Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

andesam: Brukt Jackson SLSMG soloist, så bestiller du EMG ZW fra usa :yes:

Du får IKKE fetere metall-gitar enn dette under 20 000.

EMG hz is a disgrace to this guitar! Smekk inn noen aktive and you're good to go ;)

Hva enn du gjør, ikke kjøp en gitar med en billig floyd kopi, denne blir du fort lei av og vil etterhvert ende opp som et irritasjonsmoment!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Jeg betalte ikke toll, fikk det sendt som gave.

Om det er et stort poeng? :ermm:

Det er jo bare en knallgod gitar, men viss du ikke liker den av en eller annen grunn så fins det jo selvfølgelig alternativer.

PRS Tremonti SE er også veldig mye gitar for penga, men har som de fleste gitarer under 10 000 ikke de hotteste pickupene i verden.

Bare hold deg unna BC Rich og billige Ibanezer.

Men gi meg en ide om hva du liker og IKKE liker da, så jeg kan foreslå noe.

Lenke til kommentar

Som jeg posta lenger borti tråden, så har jeg bursdag, og har nå fått penga mine.

Det kom på den nette sum av kr 8000 (med feriepenger fra avisjobben ^^), og da er det rimelig klart at jeg skal ha meg en ny gitar. Spørsmålet er hvilken.

Jeg er jo selvfølgelig klar over at gitarer for alt i verden må testes før kjøp, men jeg vil gjerne ha noen forslag på hva jeg skal se etter. Ettersom jeg er en ekstrem fanboy av Metallica, så sikla jeg litt på LTD KH-202, som jeg også har hørt mye bra om.

Vad tycks?

Lenke til kommentar

Jeg sitter nå å spiller på min kh-202 mens jeg leser innlegget ditt. er storfornøyd med den.

jeg ga 4500,- for min ny...(bestilt fra USA) så vis du skal har tenkt å investere 8000 i gitar så tror jeg du kan få noe som er bedre en en kh-202. vis ikke så får du MYE for penga vis du kjøper en kh-202 også ;D

EDIT: leif

Endret av jokkakim
Lenke til kommentar

Virker som jeg taler for døve øyrer, men vil nok en gang advare dere om å kjøpe kopier av signaturgitarer med billige floyd kopier.

EMG HZ er grumsete passive pickups som er passive og ikke minner om sine aktive storebrødre i det minste.

Viss du ikke bruker floyd mye (noe som få gjør) så kjøp fast stol, da får du og tykkere tone og mer sustain og kan skifte tuning.

Man får ikke lyden til Kirk Hammett for 10 000 kroner bare så det er sagt. (ikke for 200 000kr heller viss ikke fingra henger med)

Og alt signaturutstyr er til å begynne med overpriset.

Lenke til kommentar

Mulig jeg ikke er kresen nok da, men dette er bare min andre gitar :) Og lyden er vanvittig mye bedre enn på den gitaren jeg hadde, så det var en stor oppgradering for min del. Tviler på at jeg kommer til å spille gigs med denne gitaren uansett, da jeg innen den tid har kjøpt meg en ny en. Og lyden ligner faktisk på den Kirk Hammet har, selv uten noen effekter.

edit:

og lyden er _feit_ hvis du velger den innstillingen.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Virker som jeg taler for døve øyrer, men vil nok en gang advare dere om å kjøpe kopier av signaturgitarer med billige floyd kopier.

EMG HZ er grumsete passive pickups som er passive og ikke minner om sine aktive storebrødre i det minste.

Viss du ikke bruker floyd mye (noe som få gjør) så kjøp fast stol, da får du og tykkere tone og mer sustain og kan skifte tuning.

Man får ikke lyden til Kirk Hammett for 10 000 kroner bare så det er sagt. (ikke for 200 000kr heller viss ikke fingra henger med)

Og alt signaturutstyr er til å begynne med overpriset.

Ok, flott å bli advart.

Det er ikke på noen måte viktig for meg å ha KH-gitaren, det var bare et forslag. Har du noen andre?

Lenke til kommentar
Men gi meg en ide om hva du liker og IKKE liker da, så jeg kan foreslå noe.

Vet ikke om jeg vil ekskludere noen gitarer, men det blir neppe en Les Paul eller en overdekorert gitar av en eller annen sort. Har nå en strat (som burde ha vært skiftet ut for lenge siden!...), og jeg syntes den er helt grei.

Er med på ideen om å bytte pickupsene, virker som det er en del penger å spare der og sammtidig få fet lyd.

Lenke til kommentar
Bare hold deg unna BC Rich og billige Ibanezer.

Hva er det som er så galt med Bc Rich da??

De suger, rett og slett.

Greit nok, jeg respekterer at noen folk ikke liker noen gitarer, men når de skal si at en gitar suger synes jeg i det minste de bør ha en god grunn. Har du det vil jeg gjerne høre det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...