Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

BC Rich er dårlige gitarer fordi de bruker billig treverk som er slengt i sammen, dårlig konstruksjon, billig elektronikk og hardware (ofte plastikk-deler på trem) og harske gripebrett og mekanikk som ikke holder stemningen.

BC rich duger i min mening kun til grumsemetall hvor tone ikke er viktig og det er vel deres målgruppe siden alle gitarene er designet deretter.

Man kan selvfølgelig oppgradere gitarene (som man kan med alle gitarer) og få en bedre gitar, men etter man har kjøpt ny mekanikk, bru og pickups så kunne man like godt kjøpt en bedre gitar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK. Flott å høre begrunnelser... Men om jeg vil ha en tøff gitar, som er litt utenom det vanlige, er det ikke så mye annet å gjøre enn å kjøpe en BC Rich, og eventuelt skifte pickuper. :shrug:

EDIT: Ja metal er min musikksmak... :yes:

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar
OK. Flott å høre begrunnelser... Men om jeg vil ha en tøff gitar, som er litt utenom det vanlige, er det ikke så mye annet å gjøre enn å kjøpe en BC Rich, og eventuelt skifte pickuper. :shrug:

EDIT: Ja metal er min musikksmak... :yes:

Kunne ha blitt bra, ja - med EMG 81 og 85 :yes: Har ikke vurdert en V-gitar da? Fra Jackson kanskje? Har noen skikkelig nice'e.

Den er pen da.. JA, gitaren :wee:

jenna9_large.jpg

Selv har eg en Ibanez eg er strålende fornøyd med. Vurderer å fyre inn 1 eller 2 EMG pickuper :yes:

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Er det ikke bedre å ha en gitar som er god å spille på og har fin lyd, enn å ha en gitar som du synes er kul, men som er jævelig å spille på og låter drit?

:shrug:

Så klart, men det er viktig at du trives med gitaren utseendemessig også. Når du først skal tilbringe såpass mange timers intimkontakt med en gjenstand så vil du gjerne at den skal se bra ut :) Men jo, jeg støtter det du sier. Det musikalske før det visuelle. Men Det skulle da ikke være umulig å oppfylle begge ønsker...?

Lenke til kommentar
En ting dere har glemt av er komfort!

At halsen er rask har lite å si viss den kjennes som et pinnsvin i fanget!

Min Randy Rhoads bruker jeg bare live siden det er håpløst å spille med den i sittende stilling.

Det er sant.. Hvordan er egentlig den generelle komforten på V-gitarer? Aldri prøvd en selv

Lenke til kommentar

Komforten er ikke-tilstedeværende :p

Eneste måte man kan spille en V-gitar mens man sitter er å ha foten imellom finnene, og da blir halsen veldig langt til venstre (høyre viss du er lefty) og/eller skrådd oppover.

Når man står og spiller blir man vant til det og funker helt fint, er uslåelig rekkevidde til de øverste båndene på V gitarer, noe som er flott til solo.

Etter 36 våkne timer tar jeg meg en blund, go natt gitarfolk!

Lenke til kommentar

har en video av alexi som sitter å spiller med en rhoads gitar, ser ut som om det går helt fint..(han spiller hvertfall som søren).

Edit: lurer bare på noen få ting angående noter. er det giss som er benevnelsen for en halvnote opp (#) og fiss som er benevnelsen for en halvnote ned (b)?

for de som ikke har den så kan denne oversikten være fin å ha:

post-200-1118067164_thumb.jpg

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Edit: lurer bare på noen få ting angående noter. er det giss som er benevnelsen for en halvnote opp (#) og fiss som er benevnelsen for en halvnote ned (b)?

Hm...nå er jeg ikke skolert, så det kan hende det finnes et annet svar...Uansett, Fiss er halvtonen over F, Giss er halvtonen over G. (halvtonen over Fiss er jo som kjent G...)

Uansett, alle toner har sitt navn, så EGENTLIG skjønte jeg ikke hva du spurte om.....

T'Weed

Lenke til kommentar
Når en tone går en halvtone opp får på endelsen -iss, så F blir Fiss, B blir Biss G blir Giss osv..

Edit:

Kan ta med at når den går en halvtone ned blir det -ess; Bess - Cess.

B blir vel H, tenker jeg vi sier.

E-F-Fiss-G-Giss-A-B-H-C-Ciss-D-Diss-E

Og "Bess" er jo A, "Cess" er H.

Hallo.

T'weed

Lenke til kommentar
Og "Bess" er jo A, "Cess" er H.

Hallo.

Joa, men det er samme hva du kaller det egentlig, lyden blir den samme om det heter Cess eller H. Når jeg gikk på musikkskolen sa de at om vi ville kalle det Cess så var det greit, selvom det er bakvendt på en måte.

Dessuten er det mye tøffere å si Cess :tease:

Lenke til kommentar
Dessuten er det mye tøffere å si Cess :tease:

Er det det? Hm. Det visste jeg ikke.

Tror jeg ville ha fått store problemer (og kanskje en solid porsjon deng) om jeg skulle ha brukt -ess endinger overfor bandet mitt....

"Hæ? Det heter H-Dur, din jazz-homo!"

T'Weed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...