Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Huff nei. Jeg er ikke noe avholdsmenneske, og ingen tar skade av en pils, men det er en forferdelig uvane å nyte alkohol før en konsert. Vi hadde en gitarist i bandet vårt en kort stund som ikke kunne spille på øving en gang før han hadde fått i seg 3 murere. (2 liter pils.) Det ble rett og slett en uvane som han ikke klarte å kvitte seg med. Han dukket gjerne opp en halv time for seint til øvingene fordi han hadde glemt å kjøpe pils og måtte snu på veien for å handle. Han synes selv han spilte bedre etterpå, fordi det fikk ham til å slappe av, men det stemte ikke. Han spilte bare mer skjødesløst og likeglad.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gitarister har en stygg tendens til å være frampå i edru tilstand. Litt alkohol drar ned testosteronet og gjør det lettere å være på slaget. 2 halvlitere før en gig er passe. Litt mer går også bra hvis man sitter backstage og varmer opp mens man drikker :yes: Og ikke glem scenepilsen! Røyking på scenen er det dessverre slutt med... innendørs iallfall.

Lenke til kommentar

hei, jeg har tenkt til og oppgradere min effekt pedal, har en zoom gfx 5, er ikke helt fornøyd med den, litt vansklig oh beskrive, men synes det er litt få valgmuligheter på effektene. har dere noen anbefallinger? vil helst ikke betale 4-5 tusen for et effekbrett, har sett litt på boss me 50 åssen er den?

Lenke til kommentar
hei, jeg har tenkt til og oppgradere min effekt pedal, har en zoom gfx 5, er ikke helt fornøyd med den, litt vansklig oh beskrive, men synes det er litt få valgmuligheter på effektene. har dere noen anbefallinger? vil helst ikke betale 4-5 tusen for et effekbrett, har sett litt på boss me 50 åssen er den?

Boss GT6 eller GT8 har jo en del. Selv sitter jeg med en Boss GT6 og har vært veldig fornøyd med den. De kan du jo få brukt uten at det skal koste skjorta...

Lenke til kommentar
Må man betale Toll hvis man importerer el.gitarer fra USA?

Som på alle andre varer med verdi på over 200 kr, ja :)

 

Nei, jeg er rimelig sikker på at musikkinstrumenter er tollfrie. Men du må betale 25% moms og antageligvis rundt 1000 i frakt.

 

ok, men da blir det

 

prisen * kursen (5,3 tror jeg den er på) * 1,25 + frakt?

 

vet ikke helt hvilken gitar jeg vil ha da :)

Lenke til kommentar

Det eneste som virkelig lønner seg, er vel å kjøpe gitarer som koster 1000$+ har jeg fått inntrykk av hvertfall.

 

For å ta et eksempel:

 

Jackson DK1 koster 25000,- kroner her i Norge ny på Sound1.no.

 

På ebay koster den fra musikkforhandler 2000$ ny. vi plusser på 200$ i frakt = 2200 x 5.5/dollaren = 12100

 

12100 x 1.25/momsen = 15125,- + eventuelle gebyrer.

 

Man vil da til slutt ha spart 9000 kroner på og ha importert den fra USA.

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...