Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal til tyskland i vår sammen med klassen min, åssen er prisene på gitar stuff der? også fikk jeg sykt lyst på en les paul gitar, helst svart til rundt 4000kr, men det er så mange forskjellige typer og produsenter, jeg så litt på den svarte til ibanez åssen er den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann, her har jeg ikke vært før gitt :) laang tråd, så jeg får bare spørre; noen andre lefties her? :)

 

er et reint hælvete å skaffe seg venstrehendt gitar, så vurderer å gå til anskaffelse av en brukt Gibson SG Classic med p90 mikker og rive av plekterbrettet++

 

Fungerer det like greit? tenkte på knappene og switchen, og man må vel skifte saddelen da, siden den er feil tilpasset strengene?

 

Nå vet ikke jeg dette helt sikkert, men trenger du å bytte stol/saddel?

Det er vel bare å inntonere gitaren på nytt?

ja, tenkte at den høyeste e-strengen passer dårlig inn i hakket på den laveste e-strengen. Kanskje du forveksler Nut/Saddel med Stol/bridge..

Lenke til kommentar
Du har denne, tror jeg har sjekket den ut før og det virker som den har en del :)

Vet ikke hva slags gitar du vil ha, men du ser at Ibanez er ganske så rimelig. 825 euro for en Ibanez RG Prestige 1570, er ikke gæli.

 

Lykke til! :thumbup:

hei, jeg vi ha en les paul gitar, noen som noen anbefallinger? vil ikke betaler mer 5000,-kr

Lenke til kommentar
Du har denne, tror jeg har sjekket den ut før og det virker som den har en del :)

Vet ikke hva slags gitar du vil ha, men du ser at Ibanez er ganske så rimelig. 825 euro for en Ibanez RG Prestige 1570, er ikke gæli.

 

Lykke til! :thumbup:

hei, jeg vi ha en les paul gitar, noen som noen anbefallinger? vil ikke betaler mer 5000,-kr

 

 

Les Paul sier meg ikke så veldig mye, vil du ha Gibson, eller litt mer ESP med EMG's?

Isåfall har jeg hørt mye varmt om LTD EC-400/LTD EC-400 Duncan. De ser ganske tøffe ut :)

Lenke til kommentar

(Tror egentlig alle Marshaller har begge deler)

Nei?

Mange Marshall forsterkere har kun rør og mange har kun transistor.

Mener å huske at Marshalls Mode 4 eller hva de heter er hybrider. Både transistor og rør.

Joda, Valvestate også er med transistor i preamp og rør i sluttrinn, men det er ikke alle forsterkerne til Marshall?

Vi har jo alt fra MG til Handwired

 

Marshall Valvestate har rørpreamp og transistorslutttrinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...