akristina92 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg og Jaffe "jamma" litt i dag. Ble faktisk veldig fornøyd med resultatet! Link: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=190327 Har spilt i ca. 6 måneder nå, ikke så veldig seriøst. Jeg spilte solo-gitaren og Jaffe spilte rytme-gitaren! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Var det noen som gråt/skrek i starten? Hva slags humbucker's sitter i en Epiphone Les Paul Standard? Finner bare ut at det er Alnico V-magneter i dem... O_o Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg og Jaffe "jamma" litt i dag. Ble faktisk veldig fornøyd med resultatet! Link: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=190327 Har spilt i ca. 6 måneder nå, ikke så veldig seriøst. Jeg spilte solo-gitaren og Jaffe spilte rytme-gitaren! Slett ikke værst til å ha spilt i 6 måneder Men; prøv å variere soloen litt, høres ut som du spiller opp og ned en skala. Slett ikke værst men prøv å variere litt. Bare et lite tips fra min side Lenke til kommentar
binko Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Haha hva skjer med "wuæh" i starten? :!: Uansett. Sikkert fett nok. Ganske likt hva jeg ville spilt... Og jeg har også spilt bare en liten stund (1 måned ca) Som en eller annen nevnet, litt lite variasjon. men whatever. Fett! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Tror jeg så en Rick med samme greiene.Hva er egentlig dealen med piezo? Prinsippet bak piezoelektriske pickuper er basert på krystaller eller keramiske elementer som produserer spenningsforandringer(?) når de utsettes for trykk. Du monterer pickupen direkte på stolen, og dermed påvirkes den av svingningene fra strengene som forplanter seg gjennom sadlene til stolen. Geir Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Var det noen som gråt/skrek i starten? Hva slags humbucker's sitter i en Epiphone Les Paul Standard? Finner bare ut at det er Alnico V-magneter i dem... O_o Alnico Classic Humbuckers Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Spør her jeg, siden det er mer folk som henger her. Noen som veit hva slags gitar dette er? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Det der er da så sannelig en bass. Aner ikke hvilken. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 En bass er da også en gitar? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det en Tobias? Vanskelig å si Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Warwick kanskje.... Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Det er nok ingen Warwick, men logoen der ligner ja. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Kan ikke se logoen, men formen på hodet og plassering/orientering av stemmeskruene minner om Warwick Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Tror jeg så en Rick med samme greiene.Hva er egentlig dealen med piezo? Prinsippet bak piezoelektriske pickuper er basert på krystaller eller keramiske elementer som produserer spenningsforandringer(?) når de utsettes for trykk. Du monterer pickupen direkte på stolen, og dermed påvirkes den av svingningene fra strengene som forplanter seg gjennom sadlene til stolen. Geir Helt konkret er det elektriske ladningsforandringer som produserers (akkurat som i en kondensator). Derfor er piezomikrofoner helt avhengig av en preamp med en veldig høy inngangsimpedans for ikke å belaste elementet, samt at ledningen mellom element og preamp må ha så lav kapasitans som mulig (være så kort som mulig). Typisk plasseres da preampen på gitaren et sted. Piezomikrofoner bygger på et helt annet prinsipp enn magnetiske mikrofoner og gir følgelig en helt annen lyd. På elgitar blir ofte piezosignalet blandet med det vanlige signalet, for å gi det lille ekstra i lyden. Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Jeg har alltid lurt på hvilken gitar Petrucci spiller på her? []] Jeg vet i hvert fall at det er en Ibanez, men ikke hvilken modell Endret 16. november 2007 av Bakoversveis Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Var det noen som gråt/skrek i starten? Hva slags humbucker's sitter i en Epiphone Les Paul Standard? Finner bare ut at det er Alnico V-magneter i dem... O_o Alnico Classic Humbuckers Takker og bukker. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg har alltid lurt på hvilken gitar Petrucci spiller på her? Jeg vet i hvert fall at det er en Ibanez, men ikke hvilken modell Det er jo bare en signaturmodell, i likhet med alle de andre signaturmodellene. Dessuten, han har bytta fra Ibanez til MusicMan, så det er ikke til å oppdrive fra Ibanez-fabrikken(e). Brukt derimot. Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Finner ingen priser, hverken brukt eller ny. Noen som vet sånn ca. hva den kostet? Endret 16. november 2007 av Bakoversveis Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg har alltid lurt på hvilken gitar Petrucci spiller på her? []] Jeg vet i hvert fall at det er en Ibanez, men ikke hvilken modell Det er en Ibanez JPM1 såvidt jeg vet.. Signaturmodell, som nevnt over. Fant en på ebay som gikk for rundt 12000 Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det kvalitetsmessige forskjeller på en ny Les Paul Standard og en '73 Les Paul Deluxe? Og i hvilken retning stikker dette seg ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå