KimNK Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Her kommer et dumt spørsmål: Har funnet en Les Paul Custom til 18k nå, med vinrød-finish(den fineste imo), men har ikke hørt om butikken før(en venn fant butikken). www.dritfetegitarer.com Siden de krever henting i Oslo så antar jeg at det må være någen lunde seriøst(om det ikke bare er bøll), men har noen erfaringer med.. butikken? Dritfete er seriøst, om enn ikkje litt i dyraste laget. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Her kommer et dumt spørsmål: Har funnet en Les Paul Custom til 18k nå, med vinrød-finish(den fineste imo), men har ikke hørt om butikken før(en venn fant butikken). www.dritfetegitarer.com Siden de krever henting i Oslo så antar jeg at det må være någen lunde seriøst(om det ikke bare er bøll), men har noen erfaringer med.. butikken? Dritfete er seriøst, om enn ikkje litt i dyraste laget. Merkelig navn da :!: Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 MEN IKKE HER!! STRØKEN!! SATTAAAANN! Disse er så JÆVLA fete!! Sjekk finishen!! jesus.... Skjønner skepsisen. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ordet baryton (som er den norske stavemåten) er hentet fra vokalverdenen, hvor mannsstemmer er inndelt i tenor (de lyse), baryton (i midten) og bass (de mørke/dype). Geir Finst det tenorgitar? Ja. Tror jeg. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 MEN IKKE HER!! STRØKEN!! SATTAAAANN! Disse er så JÆVLA fete!! Sjekk finishen!! jesus.... Skjønner skepsisen. Ja, så det jeg å :!: Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Haha, fyren er berre litt i overkant engasjert. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Haha, fyren er berre litt i overkant engasjert. Litt?, neeeijda. Ellers var det mange fine gitarer, kamerat av meg vurderer og kjøpe en Endret 13. november 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Må si at jeg virkelig fikk sansen for de to øverste gitarene på dritfetegitarer.com. Hadde jeg driti penger og hatt gitarevnene til Eric Clapton hadde fyren på dritfetegitarer.com hatt 2 mindre gitarer å skrive om Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Spelte forresten sigøynermoll på konsert i dag! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ordet baryton (som er den norske stavemåten) er hentet fra vokalverdenen, hvor mannsstemmer er inndelt i tenor (de lyse), baryton (i midten) og bass (de mørke/dype). Geir Finst det tenorgitar? Ja, det gjør det faktisk. Den har kortere skala enn vanlig gitarer, ca. 23", og bare 4 strenger. Kan stemmes som en gitar, men stemmes i kvint-intervaller. Geir Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har en anbefaling til han som ville ha ny gitar. Velg en gitar med bryter for og veksle mellom single-coil og humbucker! Altså at gitaren har 2 humbuckere, men de kan brukes som single coil! Jeg har en slik gitar. Kosta meg 5 lapper. (Jeg har Hagström Super Swede) Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er det noen som har prøvd en Ibanez JEM7V? I så fall, hvordan er den å spille på? Det tar meg ca. 4 timer for å prøve en selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Prøvde ein Ibanez på lørdag. Veit ikkje kva han heitte, men han kosta rundt 8000kr og hadde to jack-utgangar! Eg spelte på to forsterkarar samtidig! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er det ikke bedre å dele signalet utenfor gitaren? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Nå gjetter jeg, men vil tro at Cocho spilte på en Ibanez med piezomikrofon i tillegg til magnetiske pickups. I alle andre tilfeller vil det være mer praktisk å splitte signalet senere. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hvis signalet på de to utgangene er det samme er det bare en gimmick, men hvis det faktisk er to forskjellige signaler som NorthWave beskriver så er det opplagt meningsfullt å kunne velge separate signalkjeder på hver. For eksempel å kunne kjøre en effekt på den ene og ikke på den andre, ikke minst hvis du tar opp stereo. Geir Endret 14. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Eg fekk opplyst at det var mikrofonar på stolen eller noko sånt, har aldri høyrt om det før. Det var også ein brytar for å bytta mellom utg. 1, 2 og begge, nesten som å bytta mikrofon. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hva slags humbucker's sitter i en Epiphone Les Paul Standard? Finner bare ut at det er Alnico V-magneter i dem... O_o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå