Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja. Det går godt an å sette en Bigsby på en Les Paul. Det er en nokså kurant affære som en gitarmaker kan hjelpe til med. En slik som den på bildet krever også minimalt med modifikasjoner på gitaren. Man bare fjerner det opprinnelige strengefestet og monterer Bigsbyen. Siden man beholder den originale stolen er det en enkel jobb. Det blir dog et par nye skruehull i lokket, og et par gamle som må tettes (og som jeg tror blir delvis synlige.)

 

Men om man ønsker en locking tremolo av typen Floyd er det så mye arbeid at det antagelig lønner seg å kjøpe en nye gitar.

 

Geir :)

 

post-52698-1194794605_thumb.jpg

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Den 20 skal jeg kjøpe meg ny gitar! =D

 

Har litt lyst på en goood morgan, meen det koster da.

Var i musikksjappa og fikk råd om en ny gitar, husker ikke hva den heter, 3800kr, var visstnok like bra som de på rundt 9000kr, og de måtte dermed sette ned prisene på de dyre da den konka ut de andre, men samtidig vil jeg ha en pen gitar, pen farge form og gode egenskaper til å spille på.

 

Høye kriterier da ^^

Lenke til kommentar
Nja. Det går godt an å sette en Bigsby på en Les Paul. Det er en nokså kurant affære som en gitarmaker kan hjelpe til med. En slik som den på bildet krever også minimalt med modifikasjoner på gitaren. Man bare fjerner det opprinnelige strengefestet og monterer Bigsbyen. Siden man beholder den originale stolen er det en enkel jobb. Det blir dog et par nye skruehull i lokket, og et par gamle som må tettes (og som jeg tror blir delvis synlige.)

 

Men om man ønsker en locking tremolo av typen Floyd er det så mye arbeid at det antagelig lønner seg å kjøpe en nye gitar.

 

Geir :)

 

 

Og hvor mye koster da en slik med montering ca? Det så tøft ut..

Lenke til kommentar

Update på handleliste:

 

Gitar: Epiphone Les Paul Standard

 

Forsterker: Roland Cube 20X

 

Kabel: Astel XBE

 

El-gitarbok: Masters of rock guitar og/eller Rock & Blues

 

Reim: Sort lærreim

 

Gitarkasse: GWE Les Paul Camo

 

Stativ kjøper jeg i lokal musikkbutikk.

 

Plekter burde ikke være for vanskelig å finne.

 

Noen som har noen innvendinger på dette oppsettet? :)

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...