Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg og Jaffe "jamma" litt i dag. Ble faktisk veldig fornøyd med resultatet! Link: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=190327

Har spilt i ca. 6 måneder nå, ikke så veldig seriøst. Jeg spilte solo-gitaren og Jaffe spilte rytme-gitaren!

Slett ikke værst til å ha spilt i 6 måneder :)

Men; prøv å variere soloen litt, høres ut som du spiller opp og ned en skala.

Slett ikke værst men prøv å variere litt.

Bare et lite tips fra min side :)

Lenke til kommentar
Tror jeg så en Rick med samme greiene.

Hva er egentlig dealen med piezo?

Prinsippet bak piezoelektriske pickuper er basert på krystaller eller keramiske elementer som produserer spenningsforandringer(?) når de utsettes for trykk. Du monterer pickupen direkte på stolen, og dermed påvirkes den av svingningene fra strengene som forplanter seg gjennom sadlene til stolen.

Geir :)

Lenke til kommentar
Tror jeg så en Rick med samme greiene.

Hva er egentlig dealen med piezo?

Prinsippet bak piezoelektriske pickuper er basert på krystaller eller keramiske elementer som produserer spenningsforandringer(?) når de utsettes for trykk. Du monterer pickupen direkte på stolen, og dermed påvirkes den av svingningene fra strengene som forplanter seg gjennom sadlene til stolen.

Geir :)

Helt konkret er det elektriske ladningsforandringer som produserers (akkurat som i en kondensator). Derfor er piezomikrofoner helt avhengig av en preamp med en veldig høy inngangsimpedans for ikke å belaste elementet, samt at ledningen mellom element og preamp må ha så lav kapasitans som mulig (være så kort som mulig). Typisk plasseres da preampen på gitaren et sted.

Piezomikrofoner bygger på et helt annet prinsipp enn magnetiske mikrofoner og gir følgelig en helt annen lyd. På elgitar blir ofte piezosignalet blandet med det vanlige signalet, for å gi det lille ekstra i lyden.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid lurt på hvilken gitar Petrucci spiller på her? Jeg vet i hvert fall at det er en Ibanez, men ikke hvilken modell

Det er jo bare en signaturmodell, i likhet med alle de andre signaturmodellene. Dessuten, han har bytta fra Ibanez til MusicMan, så det er ikke til å oppdrive fra Ibanez-fabrikken(e). Brukt derimot.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid lurt på hvilken gitar Petrucci spiller på her?

[]]

Jeg vet i hvert fall at det er en Ibanez, men ikke hvilken modell

Det er en Ibanez JPM1 såvidt jeg vet.. Signaturmodell, som nevnt over. Fant en på ebay som gikk for rundt 12000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...