Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Her kommer et dumt spørsmål: Har funnet en Les Paul Custom til 18k nå, med vinrød-finish(den fineste imo), men har ikke hørt om butikken før(en venn fant butikken).

www.dritfetegitarer.com

Siden de krever henting i Oslo så antar jeg at det må være någen lunde seriøst(om det ikke bare er bøll), men har noen erfaringer med.. butikken?

Dritfete er seriøst, om enn ikkje litt i dyraste laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kommer et dumt spørsmål: Har funnet en Les Paul Custom til 18k nå, med vinrød-finish(den fineste imo), men har ikke hørt om butikken før(en venn fant butikken).

www.dritfetegitarer.com

Siden de krever henting i Oslo så antar jeg at det må være någen lunde seriøst(om det ikke bare er bøll), men har noen erfaringer med.. butikken?

Dritfete er seriøst, om enn ikkje litt i dyraste laget.

Merkelig navn da :!:

Lenke til kommentar
Ordet baryton (som er den norske stavemåten) er hentet fra vokalverdenen, hvor mannsstemmer er inndelt i tenor (de lyse), baryton (i midten) og bass (de mørke/dype).

Geir :)

Finst det tenorgitar? :p

Ja, det gjør det faktisk. Den har kortere skala enn vanlig gitarer, ca. 23", og bare 4 strenger. Kan stemmes som en gitar, men stemmes i kvint-intervaller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Prøvde ein Ibanez på lørdag. Veit ikkje kva han heitte, men han kosta rundt 8000kr og hadde to jack-utgangar! Eg spelte på to forsterkarar samtidig!

Lenke til kommentar

Hvis signalet på de to utgangene er det samme er det bare en gimmick, men hvis det faktisk er to forskjellige signaler som NorthWave beskriver så er det opplagt meningsfullt å kunne velge separate signalkjeder på hver. For eksempel å kunne kjøre en effekt på den ene og ikke på den andre, ikke minst hvis du tar opp stereo.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Eg fekk opplyst at det var mikrofonar på stolen eller noko sånt, har aldri høyrt om det før. Det var også ein brytar for å bytta mellom utg. 1, 2 og begge, nesten som å bytta mikrofon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...