Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det giss som er benevnelsen for en halvnote opp (#) og fiss som er benevnelsen for en halvnote ned (b)?

Men back to topic - som andesam spør om så er b en halvnote ned og # en halvnote opp - nesten heeeeeelt 100% sikker på det her

Akkurat det ser det ut som han visste, SGE7000 :)

Lenke til kommentar
Men back to topic - som andesam spør om så er b en halvnote ned og # en halvnote opp - nesten heeeeeelt 100% sikker på det her  :)

hvis du ser på skjemaet jeg la med så ser du at det stemmer..

edit: whatever..

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Jeg tror at hvis man spiller i enkelte tonearter som har dobbeltkryss / dobbeltb, vil det være korrekt å kalle tonene for Cess etc. Det er fordi det faktisk er b for C, og tonen blir hetende Cess. Dette er noe musikklæreren min fortalte meg for lenge siden, før jeg begynte å interessere meg noe særlig for dette. Minn meg på det om et år, da bør jeg ha litt mer peiling. (Jeg skal på folkehøyskole til høsten. :D)

Lenke til kommentar

Helt annen sak..

Solgte Mesa/Boogie ampen min igår til fordel for en "snillere" amp. Spilte uansett ikke noe særlig metal, så dette går nok greit.

Vet ikke hvor mange av dere som kjenner til dette ampmerket, men kanskje det er av interesse for noen

bogner.jpg

En Bogner Ecstasy 101B. Dette har vært drømmeampen min i mange år, så dette er noe jeg virkelig ser frem til. Skal dra å hente den ikveld.

Nå er det bare å dra på utkikk etter et passende kabinett :thumbup:

Endret av GTS
Lenke til kommentar

Skal kjøpe ny akkustisk gitar i løpet av et par ukers tid nå. Nå er jeg egentlig veldig innstilt på en Ibanez AEL 10E, har lest mye bra om den, men har ikke fått prøvd den enda (de får den snart inn på riff her i byen, tror jeg..). Noen som har prøvd denne gitaren, eller har noe å uttale seg om den? Eller er det eventuelt noen andre gitarer jeg burde vurdere (i samme prisklasse)?

Lenke til kommentar
Gratulerer GTS! :)

Hvordan føles det?

Fyrt den opp?

Takk takk.

Har bare fått prøvd den såvidt gjennom Mesakabinettet på komboen min. Låt veldig fint, men har ikke rukket å teste så mye. Mesaen er pakket bort, så jeg får ikke testet noe mer før jeg får meg et passende kabinett.

Lenke til kommentar

Nyprisen ligger dog på 32000,- gjennom Tre45 i Trondheim. Har ikke noe behov for å skrive hva jeg gav for den ;)

Sammen med CAE OD100, og metal-monstrene Diezel Herbert/VH4 og Bogner Shiva/Überschall, er vel XTC'en det feteste du kan kjøpe for penger på ampfronten om dagen.

Rørene som sitter i, er for øyeblikket Svetlana EL34. Bogner skriver at disse MÅ brukes. Hehe..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Hei.

Jeg sitter her med en totalt ustemt gitar. ikke el-gitar... sånn trekassegitar.

Jeg har null peiling på stemming av slike beist, og lurer derfor på om det finnes noen måte å gjøre dette med hjelp av pc'en? har ikke mic :(

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Jeg sitter her og plundrer med de samme gamle riffene, også slo det meg at jeg ville spille en solo. Problemet er at jeg ikke kan noen soloer... :p

Forslag til noen som det går an å lære seg forholdsvis enkelt?

nothing else matters, den er enkel

edit: innlegg 2500 :w00t:

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Intro soloen til Fade To Black, Interluden @ MOP, 2 første soloene i Sanitarium..

EDIT: Ingen som vet ca. hvor mye det kosta å få skifta rør og annet som måtte til for å få en rørforsterker (Fender) til å fungere?

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

En Bogner Ecstasy 101B. Dette har vært drømmeampen min i mange år, så dette er noe jeg virkelig ser frem til. Skal dra å hente den ikveld.

Den som var Vai sin hovedamp for ei stund si?

Jaja, blir ganske Vaisk lyd på deg(Jem->Bad Horsie->Bogner).. :p

Din SLASK! :love:

Endret av GNUfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...