Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, om jeg bestiller en gitar og en forsterker fra music123.com, må jeg betale 25% moms på begge varene eller hele pakken?

 

ehehehe.. Litt hoderegning så finner du ut at 25% på begge deler eller 25% på alt er akkurat like mye

 

Hehehehe, men det var jeg jo klar over! Skulle bare teste dere jeg!

 

Perfekt! Gullstjerne på alle sammen!

 

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Sender music123.com til norge? Har sett at de har noen varer som er merket med "free shipping". Men det kan da ikke gjelde til utland?

 

EDIT: Ser at det vil koste meg 150 dollar for frakt, dvs. ca. 825kr....

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Når pinnen til å switche med står i mellom rythm og treble så skal den ta opp lyd fra begge miccene? Og det er vell no gæernt om jeg sliter med å få bra lyd når jeg settern på rythm?

Det blir mye svakere og skurrete som oftest, får ordna det med å sitte og ta den switch-pinnen litt frem og tilbake da plutselig funker den helt fint igjen.

 

 

Du har 2 volumknotter, 2 toneknotter og en 3-veis switch på denne.

 

Om du sitter med gitaren på fanget blir det slik:

Øverste rad = volum og tone for mikrofonen ved halsen (rhythm).

 

nederste rad = volum og tone for mikrofonen bak (treble).

 

Switchen velger enten mikrofonen ved halsen (opp) eller bak (ned).

Det morsomme med posisjonen i midten er at om du har på volum på begge mikrofonene, får du lyd fra begge, men om du skrur av volumet på en av dem, kutter den lyden helt.

 

Mulig du bare må skru opp til fullt volum på begge mikrofonene?

 

Er det noen forskjell på Neck Thru og Bolt-on når det gjelder spilling?

 

Er snakk om en ESP M-II.

 

Det har vel ikke noe å si på selve spillingen, men du får bedre sustain og tone i en neck thru gitar.

 

Også er det jo mye mer sexy da!

Lenke til kommentar
det jeg har hørt tidligere, er at nettbutikker som musiciansfriend.com, music123.com osv ikke sender til norge, fordi de ikke har lov av produsenten å sende ut av Amerika o.l..

 

er ikke sikker på dette. Noen som kan bekrefte?

 

Såvidt jeg vet så sendes ikke ESP-gitarer ut fra USA.. Når det gjelder andre merker så kan andre komme med mer info :p

 

edit: bumper spørsmålet mitt fra noen sider tilbake:

Er det noen som vet hva det koster for å skifte pickuper hos et gitarverksted? Og hvilken butikk i Oslo-området som er billigst/best? Kunne sikkert greid det selv, men tør ikke i tilfelle jeg herper noe :p
Endret av raid2
Lenke til kommentar
Endrer den streng 6 (mørk E) til en D...verre er det ikke.

Takk takk, ser det er flere forskjellige tunings her, Tuning - C,G,C,F,A,D feks. Noen som har en side hvor de viser dette ganske så enkelt?

Skjønner ikke helt hva du mener, men det de mener er at du skal stemme 6 streng ned til C, 5 streng ned til G, 4 streng ned til C, 3 streng ned til F, 2 streng ned til A og 1 streng ned til D. Bruk en tuner hvis du er usikker, eller et piano - det gir litt mer oversikt :)

 

Jeg har et spørsmål...

 

Jeg spiller en del gitar, men har ofte et problem. Og særlig under konserter og da jeg blir nervøs.. Jeg blir helt IS kald på fingrene slik at de blir vanskelige å få kontroll/bevege de! Jeg gjør alt mulig; skyller de under varmt vann, masserer de, tar på meg gode klær, varmer fingrene på halsen o.l. men jeg forblir like uansett hva jeg gjør etter 2 minutter. Noen som har et godt tips eller triks slik at jeg blir - hvis ikke varm så- lunka på fingrene? Blir et rent helsikke å spille med kalde fingre, særlig klassiske og spanske stykker.. :(

 

Andak

Endret av Andak
Lenke til kommentar

dersom du er kald på fingrene så hjelper det IKKE å ta dem i varmt vann!

straks varmen fra vannet går vekk, blir den til kulde og resultatet er at du er kaldere enn det du begynte med.

har derimot aldri hørt at du ikke blir varm av å masere og varme på halsen, men du kan forsøke å legge håndflatene sammen for å så gni de mot hverandre. (fort og lenge)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...