Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble ny gitar på meg i går også, en hvit Michael Kelly Patriot Vintage:

n894955525_1366152_9836.jpg

Så på en Epiphone Les Paul Standar, men synes lyden fra denne var mye penere, samt at selgeren overbeviste meg at det var mulig å dra på litt mer vreng på MKen, altså litt mer allsidig. Stolt er jeg i alle fall!  :)

9623562[/snapback]

Grattis så hemskt mycket...

Michael Kelly har faktisk en del svært gode gitarer i mellomklasseprisnivåsjiktet (slå opp den i ordboka)...

Er enig med selgeren din for såvidt... Helt greit med folk som digger Epiphone Les Paul (det er jo greie gitarer), men jeg synes faktisk det finnes så mye annet bedre i den prisklassen (4-5000,- til 10.000,-).

Skal jeg se på noe i den prisklassen så er det PRS og Michael Kelly that comes to mind...

Tror du vil få mye morro ut av den der...

Lenke til kommentar
Grattis så hemskt mycket...

Michael Kelly har faktisk en del svært gode gitarer i mellomklasseprisnivåsjiktet (slå opp den i ordboka)...

Er enig med selgeren din for såvidt... Helt greit med folk som digger Epiphone Les Paul (det er jo greie gitarer), men jeg synes faktisk det finnes så mye annet bedre i den prisklassen (4-5000,- til 10.000,-).

Skal jeg se på noe i den prisklassen så er det PRS og Michael Kelly that comes to mind...

Tror du vil få mye morro ut av den der...

9623756[/snapback]

Takk takk! Får henta forsterker (en gammel en jeg låner av min far) i morgen, så dette blir saker. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med nettbutikken til Riff?

Jeg sendte en mail ang. en gitar, fikk svar ganske så kjapt, og han skulle komme tilbake til meg dagen etterpå. Nå har det gått seks dager, og han har ikke sendt meg mail, bestilte gitaren.

Jeg avbestiller hvis han ikke svarer meg innen to dager.

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaringer med nettbutikken til Riff?

Jeg sendte en mail ang. en gitar, fikk svar ganske så kjapt, og han skulle komme tilbake til meg dagen etterpå. Nå har det gått seks dager, og han har ikke sendt meg mail, bestilte gitaren.

Jeg avbestiller hvis han ikke svarer meg innen to dager.

9625460[/snapback]

Du kan jo alltids sende en mail tilbake og mase litt. Ellers har de vel en butikk i Trondheim, i innheredsveien.

Lenke til kommentar

Jeg har "purret" på han to ganger nå, men jeg har fortsatt ikke fått tilbake mail.

Jepp, har vært innom butikken der, jeg får spørre dem når jeg kommer tilbake til Trondheim, mye bedre å snakke face to face med folk.

Edit: Jeg fikk tilbake mail nå, de får ikke inn gitaren før om 6-8 uker, jeg gidder ikke å vente så lenge.

Er det noen som har erfaringer med Eagle gitarer?

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Fungerer ekstremt dårlig.

Ein eg kjenner har ein nylongitar med stål, aberet er når han skal stemme den. Kanskje om han knyt eit tau i stemmeskruen og andre enden i ein okse så kan han kanskje tørne ei kvart omvending. SÅ hardt er det.

Ikkje gjer det.

Lenke til kommentar

Kjøp deg en god stålstrenger, så har du både klassisk og stålstrengs gitar :)

Å strenge om stål på nylongitar (og vice versa) er en dårlig idè, av ulike grunner. Broen på spanske gitarer er ikke laget for stålstrenger, og kan i verste fall gi etter grunnet større spenn fra stålstrengene. Halsen vil gi etter og kromme seg fremover, siden de ikke har samme støtte som stålstrengsgitarer. De fleste nylongitarer mangler f.eks. truss rod. Dette vil resultere i at action (strengehøyden) blir virkelig vemmelig.

Sadelen på halsen er ikke laget for stålstrengene i sporene.

Kort sagt en dårlig idè :)

Lenke til kommentar
Fungerer ekstremt dårlig.

Ein eg kjenner har ein nylongitar med stål, aberet er når han skal stemme den. Kanskje om han knyt eit tau i stemmeskruen og andre enden i ein okse så kan han kanskje tørne ei kvart omvending. SÅ hardt er det.

Ikkje gjer det.

9627989[/snapback]

Hehe, second that, har prøvd selv, og jeg får ikek skrudd min A streng så ''lys som den skal være. Er mørkere tone i den enn i E strengen.. Orker ikke kjøpe nye nyonstrenger heller.. Huff..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...