Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg skal kjøpe ny stål streng gitar, men er ikke helt sikker på hva jeg skal tenke på når jeg kjøper en. Hvor skal jeg kjøpe? På nettet? Butikk? Skal jeg kjøpe direkte fra de som lager gitarene? Slik som Morgan? Er en dreadnought noe bedre enn vanlig? Cutaway?

 

På pris tenkte jeg mellom 2 og 4 000 kr.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Cutaway på akustiske gitarer er egentlig noe man bør unngå, fordi det gir gitarkroppen dårligere lydegenskaper.

Når det er sagt, er det cutaway på yndlingsakustiskgitaren min, uten at det bekymrer meg så mye. Skal du ikke spille mye solo, trenger du ikke tilgang til de båndene uansett.

Men så spørs det hva du synes om hvordan det ser ut, da. Men det har lite med lyden å gjøre. Det er faktisk slik at en kjedelig grantopp gir best lyd, men det er jo mange som velger noe annet fordi det ser mye tøffere ut.

Lenke til kommentar

Jeg bor rett utenfor Bergen, og der er det en forretning jeg syns var litt interessant. Der har de flere gitarer, men jeg vet ikke så mye om merkene.

 

Hva med denne? http://www.musikk-magazinet.no/visNettbuti...p;n1=3&n2=3

 

(Det skal være en k, musikk-magazinet... Vet ikke hvorfor jeg ikke får det rettet)

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Jeg bor rett utenfor Bergen, og der er det en forretning jeg syns var litt interessant. Der har de flere gitarer, men jeg vet ikke så mye om merkene.

 

Hva med denne? http://www.musikk-magazinet.no/visNettbuti...p;n1=3&n2=3

 

(Det skal være en k, musikk-magazinet... Vet ikke hvorfor jeg ikke får det rettet)

 

hold deg unna musikkmagazinet.. gå heller ut på nordnes og hagstrøm! (Mot akvariet).. Mye bedre service og bedre gitarer , både akkustisk og el!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...