medlem-82104 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg er blitt satt inn som gitarvikar for kulturskolen nær i området mitt... fikk vite det i sta, og skal starte i morgen Her er alt i fra nybegynnere til litt viderekommende. Og dette skal foregå i gruppespill... noen som har et tips til hva jeg kan lære dem? Gjerne no flerstemt Men trenger ikke være det... er for det meste klassisk. Kan godt være en kjent sang elns. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Må det være klassisk? Det første som jeg tenkte på når jeg leste "flerstemt" var Iron Maiden... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Yummy! Hadde jeg hatt pengene ... Har eBay-link, men det funka ikke. $769,99 kosta den. Endret 6. november 2007 av king_of_kong Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det vakke dum pris det.. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Selge den jeg har og kjøpe den? Hmm? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Link for de som måtte være interessert i den: Fender® Special Edition Telecaster Spalted Maple HH Geir Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Link for de som måtte være interessert i den: Fender® Special Edition Telecaster Spalted Maple HH Geir Rosewood Fingerboard, 15.75" Radius Å inn i hulaste... Blir som å spele på eit snøbrett det der. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 HAHAHA!! genial tabbe Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ahh... GAS har slått meg HARDT nå ^^ Schecter Diamond Series 007 Elite: BILDE: http://www.schecterguitars.com/hr.asp?id=59 (advarsel: stort bilde) SPECS: CONSTRUCTION/SCALE: Set-Neck w/ Ultra Access / 25.5” BODY: Mahogany w/ Figured Maple NECK/FINGERBOARD: 3-pc. Mahogany/Rosewood FRETS: 24 Jumbo INLAYS: 12th fret Diamond PICKUPS: Duncan Designed HB-102/SC-102 ELECTRONICS: Vol/Tone (tap)/ 3-way BRIDGE: TonePros TOM w/ thru-body BINDING: Creme (neck, headstock) TUNERS: Grover HARDWARE: Black Chrome COLOR: Black Cherry (BCH) US RETAIL PRICE: $869 Nettside: http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=59 Virker ikke som om den distribueres i Norge.. Finner den ikke i Europa engang :/ *Drool* Lenke til kommentar
Patrick1991 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Veit dette er off-topic, men blir gal hvis jeg ikke finner ut! er det ikke litt av teksten til en Metallica låt du har i signaturen din ?? Pen gitar ja btw EDIT: TIL STRAT90 EDIT2: Unforgiven II var det!! Endret 6. november 2007 av Patrick1991 Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jo, det er fra Metallica's Hero Of The Day Og ja, gitaren er übersexy.. Nesten skummelt Lenke til kommentar
Patrick1991 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jo, det er fra Metallica's Hero Of The Day Og ja, gitaren er übersexy.. Nesten skummelt Å ja hehe tok feil jeg da Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 1 spørsmål ; Strengene på gitaren min er så "løse" , på kompisen min sin 10500kr`s Morgan gitar er de veldig stramme og fine å spille på, stål strenger. Jeg har en 800kr`s nylon gitar, er det bare sånn den er ? Eller er det pga strengene ? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ahh... GAS har slått meg HARDT nå ^^ Schecter Diamond Series 007 Elite: BILDE: http://www.schecterguitars.com/hr.asp?id=59 (advarsel: stort bilde) SPECS: CONSTRUCTION/SCALE: Set-Neck w/ Ultra Access / 25.5” BODY: Mahogany w/ Figured Maple NECK/FINGERBOARD: 3-pc. Mahogany/Rosewood FRETS: 24 Jumbo INLAYS: 12th fret Diamond PICKUPS: Duncan Designed HB-102/SC-102 ELECTRONICS: Vol/Tone (tap)/ 3-way BRIDGE: TonePros TOM w/ thru-body BINDING: Creme (neck, headstock) TUNERS: Grover HARDWARE: Black Chrome COLOR: Black Cherry (BCH) US RETAIL PRICE: $869 Nettside: http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=59 Virker ikke som om den distribueres i Norge.. Finner den ikke i Europa engang :/ *Drool* Schecter føres i norge. Har det på sjappa her (Kretz Musikk, på Buskeru Storsenter) er GE Musikk som importerer til norge. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hmm, så de hadde litt diverse Schecter på musikksjappa her med meg..har selv en Omen 6. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 1 spørsmål ; Strengene på gitaren min er så "løse" , på kompisen min sin 10500kr`s Morgan gitar er de veldig stramme og fine å spille på, stål strenger. Jeg har en 800kr`s nylon gitar, er det bare sånn den er ? Eller er det pga strengene ? Nylon strenger er mykere og spille på. Stålstrengers gitarer har stivere nakke og det er mer strekk i strengene. Det er helt normalt såvidt jeg forstår spm ditt *snip* Schecter føres i norge. Har det på sjappa her (Kretz Musikk, på Buskeru Storsenter) er GE Musikk som importerer til norge. Hmm, så de hadde litt diverse Schecter på musikksjappa her med meg..har selv en Omen 6. Jeg vet. Jeg har sjekket GEMusikk sine sider, men de fører ikke denne gitaren. Det virker som om Schecter har noen utvalgte serier som de exporterer.. http://webhotel.enkelweb.no/gemusikk/shop/...asp&pg=1405 Tåpelig spør du meg Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) takk for svaret Strat90.. tenker på å kjøpe meg stålstrenger, alt fra 1500-3000kr ( i værste fall ) design og utseende er viktig, 6strenga, og god akustisk lyd, går det for så lite? Kan hende jeg sparer en lønning og kjøper en til 6000kr å... Meen ; Jeg kan bare 5-6grep, men jeg vil gjerne lære meg mer, er det "riktig" å kjøpe seg så dyr gitar da,når man er 17 og skal ta bil lappen ? haha Bruksområdet er vel variert, fest, kose spilling, venne spilling og div.. Noen som vet NOE om denne ? http://www.musikkutstyr.no/epages/MusikkUt...cts/8006_101350 Endret 6. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Kjør på om du liker å spille sier nå jeg.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Rosewood Fingerboard, 15.75" Radius Å inn i hulaste... Blir som å spele på eit snøbrett det der. 15,75" er vel omtrent som Jackson gitarer det. Det høres veldig flatt ut, men man må huske på at etterhvert som radiusen øker "monner" det mindre. Her er en rask skisse: Den blå buen er vintage Fender = 7,25" Den grønne buen er moderne Fender = 9,5" Den gule buen er Ibanez og flate Gibson = 12" Den røde buen = 15,75" Som vi ser er det mye mindre forskjell på 12 og 15,75 enn på 7,25 og 9,5. Edit: Rettet litt på tegningen, radiene var ikke helt riktige. Endret 7. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
jealei Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 hva synes folket om stagg gitarer? så en Stagg L320-BS som jeg synes var ganske fin, noe formeninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå