etter min mening, spillbarhet) enn RRV-er.

Det som er med de fleste Dimebag Dean-ene er at de har Floyd Rose, men det finnes selvsagt unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...