Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Har hatt med gitarer inn på flyet før. så det går av og til. Dillemmaet er at hvis de sier nei vil jeg helst ha pappkartongen utenpå kassa for ekstra beskyttelse når jeg sjekker den inn. Skal jeg ha den med inn så må jeg kvitte meg med kartongen.

Tenker jeg ringer SAS og spør om flyet er fullt før jeg drar til flyplassen, og hvis de sier at det er plasser ledig så satser jeg på at jeg kan ta den med meg inn.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har noen nyttige tips om hvordan jeg kan lære meg soloen på Ten Words av Joe Satriani? Kan versene, men sliter med soloen (kan bare de to første taktene :p ). Skulle gjerne hatt noen tips så jeg kunne lært den litt fortere. Er vanskelig! :D

Ta den på halv hastiget først, så da den sitter speeder du gradevis opp :) Da kommer den seg :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som IKKE sliter med soloene til Satch? Mamma Mia.. utrolig god gitarist teknisk.

Bare synd at min billige lille Morgan ikke tåler whammybarbruken hans :p

Strengene blir litt falske når jeg går løs på surfing with the alien. Utrolig lyd i gitaren hans der. Nesten greid å gjenskape den i Guitar Rig.

Endret av Greblak
Lenke til kommentar

Morn, lurte på et par ting om Micro cube`n.. Er vel grei lyd i den etter det jeg har forstått ( Til å være den størrelsen), går vel greit til å øve hjemme med liksom.. Men hvordan bateri går den på? Kan få kjøpt en av en kamerat, for 300 ,- men den er litt defekt, power knappen bak, der er den plastbiten blitt borte, så må ha en spiss ting for å satt den på, også er det ikke kabel til den, så må spille med bateri hele tia.. Så hvordan bateri sitter det i den, og hvor lenge kan jeg spille på den før bateri må byttes..

Lenke til kommentar

Alle adapter som passer disse kravene, kan brukes på microcuben. Det står nesten alltid på adapterhodet.

*9 volt DC

*500 mA (0,5A) eller mer

*ha negativ pol i midten [+] ---(o--- [-]

(og selvsagt må pluggen passe i strøminntaket)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Sjekk forresten ut gitarsoloen min på "I sold my soul to the gods of rock´n´roll" her: http://www11.nrk.no/urort/Artist/ThePussyclub/default.aspx

Må selvfølgelig høre resten av sangene også, men der spiller kameraten min alle instrumentene. (Før jeg ble med)

Dere bør skru opp volumet på gitaren under soloen din... den forsvant litt.

Forøvrig en veldig "tasty" solo som jeg føler passer godt inn i låta...og da er det litt synd at den ikke stikker litt mer fram.

Lenke til kommentar

Sitter her med et lite tankeeksperiment... men ikke helt sikker på hva jeg konkluderer med...

Boss har disse to chorus pedaler:

1. BOSS CE-5 Chorus Ensemble

2. BOSS CH-1 Super Chorus

CE-5 kan koples stereo ut, mens CH-1 kun er mono.

Hva om jeg tar den ene utgangen av en CE-5 og sender rett i miksebordet. Bypasser resten av effektene altså, for så og ta opp fra begge sporene på miksebordet samtidig...

Gitar - Overdrive - Chorus ---Sign. 1----- Forsterker - Miksebord - Recording device (Pc)

| |

--------Signal 2----------

Vil det gi en en "følelse av to gitarer" i og med at to noe forskjellig signaler blir tatt opp samtidig fra en gitar?

Spesielt dersom signal 1 går inn i en effektboks til, som f.eks. echo og/eller reverb.

Er det noen som har forsøkt dette tidligere?

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

ja, da har jeg fått skiftet noen strenger på gitaren min (første gang) og jeg hører klar forskjell! anbefaler alle som har gamle strenger som satt på gitaren da du kjøte den, å sette på nye! Første jeg merka var at overtonene varte lengre, og var mye mer "tone" i anslaget. de gamle strengene hørtes mer dempet ut..

jaja, da fikk jeg erfart dette også :) bytta fra 09-42 til 10-46

edit: skriveleif

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...