Ikke det? Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Mange gitarer av denne typen har en "pynteplate" med påskriften Rythm/Lead festet under selve ringmutteren som fester treveis-bryteren til kroppen. Hullet under denne platen er ikke større enn at "halsen" på bryteren går gjennom kroppen. Om gitaren din har et rundt deksel på baksiden rett under selve bryteren er det sannsynligvis en "pynteplate" som du kan fjerne ved å skru løs ringmutteren. 9652334[/snapback] Virker som "pynteplata" i tillegg er limt fast til gitarkroppen. Starfighter: Sound1 er veldig bra, aldri hatt problemer med de. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) ,06/10-2007 : 17:39]Hmm, har sett på noen gitarer nå: Epiphone '58 Explorer og Ibanez AF 75D Er det gode? Var ganske billig, og de ser jo greie ut. Ser at begge ligger på cirka 4500 kroner ny. 9647972[/snapback] Spørs jo litt hva slags sjanger du spiller da. Ibanezen passer best til jazz-aktig musikk, selv om den kan passe bra til mer bråkete musikk også. Det er jo en hollow body. Altså som en kassegitar, men tynnere. Epiphone exploreren er det jo litt mer metall over, selv om også Edge i U2 bruker en slik. 9649997[/snapback] Ah, da blir det i så fall exploreren. Jazz er ikke helt min ting. Mange takk for forklaringen! EDIT: Noen som har erfaringer med Epiphone '58 Explorer? Endret 6. oktober 2007 av Flaringo Lenke til kommentar
kalli Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Mange gitarer av denne typen har en "pynteplate" med påskriften Rythm/Lead festet under selve ringmutteren som fester treveis-bryteren til kroppen. Hullet under denne platen er ikke større enn at "halsen" på bryteren går gjennom kroppen. Om gitaren din har et rundt deksel på baksiden rett under selve bryteren er det sannsynligvis en "pynteplate" som du kan fjerne ved å skru løs ringmutteren. 9652334[/snapback] Tror kanskje det er en "pynteplate" da ja... hmm... Hviste ikke at det fantes Les Paul'er med plate foran men ikke plate bak... Og som poborsky sier så virker det som den er limt fast i kroppen under mutteren... Hmm... Så da er det kanskje bare å vippe\lirke\"skjære" den av alikevel da?! Vil dette i såfall bli bra? Btw, det er en Epi Les Paul 100 det er snakk om hvis det har noe å si... Lurer Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) på min epi standard er det i alle fall en sånn plastikk plate rett bak selve bryteren.. Edit; og der er det bare en pynteplate ja.. men vet ikke om det blir så fint å ta den av da Endret 6. oktober 2007 av Karlsen91 Lenke til kommentar
Kunnskapen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Noen som vet om det er mulig å montere på "deksler" på humbuckere som originalt ikke har det? Isåfall, hvor kan man få tak i noe sånt? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Sitter her og lurer på om jeg skal kjøpe meg en el-gitar. Det blir da den første. Jeg spiller ingen spesiell sjanger, har bare lyst til å lære å spille. Ønsker at gitaren er lettspilt og gir ren, fin (selvom det er subjektivt ) lyd. Har sett på disse modellene: Epiphone Les Paul Studio - 3995 kr Epiphone Les Paul 100 - 2460 kr Kan prisforskjellen mellom disse gitarene forsvares, eller er det like greit å kjøpe en LP 100? Hvordan er lyden fra disse gitarene? Har foreløpig ingen planer om å bytte ut humbuckerne, ettersom jeg ikke er særlig teknisk av meg Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Og ja, det bør være en Les Paul, da jeg synes denne er rålekker Ønsker gjerne andre forslag i denne prisklassen, fra 2.000 til 4.000 kroner. På forhånd takk. 9649909[/snapback] *bump* Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Noen som vet om det er mulig å montere på "deksler" på humbuckere som originalt ikke har det? Isåfall, hvor kan man få tak i noe sånt? 9653232[/snapback] Her f.eks. http://gitarist.mystore.no/index.php/cPath/42/sort/2a/page/3 Lenke til kommentar
hausoo Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har ett spørsmål om gitarforsterere... Jeg skal kjøpe ny forsterker, og har en forkjærlighet for marshall! Men et spm: var på kick i kristiansand, og de hadde en marshallforsterker med blandet rør og vanlig forsterker.. jeg har ikke peiling på forsterkere, men det var noe med at det var rør i pre ampen, eller no sånn:P noen som skjønner hva jeg prøver å si? kan noen forklare hva dette innebærer? Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har ett spørsmål om gitarforsterere... Jeg skal kjøpe ny forsterker, og har en forkjærlighet for marshall! Men et spm: var på kick i kristiansand, og de hadde en marshallforsterker med blandet rør og vanlig forsterker.. jeg har ikke peiling på forsterkere, men det var noe med at det var rør i pre ampen, eller no sånn:P noen som skjønner hva jeg prøver å si? kan noen forklare hva dette innebærer? 9654846[/snapback] Då var det AVT-serien du sjekka ut. Her står litt info om dei forskjellige. Har ein AVT50 sjølv og er greit fornøgd med den. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Tror kanskje det er en "pynteplate" da ja... hmm... Hviste ikke at det fantes Les Paul'er med plate foran men ikke plate bak...Og som poborsky sier så virker det som den er limt fast i kroppen under mutteren... Hmm... Så da er det kanskje bare å vippe\lirke\"skjære" den av alikevel da?! Vil dette i såfall bli bra? Btw, det er en Epi Les Paul 100 det er snakk om hvis det har noe å si... Lurer 9653087[/snapback] Har du et deksel på baksiden er det nok en pynteplate foran ja. Da er det bare å prøve. Om den er limt så blir det ganske sikkert ikke så pent, men da er det jo bare å sette den på igjen. (Bare vær forsiktig når du tar den av.) Min har hverken plate foran eller bak. Bare en uke til jeg får den nå... Geir Endret 7. oktober 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Tenkte jeg kunne legge ut er par bilder av gitaren min, som jeg har hatt i snart to uker, blir bare mer og mer glad i den! Ibanez RG620QM Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 9631394[/snapback] Mye betalte du for den? 9635396[/snapback] ^^ I wanna know too! NYDELIG finish på den.. Drool. Gratulerer så mye Martin, jeg vil også ha ;D 9635990[/snapback] Hehe, takk skal dere ha Jeg betalte 6000 for gitaren inkl. ny Fender gigbag! Tror jeg har gjort et forholdsvis godt kjøp. Lenke til kommentar
Laman Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Dlp-drgd2Lg Så denne for noen dager siden, synes den er helt fantastisk. Håper også at noen kan svare på spørsmålet mitt (jazzeduppunkshit). Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tenkte jeg kunne legge ut er par bilder av gitaren min, som jeg har hatt i snart to uker, blir bare mer og mer glad i den! Ibanez RG620QM Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 9631394[/snapback] Mye betalte du for den? 9635396[/snapback] ^^ I wanna know too! NYDELIG finish på den.. Drool. Gratulerer så mye Martin, jeg vil også ha ;D 9635990[/snapback] Hehe, takk skal dere ha Jeg betalte 6000 for gitaren inkl. ny Fender gigbag! Tror jeg har gjort et forholdsvis godt kjøp. 9655643[/snapback] Digg å spille på eller? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 jeg skal kanskje til australia i julen, er gitar/ gitar utstyr billig der? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Dlp-drgd2Lg Så denne for noen dager siden, synes den er helt fantastisk. Håper også at noen kan svare på spørsmålet mitt (jazzeduppunkshit). 9656282[/snapback] I know... Nesten som Steve Vai.. wsXS5fCq4LU Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Innrømmer sikker egne begrensninger i musikalsk forståelse med dette, men skitt au... Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Den videoen med Mr. Vai hørtes ivertfall heilt jævlig ut. Lenke til kommentar
hausoo Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Når det først er et filmsnutt rush her: synes den er helt magisk! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ingen som vil hjelpe en uvitende kar? ---- trykk på ninjaen. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tenkte jeg kunne legge ut er par bilder av gitaren min, som jeg har hatt i snart to uker, blir bare mer og mer glad i den! Ibanez RG620QM Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 9631394[/snapback] Mye betalte du for den? 9635396[/snapback] ^^ I wanna know too! NYDELIG finish på den.. Drool. Gratulerer så mye Martin, jeg vil også ha ;D 9635990[/snapback] Hehe, takk skal dere ha Jeg betalte 6000 for gitaren inkl. ny Fender gigbag! Tror jeg har gjort et forholdsvis godt kjøp. 9655643[/snapback] Digg å spille på eller? 9656521[/snapback] Det skal jeg love deg Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Den videoen med Mr. Vai hørtes ivertfall heilt jævlig ut. 9657218[/snapback] Den videoen med Vai er en fleip. Noen har satt seg ned med gitaren og lagt på sitt eget lydspor til videoen. Imponerende gjort også, legg merke til hvordan nesten hvert eneste anslag treffer samtidig med Vai, og såpass "riktig" plassert at man kan mistenke det or å være ekte. Sjekk hans parodier på Santana, Clapton og flere. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå