binko Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Angående det derre 15.75"-greine... Hva er dette lengde/bredde eh /bue /annet på..? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Gripebrettet er formet som en bue. Denne buen er en liten del av en sirkel, og hvos du tenker deg at du har hele denne sirkelen så er det radius i denne man mener: Edit: Den lille firkanten øverst i tegningen er altså halsen. Den er typisk et sted rundt 1 3/4 til 1 7/8 tomme bred ved sadelen. På min tegning er den nok kanskje i smaleste laget, men det gir et inntrykk Geir Endret 7. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Åja, takk for forklaring! Da skjønner jeg. Min er veldig lite buet, hva vil det ha å si spillemessig? Eller er det bare rent på at det er "deiligere" å holde i <insertdenduliker>..? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Det er mye en smakssak. "Conventional wisdom" sier at et rundere gripebrett (mindre radius) er mer behagelig å spille akkorder på, spesielt barre-grep. Flatere gripebrett (større radius) lar deg spille raskere fordi du kan ha strengene lavere. Et rundt gripebrett kan også skape problemer ved bends, fordi når du dytter en "lavere" streng innover gripebrettet vil den ta bort i bånd lenger oppe på halsen. Geir Endret 7. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
DimebagBarrell Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvis denne siden evnt. sender til Norge, hvor mye vil det koste(toll og frakt osv.)? LINk: http://www.wwbw.com/Randall-RG75G3-Guitar-...94-36fea848d144 Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hovedregel er hvis varen koster over 200kr, så må du legge til 25% av varens verdi, men også på frakta. Dette er momsen du må betale. Det kommer også et tollgebyr på 90 kr. Når man bestiller fra utlandet skal man heller ikke betale moms. Send derfor mail og spør om de har momsen inkludert i den prisen eller ikke. Moms forkortes til "VAT" på engelsk. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Noen av strengene mine sitter så løst etter at jeg bytta strenger sist gang, mulig jeg fikk endret høyden og rekkefølgen på humbuckerne (?). Gjelder egentlig bare de "øverste" (streng 6 og 5). Rimelig sikker på at det er samme tykkelse på strengene som før. Noen som vet hva jeg kan gjøre. Gitaren er en strat-kopi fra "Louder" med tremolo. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) En "humbucker" er en type gitarpickup, og en strat- kopi har typisk ikke slike pickups, så her tror jeg det er en begrepsforvirring ute og går. Forklar hva du mener en humbucker er, så blri det kanskje litt mer forståelig. Det er klart at hvis du har byttet om 5. og 6. strengen, så vil 6. strengen bli veldig slapp. Er 5. strengen veldig stram? Endret 8. november 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Når man bestiller fra utlandet skal man heller ikke betale moms. Send derfor mail og spør om de har momsen inkludert i den prisen eller ikke. Moms forkortes til "VAT" på engelsk. Priser i USA er alltid uten moms. (Sales tax.) Dette fordi momsen er delt i to, en delstats-del og en kommunal del. Den betales bare av egne innbyggere, så om du sitter i Washington og bestiller en vare fra California skal du ikke betale sales tax. Merk at i andre land er momsen inkludert i prisen. Du kan heller ikke kreve at butikken skal trekke den fra om den er inkludert. Dette er merarbeid for dem i en del land, og de er ikke pliktige til det. Som king_of_kong sier er det normalt lurt å spørre først. Når det gjelder frakten er den avhengig av størrelse og vekt. En forsterker veier noen kilo, så det kan fort bli et par tusen kroner i frakt. (Og den skal du også betale moms på.) Men det kan bare butikken svare på, rett og slett fordi det kan hende de bruker en spesiell speditør, og prisene varierer fra selskap til selskap. Husk også på å spørre om forsterkeren har en strømforsyning som takler 230 Volt. Hvis ikke må du ha en omformer til den, og det koster ytterligere noen kroner... Geir Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Woohoo, har fått meg ny gitar! En Ibanez RGT42DX. Jeg er rett og slett kjempefornøyd! Tok noen bilder. De ble ikke så gode, men jeg fikk ikke tatt flere på grunn av at batteriene gikk ut ganske kjapt. Lenke til kommentar
binko Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Den var skjitkul! Hvor kjøpte du den? Brukt? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kjøpte den brukt ja! Fikk den for 3500 kroner, den er nesten helt strøken, bortsett fra noen få riper her og der, men det hadde jeg forventet -- er jo tross alt brukt. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Nice gitar, Flaringo. Selv om jeg foretrekker LP'er Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har tenkt til å kjøpe en brukt Ibanez JEM 7v, og lurer på om noen har denne gitaren og kan fortelle litt om hvordan den er å spille på? Lenke til kommentar
Volcomfrosk Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvis du er innteresert i Beatles tabs kan du laste ned Beatles tab på Limewire, filen åpnes i adobe og innhelder alle Beatles sangen som tabs Lenke til kommentar
Volcomfrosk Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Beklager alle skrivefeilene ;P Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Går ikke Limewire under kategorien ulovligheter? Og Volcomfrosk; du kan redigere innleggene dine med -knappen. Endret 8. november 2007 av Konnis Lenke til kommentar
jealei Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 noen av dere som har hørt om rockfield pickups? er på jakt etter nye humbuckere, og de var ganske rimelige Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har tenkt til å kjøpe en brukt Ibanez JEM 7v, og lurer på om noen har denne gitaren og kan fortelle litt om hvordan den er å spille på? Hvis du i det heile vurderar ein slik gitar bør du skjønne at det der er eit spørsmål du har det beste svaret på sjølv. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Er Epiphone Les Paul Standard en god nybegynnergitar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå