Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor mange tradition og epi std har du prøvd, og hva gjør tradition gitaren bedre..?

 

edit: for å utfylle litt.

De fleste kopimerkene jeg har vært borti har vært skvip sammenlignet med veletablerte merker. Vær også klar over ujevn kvalitet på slike produkter. Jeg er alltid skeptisk til ukjente merker, og ville aldri kjøpt noe slik usett/prøvd. Stiller også lite spørsmålstegn til din påstand med tanke på erfaringsnivået ditt.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

tatt fra gitarnorge.no

"Jeg har ikke spilt så fryktelig mye på den Traditionen, men det det eksemplaret jeg prøvde var i alle fall en veldig god gitar. Lav action (strengehøyde) uten båndklirr og noe som virket som en god og lettspilt hals. Detaljarbeidet, lakk og mekanisk kvalitet overgår nesten alle epi'er jeg har prøvd."

 

og jeg har snakket med flere forhandlere om dette og de iser osgå at trdition over epiphone

Endret av jealei
Lenke til kommentar

Den nederste tabellen viser hvor "roten" (grunntonen) i skalaen ligger på halsen, det vil si på E-strengen. "A" ligger på femte (og 17.) bånd. De øverste viser ulike posisjoner du kan spille den angitte skalaen i. Så om du vil spille en dorisk skala så skal det båndet det står n+2 under altså være 5+2=7. bånd. Skal du spille frygisk så skal det båndet det står n+4 under være 5+4=9. bånd. Og så videre.

 

Tonearten er altså angitt i nederste tabellen og viser hvilket bånd som er utgangspunktet, og "offset" eller tillegget i antall bånd til det angitte vises i den øverste for de ulike skalaene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å kjøpe en brukt Ibanez JEM 7v, og lurer på om noen har denne gitaren og kan fortelle litt om hvordan den er å spille på?

Hvis du i det heile vurderar ein slik gitar bør du skjønne at det der er eit spørsmål du har det beste svaret på sjølv.

 

Hvordan kan jeg svare på det selv når jeg aldri har prøvd den?

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å kjøpe en brukt Ibanez JEM 7v, og lurer på om noen har denne gitaren og kan fortelle litt om hvordan den er å spille på?

Hvis du i det heile vurderar ein slik gitar bør du skjønne at det der er eit spørsmål du har det beste svaret på sjølv.

 

Hvordan kan jeg svare på det selv når jeg aldri har prøvd den?

jeg ville kontakta selgeren og prøvd den ut, hvis det hadde vært mulig. Eller en annen forhandler og prøvd den ut, for og sjekke halsformen, tyngde osv.

 

sistnevnte gjorde jeg, men med en mye billigere gitar ;)

Lenke til kommentar
Hvilken gitar har dere egentlig?? Har selv en Rockwell, som ligner en del på den svarte stratocaster`n!

Dette spørsmålet har vært oppe noen ganger. Vi har et par tråder om emnet, blant annet denne:

 

Briefetråd: Dine instrument! [Modem-Warning]

 

Men den er gammel, og vi tåler vel en liten runde om dette her.

 

Her er mine:

 

Eugen Thinline Tele

Eugen Mary Kaye Strat (under bygging)

Fender Stratocaster Silver Anniversary (1979)

Fender Telecaster Albert Collins Signature (skal selges :( )

Fender Telecaster 90s Thinline

Custombygget Andy Summers Tribute Telecaster

Gretsch SSLVO

Gibson Les Paul Supreme Autumn Burst

Ibanez Artist akustisk

Klassisk gitar som jeg ikke husker merket på

 

Warmoth custombygget Jazz Bass

Status Graphite 5 strenger fretless bass

 

+ deler til to telecastere til som jeg aldri får tid til å bygge ferdig.

 

Tror det er alle...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Hvilken gitar har dere egentlig?? Har selv en Rockwell, som ligner en del på den svarte stratocaster`n!

Dette spørsmålet har vært oppe noen ganger. Vi har et par tråder om emnet, blant annet denne:

 

Briefetråd: Dine instrument! [Modem-Warning]

 

Men den er gammel, og vi tåler vel en liten runde om dette her.

 

Her er mine:

 

Eugen Thinline Tele

Eugen Mary Kaye Strat (under bygging)

Fender Stratocaster Silver Anniversary (1979)

Fender Telecaster Albert Collins Signature (skal selges :( )

Fender Telecaster 90s Thinline

Custombygget Andy Summers Tribute Telecaster

Gretsch SSLVO

Gibson Les Paul Supreme Autumn Burst

Ibanez Artist akustisk

Klassisk gitar som jeg ikke husker merket på

 

Warmoth custombygget Jazz Bass

Status Graphite 5 strenger fretless bass

 

+ deler til to telecastere til som jeg aldri får tid til å bygge ferdig.

 

Tror det er alle...

 

Geir :)

Hørtes verftall ut som en stor samling ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...