Bertelsen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvilke hodetelefoner bruker du Kim? Jeg må kjøpe noen selv, men vil ikke lyden bli ganske så forskjellig fra hodetelefoner til hodetelefoner? Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvordan kan jeg svare på det selv når jeg aldri har prøvd den? Nettopp. Stikk og prøv den. Å kjøpe ein så dyr gitar uten å prøve er pokker meg steikje tulent. (Beklagar utbraseringa her, men det er sant.) Hadde selvfølgelig tenkt til å prøve den, men ville få litt mer informasjon før jeg tok meg turen til butikken Har for tiden en Epiphone Les Paul 100. Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Skal ha Telecaster som neste gitar, men hvilken? Går meg som regel kun bort på Fender sine sider, men er på utkikk etter en fin Sunburst Tele, gjerne med litt tynn hals, uten at det er så beinhardt krav. Prisklasse er rundt eller under 10k. American Fender helst. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvilke hodetelefoner bruker du Kim? Jeg må kjøpe noen selv, men vil ikke lyden bli ganske så forskjellig fra hodetelefoner til hodetelefoner? Sennheiser HD555. Det let ikkje BRA liksom, men eg klarar meg. Og sjølvsagt vil lyden verte svært forskjellig mellom forskjellige sett. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 edge: highway 1 tele? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hva må jeg kjøpe i tillegg til el-gitar og forsterker? Noen som kan fullføre lista mi? - El-gitar - Forsterker - Kabel - Reim - En el-gitarbok (?) Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 - Bag om du må bære gitaren noen plass - Stemmeapparat med mindre du klarer å stemme i hodet / etter piano / a440. - Stativ til å henge/sette gitaren på er en god forsikring mot halsbrudd. Spesielt siden du vil ha LP - plekter Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Heisann Skal selge v-gitaren min og har selvsagt i den sammenheng tenkt på å kjøpe en annen gitar. Prøvde denne Aria'en her i dag: Aria TA-50 (eller så var det TA-40, husker ikke) Ble litt småforelsket der. Noen andre som har prøvd den og vil dele sin mening? EDIT: Body : Maple Top, Back & Sides Neck : Mahogany, Set-Neck Fingerboard : Rosewood Frets : 22F Scale : 628mm(24-3/4") Pickups : MH-1 Humbucker x 2 Controls : Volume x 2, Tone x 2, PU selector x 1 Tailpiece : SPT bridge & QH Tailpiece Hardware : Chrome Finish : BS, BK, WR Endret 10. november 2007 av fBlikeng Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 edge: highway 1 tele? Har sett litt på de, noen som vet hvordan de er? Synes 72 Telecaster Deluxe var sexy og, men gjetter på at den sprenger budsjettet igjen. Noen som vet ca norsk pris på den, om den er å få her, da? Lenke til kommentar
binko Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Kanskje ekstra strenger hadde vært lurt? Til å ha i bakhånd? Eller så tror jeg Tronnis ramsa opp det meste. Evt. ledningen fra forsterkeren til stikkontakta, men det følger vel gjerne med. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 - Bag om du må bære gitaren noen plass Pleier ikke det å følge med, ihvertfall når gitaren koster "såpass"? - Stemmeapparat med mindre du klarer å stemme i hodet / etter piano / a440. Greier meg foreløpig med tuner på dataen. - Stativ til å henge/sette gitaren på er en god forsikring mot halsbrudd. Spesielt siden du vil ha LP Da tror jeg at jeg velger stativ på gulvet hvis halsbrudd er utbredt blant LP'er. - Plekter Her er jeg egentlig litt blank. Hvordan tykkelse/materiale er vanlig å bruke? - Ekstra strenger Tror jeg drøyer denne og. Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 "Her er jeg egentlig litt blank. Hvordan tykkelse/materiale er vanlig å bruke? " Smak og behag vil jeg si da Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Her er jeg egentlig litt blank. Hvordan tykkelse/materiale er vanlig å bruke? Dra til din nærmeste gitarforhandler og kjøp deg 4-5 forskjellige, så finner du den du liker best Jeg foretrekker ganske så tykke (1.5mm) Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Hvilken farge er kulest? Liker personlig sunburst best, men med det plekterbrettet passet svart best. Noen erfaringer med 72' Tele Custom? Endret 10. november 2007 av edge Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Let veldig spesielt i forhold til "vanlege" telecasterar. U-neck har den vel òg truuur eg, temmeleg fyldige greier kan ein vel seie. Og ellers... Så tykkjer eg prisen er litt for stiv. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Her er jeg egentlig litt blank. Hvordan tykkelse/materiale er vanlig å bruke? Dra til din nærmeste gitarforhandler og kjøp deg 4-5 forskjellige, så finner du den du liker best Jeg foretrekker ganske så tykke (1.5mm) Den er grei. Var vel på gitarsjappa litt etter juletider og kjøpte med noen plekter bare for å sjekke hva som passet meg best, men har egentlig ikke brukt dem noe særlig så jeg har ingen favoritt. De var relativt tynne (.50-.73) og var i materialet Tortex. Kjøpte også med et rødt Sharkfin-plekter. Endret 10. november 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Heisann Skal selge v-gitaren min og har selvsagt i den sammenheng tenkt på å kjøpe en annen gitar. Prøvde denne Aria'en her i dag: Aria TA-50 (eller så var det TA-40, husker ikke) Ble litt småforelsket der. Noen andre som har prøvd den og vil dele sin mening? EDIT: Body : Maple Top, Back & Sides Neck : Mahogany, Set-Neck Fingerboard : Rosewood Frets : 22F Scale : 628mm(24-3/4") Pickups : MH-1 Humbucker x 2 Controls : Volume x 2, Tone x 2, PU selector x 1 Tailpiece : SPT bridge & QH Tailpiece Hardware : Chrome Finish : BS, BK, WR Å gå fra V-gitar til denne var jo et stort skritt! "Ordentlige" gitarer er jo mye tøffere! edge: Den svarte ser best ut Endret 10. november 2007 av Arnold Layne Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Foreløpig handleliste: Epiphone Les Paul Standard (følger det med etui?) Roland Cube 20X Kabel: her trenger jeg hjelp El-gitarbok: her trenger jeg hjelp Reim: her trenger jeg også hjelp, utrolig nok. Stativ kjøper jeg i lokal musikkbutikk. Plekter burde ikke være for vanskelig å finne. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 - Bag om du må bære gitaren noen plass Pleier ikke det å følge med, ihvertfall når gitaren koster "såpass"? Nei. Her er jeg egentlig litt blank. Hvordan tykkelse/materiale er vanlig å bruke? Nå er ikke plekter dyrt, så kjøp noen forskjellige tykkelser fra 0,5 - 1 mm og prøv deg frem. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 - Bag om du må bære gitaren noen plass Pleier ikke det å følge med, ihvertfall når gitaren koster "såpass"? Nei. Da får jeg vel legge til det på handlelista mi. Merker at det begynner å svi i lommeboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå