CastorFiber Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Artikkelen er jo full av feil. For det første er det ikke Gibson som har utviklet dette. det er et annet firma, tror det er noen tyskere. Har sett hjemmesiden deres med dette systemet for et par år siden. For det andre er det jo på trynet å spørre Tekrø'n om Gibson- gitarting, det er jo to ting han ikke bryr seg om i det hele tatt, det ene er kassegitarer, og det andre er Gibson- gitarer. Mannen er "Fenderfasonggitar"- fundamentalist. Blir omtrent som å spørre Ole Ivars om Blackmetal. Man burde heller spørre noen som spille på Gibson om hva de synes, for eksempel Tore Moren. For det tredje er det ingen effektprosessor i denne gitaren, kun en innebygget motorisert stemmemaskin med forhåndsprogramerte stemmemønstre. Ut over det, er det vel en morsom gimmick? Kjenner jeg Gibson rett, overpriser de dette like saftig som gitarene sine. Folk får kjøpe det de vil for meg. Jeg synes ikke dette er noe must, men synes faktisk det er veldig greit med innebygget stemmemaskin. Har det i kassegitaren min, og det er veldig behagelig. Skru på stemmeskruene klarer jeg selv. Endret 19. november 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Jeg mener den eneste måten dette hadde vært revolusjonerende på er hvis det blir standard på de fleste Gibson-gitarene, noe som ikke vil skje uansett, uten å påvirke prisen, noe som heller ikke vil skje. EDIT: Ikke at jeg ville hatt automatiske stemmeskruer uansett. Kan du ikke stemme gitaren din så har du en utfordring som venter. Endret 19. november 2007 av fBlikeng Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Finishen er fin, men det er ikke verdt å betale 2500 dollar for det. Hvis de har brukt så mange år på å utvikle dette systemet, hvorfor vil det ikke bli produsert så mange av dem? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 De håper vel på at limited-edition og gadget faktoren kan gjøre at de selger en del av denne til ganske heftige priser. Og det tror jeg de skal klare. Selv ser jeg ikke nytten av en selv-tunende gitar, men innebygget stemmeboks som på akustiske kunne jo kaanskje ha vært noe. Dersom det stemmer at Gibson ikke har utviklet dette selv vil jeg tro at de har kjøpt teknologien til spot-pris (sannsynligvis hadde selskapet et problem når de holder på 15 år men en slik gimmick) og hiver ut et par gitarer. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Fant endelig igjen linken til det tyske firmaet. La oss si det sånn- forsiden er rimelig ombygd etter at Gibson kom inn i bildet.. http://www.tronical.com/ De har jobbet med dette lenge, mener det er minst et par år siden jeg så det første gangen, og da var det ikke helt nytt. Endret 19. november 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 http://www.dagbladet.no/kultur/2007/11/19/518647.html Så, hvad tycks? Flaut. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det er vell Gibsons svar på det Fender gjore, synes strengt tatt det er unødvendig, selv om det er kult, synes jeg det blir for mye "sci-fi", må gå ann å ha slike ting i pedaler, å la gitarene være mest mulig gitarer. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Rimelig greit det å kunne switche mellom forskjellige tuninger, da. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 ... må gå ann å ha slike ting i pedaler, å la gitarene være mest mulig gitarer. Dette syns jeg er et ganske tradisjonelt og gammeldags syn på gitarer. Syns det er godt å se noe innovativt innenfor gitarverdenen. Hvis man hadde fulgt den levemåten at gitarer skal bare være gitarer uten noe nytt, så ville vi fortsatt stått fast på akkustiske gitarer. Idéer som dette blåser frisk pust innen den ganske stillestående verdenen innenfor gitarer, selv om dette jeg ikke kunne tenkt meg å bruke selv med det første ihvertfall. Rimelig greit det å kunne switche mellom forskjellige tuninger, da. Nettopp. Hovedsaklig de tuningene jeg bruker er drop-D, standard E-, og Eb-tuning. Særskilt oss med flytende vibarmer vil kanskje sette pris på at den stemmer strengene på engang, så man slipper å stemme hver og en streng 5 ganger (overslag) når man skal bytte tuning. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Har vell kanskje det, liket litt "røtter"... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Skal kjøpe ny gitar og forsterker for 8000 (tenker å legge av 6000 til gitar og 2000 til amp). Bør jeg kjøpe gitar i Norge, eller bør jeg importere fra USA? Ser det blir litt vrient fra USA med tanke på at stort sett alle gitarbutikkene jeg har sett på ikke leverer til Norge. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hvis gibson har brukt 15 år på dette beviser det bare EN ting.. De er på vei ned.. Ned i avgrunnen.. Men det håper jeg virkelig ikke at de er. Vi trenger gibson på markedet.. Men denne robotgitaren er helt på tryne spør du meg.. Hvis ikke gitarister klarer å stemme sin egen gitar, uansett, så bør de ikke spille gitar. Jeg kan stemme både i standard e tuning Eb, D og dropD uten stemme maskiner og pedaler. Og jeg har ikke spilt mer en 4 år eller noe.. Gitarister som spiller live, bør i alle fall kunne det! En stemmemaskin er greit på scenen.. Men denne robotgitaren er jo ikke tidsbesparende i det hele tatt.. Slike motoriserte greier tar lengre tid en å trykke på en knapp, så an en streng og stemme! Så har dere min mening! (ps: jeg trenger å få ut litt aggresjon i dag.. er litt sur!) Lenke til kommentar
Seian Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Du skjønner ikke poenget mitt. Skal si meg enig i at det er atskillelig lettere på en stol som er fast-montert på gitaren (aner ikke hva det heter), men jeg har tremolo-arm. Det vil si at hvis jeg strammer en streng, vil fjærene til stolen (som utgjør tremolo-arma) gi etter. Ergo, alle de andre strengene slakkes. For at jeg skal stemme fra EADGBE, til DADGBE, så må jeg jo selvsagt stemme ned E til D, men det utgjør også at jeg må slakke ned resten for at de skal forbli *ADGBE. Dessuten, det tar minimalt med tid. Om du tok en titt på videoen, så slo han til alle strengene, i motsetning til deg som slår en og en streng for og så stemme. Jeg kan likevel ikke skjønne hvorfor det tok utrolige 15 år for å få pressa ut noe sånt. Det er jo ikke så mye hokus pokus, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Må si meg enig, men den elektronikken er nok akkurat slik som i en bil med 3 års garanti. Etter garantien har gått ut vil elektronikken streike og man må sikkert skifte en god del. Og dette vil jo bli steindyrt siden de produserer så få eksemplarer. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Er det noen som har lest guidene på GitarNorge.no? Er de bra? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Japp sett inn en fjær eller to til i stratten din (eller hva du nå har).. Det har jeg i min.. aldri noe problemer med å stemme ner til d, eb eller drop-d.. men men.. vi har forskjellige meninger! Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg må smøre Floyd rosen min, hva skal jeg bruke, og hvor skal jeg smøre? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg må smøre Floyd rosen min, hva skal jeg bruke, og hvor skal jeg smøre? Har du også en litt plagsom knirkelyd/ følelse med Floyd'en din? Lurer isåfall på det samme Volumkontrolleren på gitaren min har også blitt litt løs, vrir jeg på den merker jeg at den ikke sitter skikkelig. Når man vrir på den er det akkurat som noe er knust inni den, litt vanskelig å forklare, men det skal ihvertfall ikke være sånn.. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jo, faktisk. PaceMaker ok... folk kommenterer at det er et bra program, men jeg får det ikke til å funke... trenger jeg winamp, og hva er nå det for noe? er det noe som endrer lydinstillingene for hele maskinen, eller hva? hvordan begynner jeg for å kunne ende opp med det programmet? bumpelitei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå