Beaumont Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Fyren jeg skulle kjøpe en ESP Truckster av greide å brekke headstock'en fra fretboard'et på den.. Kan fikses, men kjente det i hjertet da jeg hørte det. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Vel, vel gutta boys. No er det berre å begynne å spare fram mot slepp. http://www.fender.com/lenny/ Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Angående Trucksteren, så vet jeg ikke hvor bra den blir etter reparasjon. Den kan bli knall og den kan ikke bli så veldig knall. Men fullt mulig er det, bare se på "EET-FUK"-gitaren til James. Headstocken var knekt av og før den ble pensjonert fra turneer var den bare teipet/limt sammen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ein dyktig gitarreperatør fiksar lett eit halsbrudd for under tusenlappen. Men sjå det frå den lyse sida. Du slepp å kjøpe ein Truckster. No kan du bruke pengane på ein meir fornuftig gitar istaden. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ey, Trucksteren er en "fornuftig" gitar . Det er stor forskjell på LTD og den ordentlige ESP-modellen. Hva som var aktuelt her vet jeg ikke. Det jeg anbefaler er å heller kjøpe en Standard Eclipse om det er formen du liker. Prisen er mer gunstig synes jeg Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kjøper den for 2500kr av trommisen i bandet mitt, han bruker den aldri og jeg trenger en ny gitar.. Så å bruke litt penger på reprasjon er ikke et problem. Er en ESP, så det er tidenes kjøp.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Øy, jeg kan grepa, E,EM,A,AM,C,D,G Er det nok til en sang ? Hva andre grep er det som brukes flittig ? Borre grep er drit vansklig =/ Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Holder jo litt enkel strumming..sleng på F og lær deg barregrep, du utvider repertoaret ditt kraftig. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg vurderer å kjøpe en Ibanez rg370, eller en rg321. På 370 er det en slik arm, og jeg lurer på om den kan skape komplikasjoner for en nybegynner som meg? Kan man ta av denne armen? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Den armen du snakker om er en floyd rose, når du drar den opp og ned vil du endre pitchen i tonen, og da kan du lage lyder som f.eks divebombs (søk på youtube). Jeg har ingen erfaringer med denne gitaren, men jeg hadde også tenkt å kjøpe den, men jeg ble anbefalt å ikke kjøpe den. Det er en lisensiert Floyd Rose, og ikke en original en, mange sier at gitaren ikke holder tonen i det heletatt når du drar i den. Det er litt vanskeligere å stemme gitaren, pga. nutlocken, og det er vanskeligere å bytte strenger. Men hvis du absolutt vil ha en whammy, så gå for det, jeg gjorde det, men det var en original Floyd Rose. Det er fult mulig å ta av whammybaren. Endret 16. oktober 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Vel, vel gutta boys. No er det berre å begynne å spare fram mot slepp.http://www.fender.com/lenny/ ARGH! Den linken skulle vore ulovleg. Dæven døtte for ei fjøl. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hva i all verden er forskjellen på en floyd rose whammybar, og en vanlig whammybar? det er jo ikke den som bestemmer tonen vel? det er jo han som drar/dytter i den... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg vurderer å kjøpe en Ibanez rg370, eller en rg321. På 370 er det en slik arm, og jeg lurer på om den kan skape komplikasjoner for en nybegynner som meg? Kan man ta av denne armen? Tenker på en RG321 selv, også mulig at det blir en SA260, men jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg vurderer å kjøpe en Ibanez rg370, eller en rg321. På 370 er det en slik arm, og jeg lurer på om den kan skape komplikasjoner for en nybegynner som meg? Kan man ta av denne armen? Tenker på en RG321 selv, også mulig at det blir en SA260, men jeg er ikke helt sikker. Jeg ville valgt RG321. Jeg har prøvd begge to (etter jeg kjøpte SA260 uprøvd ). Og angret på at jeg ikke kjøpte RG'en istedenfor. Syntes den var bedre å spille på, i tillegg til at den har fast bro, som er praktisk hvis du er nybegynner. Også ser den litt mer "metal" ut, hvis det er det du er ute etter Hva i all verden er forskjellen på en floyd rose whammybar, og en vanlig whammybar?det er jo ikke den som bestemmer tonen vel? det er jo han som drar/dytter i den... Han snakket om at tonen endrer seg, altså at den holder stemmingen dårlig. Men broen har jo faktisk litt med gitarens sustain å gjøre også. Endret 16. oktober 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hva i all verden er forskjellen på en floyd rose whammybar, og en vanlig whammybar?det er jo ikke den som bestemmer tonen vel? det er jo han som drar/dytter i den... En floyd rose låser strengene både oppe og nede, slik at de ikke har noe plass å glippe, ergo stabilitet i stemmingen kontra andre system. Floyd systemer kan bende lengre enn f.eks. fender trem. Nå skal det nevnes at dersom en god gitar er korrekt satt opp med strengene og nut'en er tilpasset vil ikke vanlige tremolosystem glippe eller sette seg stort mer enn floyd systemet. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Holder jo litt enkel strumming..sleng på F og lær deg barregrep, du utvider repertoaret ditt kraftig. Jeg kan F også, men jeg tar den ikke like fort som C og de andre.. Barre grep går ikke. Umulig tenker jeg litt om det.. Fingrene mine er ikke sterke nok, hehehe Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bare å øve det vet du Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Vel, vel gutta boys. No er det berre å begynne å spare fram mot slepp.http://www.fender.com/lenny/ ARGH! Den linken skulle vore ulovleg. Dæven døtte for ei fjøl. Etter prisen på Andy Summers Telen som er laga i 250 eks. å døme vil eg tippe at prisen på denne vert noko høgare. Sei 140-160.000,- så nærmar vi oss. Berre å jobbe. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kim: Siden det virker som at du vet hva du snakker om; Hvis du jobber hos Fender, og noen spør deg hvorfor denne gitaren er verdt 140 000,- ++, hva ville du svart da? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 ...bare se på "EET-FUK"-gitaren til James. Headstocken var knekt av og før den ble pensjonert fra turneer var den bare teipet/limt sammen Den var nok limt sammen ^^ den hvite teipen var nok til å skygge over treverket (som ikke var hvitt) under Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå